برای اتاق خواب در ابتدا دیوارهای آن را با رنگ هایی چون رنگ زیبای بنفش رنگ کنید و سپس برای بالش ها و ملحفه ها از پارچه های رنگی و طرح دار و گلدار استفاده کنید و در نهایت میز کنار تخت را هم با وسایل پر زرق و برق دار تزئین کنید.
با بهره گیری از رنگ های روشن و پر انرژی دکوراسیون خانه خود را طوری طراحی کنید که به حال و هوای روزهای بهاری نزدیک تر شود و از آن لذت ببرید.

طبیعت بهاری
برای طراحی اتاق نشیمن که معمولا پر رفت و آمد ترین اتاق خانه می باشد از رنگ های شاد استفاده کنید . در این مدل دکوراسیون می توانید بدون آنکه هزینه زیادی را صرف کنید به بازار مخصوص فروش اشیاء ارزان قیمت یا دست دوم بروید و مثلا با خرید یک گلدان گل نارنجی رنگ فضای خانه را کاملا زنده و بهاری کنید.
 
اتاق خواب بهاری
برای اتاق خواب در ابتدا دیوارهای آن را با رنگ هایی چون رنگ زیبای بنفش رنگ کنید و سپس برای بالش ها و ملحفه ها از پارچه های رنگی و طرح دار و گلدار استفاده کنید و در نهایت میز کنار تخت را هم با وسایل پر زرق و برق دار تزئین کنید.
 
تصاویر پس زمینه 
می توان الگوی روی کاغذ دیواری اتاق ها را بسیار آسان به روز رسانی کرد. به این ترتیب که می توانید تصویر زمینه را با جابه جایی و تغییر تصاویر روی آن کاملا تغییر دهید.
 
قاب های مدور روی دیوار
روی دیوار اتاق نشیمن می توانید انواع قاب های مدور که به رنگ زرد هستند و انتقال دهنده انرژی می باشند را نصب کنید . این طراحی بسیار چشم گیر می باشد و با هزینه کمی می توانید خانه را به این راحتی و زیبایی تزئین کنید. نکته آن است که این قاب ها بسیار سبک هستند.
 
تزئین روی میز با استفاده از ظروف  
می توانید یکدست ظروف تخم مرغی را روی یک میز در کنار یکدیگر قرار دهید و هر کدام از این فنجان ها را با انواع چیزها مانند گل هایی که از شاخه بریده شده اند ، یا آب نبات ها و شکلات ها و یا حتی با کاغذهای رنگی پر کنید.
 
اسپری کردن دیوارها
دیوارها را با اسپری سفید طراحی کنید و سعی کنید به صورت یکدست آنرا بپاشید .نزدیک این دیوار یک قفسه کشویی و یک صندلی سفید رنگ که طرح آن به طرح دیوارها کمی نزدیک باشد را قرار دهید.
 
بهار سبز رنگ 
فصل بهار بر پایه سبز استوار است و به این ترتیب برای نزدیک کردن فضای خانه به روزهای بهاری به راحتی می توانید یک گلدان پر از سرخس های سبز رنگ تهیه کنید و برای این کار سعی کنید که ساقه  تمامی سرخس ها را کاملا بگیرید و آنها را در یک گلدان شیشه ای بگذارید.
 
طراحی خیره کننده 
می توانید از ساده ترین ابزار برای تغییر  فضای خانه استفاده کنید به این ترتیب که با استفاده از رنگ شاد صورتی به راحتی می توانید احساس شادی را به فضای خانه انتقال دهید . برای اینکار رنگ یک دیوار یا کل اتاق را صورتی کنید و از پرده صورتی رنگ برای پنجره ها و از فرشی با ترکیب رنگ های صورتی استفاده کنید و به همین راحتی دکوراسیون این اتاق را به روزهای بهاری نزدیک کنید و از آن لذت ببرید.
 
درست کردن یک چراغ زیبا
 از یک سبد تخم مرغ استفاده کنید و آن را برعکس بگذارید و سپس یک تکه پارچه سفید رنگ را به اندازه طول و عرض داخل سبد برش بزنید و ادامه پارچه را بگذارید آویزان بماند و از سوراخ پائین سبد برای سیم کشی برق استفاده کنید و به این ترتیب یک چراغ زیبا درست کنید و از نور آن لذت ببرید.
 
برچسب روی دیوار
در اینجا روی دیوار یکی از اتاق ها مانند دیوار مربوط به اتاق مطالعه عکس برگردان یک درخت بلند را به عنوان پس زمینه روی نقاشی دیوار بچسبانید و سپس به شاخه های آن انواع قاب عکس های خانوادگی را نصب کنید.
 
نقاشی روی دیوار
در این نمونه می توانید نقش و نگارهای بهاری با ترکیبی از رنگ های شاد را روی دیوار طراحی کنید و دیوارهای ساده خانه را بهاری کنید.
 
میوه و گل 
می توانید در یک گلدان پر از آب لاله های زرد رنگ یا دیگرگل های بهاری را قرار دهید و در کنار آن بشقاب میوه ای مثلا پر از سیب قرار دهید و به این ترتیب گوشه ای از خانه را برای صرف میوه اینگونه زیبا و رویایی تزئین کنید.
 
قاب های سنتی
می توانید داخل یکسری قاب های چوبی و ساده زیر لیوانی های گردی را که معمولا داخل هر خانه ای پیدا می شوند و روی آنها طرح های گوناگونی چاپ شده قرار دهید و به این ترتیب آثاری زیبا و سنتی را به همین راحتی خلق کنید .
 
طراحی ساده و روشن در فصل بهار
برای طراحی اتاق ها از لوازم و وسایل با رنگ های روشن استفاده کنید و پیشنهاد می شود که از رنگ سفید استفاده کنید و مخصوصا پرده ی اتاق ها را روشن در نظر بگیرید . 
 
پنجره های روشن
گاهی اوقات همه شما نیازمند آن هستید که برای روبرو شدن با یک فصل جدید تغییراتی را در اتاق به وجود آورید .مثلا در فصل بهار باید برای پنجره ی اتاق ها از پرده هایی به رنگ روشن و سفید استفاده کنید تا نور زیادی به اتاق بتابد.
 
قفس های تزئینی
می توان از محفظه ها و قفسه های قدیمی که به صورت آهنی یا چوبی می باشند و برای پرندگان  استفاده می شوند برای دکوراسیون خانه استفاده کنید . البته باید آنها را به صورت تخیلی تزئین کرد به این ترتیب که مثلا می توانید یک لانه ای از تخم مرغ داخل آن قرار دهید و یا اینکه مثلا آن را آبی کنید .
 
آثار هنری روی دیوارها
 می توانید بر روی  فضای خالی دیوارها قاب هایی ساده که روی آنها انواع چاپ های رنگارنگ از گل ها و گیاهان می باشد را نصب کنید .



تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ



مطالب پیشنهادی :
ایده های طلایی برای یک چیدمان بهاری
اتاق خواب تان را با رنگ سال همراه کنید
ترفندهایی برای زیباتر کردن خانه
چیدمانی شیک و ملوس برای دو خواهر زیبا
وسایل خاص ، اتاق نشیمنی متفاوت برای شما خلق می کنند