ایده هایی زیبا و جالب برای تزئین میزهای تان برای روز عشق
"سپندارمذگان" چیست؟
در ایران باستان، نه چون رومیان از سه قرن پس از میلاد، که از بیست قرن پیش از میلاد، یعنی حدودا دوهزار سال پیش از تولد ولنتاین، میان آریائیان روزی موسوم به روز عشق (سپندارمذگان یا اسفندارمذگان) بوده است.
این روز در تقویم زرتشتی مصادف است با پنجم اسفند ماه و در تقویم جدید ایرانی، که شش ماه اول سال سی و یک روز حساب میشود، شش روز به جلو آمده و دقیقا مصادف میشود با ۲۹ بهمن، یعنی چهار روز پس از روز ولنتاین فرنگی.
زرتشیان جشن سپندارمذ (سپندارمذگان – روز زن و روز زمین) را هر ساله در پنجم اسفند ماه برگزار می کنند.

ولنتاین چیست؟
در قرن سوم میلادی که مطابق می شود با اوایل امپراطوری ساسانی در ایران، در روم باستان فرمانروایی بوده است به نام کلودیوس دوم . کلودیوس ، عقاید عجیبی داشت، از جمله اینکه سربازی خوب خواهد جنگید که مجرد باشد؛ از این رو ازدواج را برای سربازان امپراطوری روم قدغن می کند. کلودیوس به قدری بی رحم و فرمانش به اندازه ای قاطع بود که هیچ کس جرات کمک به ازدواج سربازان نداشت. اما کشیشی به نام والنتیوس (ولنتاین)، مخفیانه عقد سربازان رومی را با دختران محبوبشان جاری می کرد. کلودیوس دوم از این جریان خبر دار می شود و دستور می دهد که ولنتاین را به زندان بیاندازند. سرانجام کشیش به جرم جاری کردن عقد عشاق با قلبی عاشق اعدام می شود. بنابراین او را به عنوان فدایی و شهید راه عشق می دانند و از آن زمان نهاد و سمبلی می شود برای عشق.


با مقواهای رنگی یک جعبه چهاروجهی درست کنید و روی هر وجه آن حروف عشق را کشیده و با کاتر آنها را بیرون آورید. سپس جاشمعی های ساده را داخل آنها بگذارید.





داخل جاشمعی های ساده شیشه ای را با دانه های تزئینی رنگی سفید و قرمز پر کنید. سپس روی این شن های رنگی شمع های استوانه ای کوچک را بگذارید.





روی ورقهای رنگی قرمز و صورتی طرح های قلب در سایزهای مختلف را درآورید و روی شمعهای استوانه ای بچسبانید.





روی میزتان گلهای رز قرمز رنگ را بگذارید و لیوانهای پایه دار را برعکس روی آنها بگذارید. سپس شمع های استوانه ای رنگی را روی پایه های لیوانها بگذارید.





داخل گلدانهای بزرگ شیشه ای را با سنگ های رنگی و گلهای طبیعی قرمز پر کنید. سپس روی آنها آب بریزید و روی آب شمع های شناور بگذارید.





شمع های استوانه ای سفید را تهیه کنید. نوارهای کاغذی رنگی با طرح گلهای قرمز را تهیه کرده و دور این شمعای ساده بچسبانید.





داخل لیوانهای پایه دار را گلهای طبیعی رنگی بگذارید. شمعهای کوچک رنگی هم رنگ با گل را انتخاب کرده و داخل گلها بگذارید.





تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ



مطالب پیشنهادی :
برای روز عشق ناخن هایتان را اینگونه طراحی کنید
10 نکته مهم برای آرایش در روز عشق
ساخت هدایای عاشقانه
توصیه هایی فوق العاده به خانمها برای انتخاب هدیه آقایان !
5 راه گذراندن روز عشق برای دختر خانم های مجرد