بسیاری از افراد معمولا با تغییر فصل، تغییراتی در چیدمان وسایل خانه خود ایجاد می‌كنند. از نكات مهم چیدمان در فصل بهار، پدید آوردن فضایی است كه نشاط و آرامش این فصل را در خانه و روحیه‌تان منعكس كند.

كفپوش‌ها را دوباره بررسی كنید
بسیاری از كفپوش‌ها مناسب فصل سرد زمستان است و تنها در این فصل كاربرد دارد. با جمع آوری بسیاری از فرش‌ها و قالیچه‌ها می‌توانید فضای مناسبی را به وجود آورید.
با آغاز فصل گرما و تجدید نظر درباره كفپوش‌ها، می‌توانید دمای متعادلی را برای هوای اتاق فراهم كنید. چرا كه بسیاری از كفپوش‌ها تنها در فصل سرد مورد نیاز است و در فصول گرم استفاده نمی‌شود. با افزایش دما می‌توانید بسیاری از كفپوش‌ها را جمع آوری كنید و به جای آنها از كفپوش‌های نازك كه به رنگ روشن است، استفاده كنید.
 
تغییر چیدمان مبلمان
اگر مبلمان خانه‌تان به گونه‌ای چیده شده است كه حول شومینه قرار گرفته، بهتر است به سمت دیگری آن را بچینید؛ برای مثال جایی قرار دهید كه دور از نمای شومینه قرار گیرد، مثلا به سمتی كه رو به منظره حیاط باشد. اگر فضای كافی برای این كار ندارید، بهتر است شومینه را تمیز كنید و داخل آن گل‌های خشك قرار دهید.
 
فضای بیرونی را به داخل خانه دعوت كنید
بهتر است در فصل بهار، گل‌های خشك مخملی را برای فصل زمستان انبار و گل‌های تازه را جایگزین آنها كنید. استفاده از گل و گیاه زنده در فضای داخلی در فصول گرم، حس مساعدی را به انسان منتقل می‌كند و باعث می‌شود كه این احساس را داشته باشید كه بیرون از فضای خانه هستید.
اضافه كردن گل‌ها و گیاهان به دكور خانه باعث افزایش روحیه اعضای خانواده و ایجاد حس نشاط و شادمانی در فضای داخلی منزل می‌شود.
 
تجدید نظر در چیدمان وسایل تزئینی
با به پایان رسیدن فصل زمستان و شروع فصل بهار، بهتر است در نوع چیدمان وسایل تزئینی هم تجدید نظر كنید و بسیاری از آنها را كه تنها مخصوص فصل زمستان است، در داخل كمد‌ها انبار كنید.
به هنگام چیدمان دوباره وسایل تزئینی بهتر است از وسایلی كه رنگ روشن دارند و كریستالی هستند استفاده كنید و از رنگ‌های تیره اجتناب كنید. استفاده از رنگ‌های شاد و تند در این فصل، حال و هوای دیگری را به خانه منتقل می‌كند



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : jamejamonline.ir



مطالب پیشنهادی :
مکان هایی رویایی برای یک صبحانه دل نشین
درکوب های زیبا برای درب ورودی خانه در ایام عید و فصل بهار
با این ریسه های زیبا منزل تان را برای کریسمس زیبا کنید
چگونه با آباژور یک چیدمان زیبا داشته باشیم؟
فضایی برای مطالعه کودک تان درست کنید