ترفندهای چیدن وسایل مختلف در خانه های کوچک
 همه افرادی که در واحدهای کوچک زندگی می کنند با مشکل جا دادن وسایل در کمد و کابینت مواجه می‌شوند. انباری این آپارتمان ها کوچک هستند و برای چیدن وسایل، جا ندارند.  ما در این مطلب ایده هایی داریم که شاید برایتان مناسب باشد.

 اصول چیدمان وسایل در خانه های کوچک

1 - در پشت فضایی که میزناهارخوری را قرار داده اید، یک کابینت مناسب بگذارید تا ظرف و وسایل مخصوص صرف غذا در آن نگهداری شود. در بالای آن نیز آینه نصب کنید تا مثل بوفه خودنمایی کند یا دو یا سه آینه کوچک با قاب، طرح و رنگ یکسان کنار هم روی دیوار نصب کنید.

بیشتر بدانید : بلندتر نشان دادن سقف کوتاه با چند ترفند ساده دکوراسیون داخلی!

2 - اگر کتاب، مجله و وسایل ریز و یادگاری دارید که کاربردی هم ندارند، اما نمی خواهید آن ها را  دور بیندازید، آن ها را در کتابخانه بچینید. برای طبقه های کتابخانه خود باکس های زیبایی تهیه کنید. البته ابتدا به درستی و با دقت بالا، فضایی را که می خواهید برای آن باکس خریداری کنید اندازه بگیرید. سعی کنید همه فضای کتابخانه پوشیده نشود تا ماهیت اصلی خود را از دست ندهد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : دکوراسیون خانه های کوچک را چگونه بچینیم؟

3 - امروزه برای زیبایی بیشتر فضا و مدرن به نظر رسیدن، میزهای تلویزیون باریک و شیشه ای و ساده شده اند. اما اگر فضای انباری محدودی دارید، ترجیحا میزی برای زیر تلویزیون خریداری کنید که کمد، کشو و قفسه داشته باشد تا بسیاری از وسایل را در آنجا جای دهید. برای این که جلوه خوبی هم داشته باشد، رنگ آن را با رنگ دیوار یکسان انتخاب کنید.

4 - از مبلمان و وسایل چند منظوره بهره بگیرید؛ مثلا از میزهایی که در زیر خود مکانی برای ذخیره وسایل دارند برای جلوی مبل استفاده کنید.

5 - جاکفشی که به اندازه کافی جا ندارد. کفش ها هم به طور فصلی عوض می شوند و باید کفش فصل های دیگر را در یک جایی که دم دست هم باشد، انبار کرد. اگر پایه تخت بلند است، برای زیر آن سفارش ساخت یک طبقه سراسری بدهید و کفش ها را بسیار مرتب و تمیز در آنجا بچینید لبه ای چین دار برای روتختی خود بدوزید تا روی این فضا را بپوشاند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : خانه 50 متری تان را 5000 متری نشان دهید!!

6 - در اتاق خواب فضایی باقی نمی ماند که در کنار تخت خواب میز یا پاتختی قرار دهید. برای این که فضایی کافی جهت گذاشتن کتاب یا ساعت یا موبایل، هنگام خواب وجود داشته باشد، می توانید از طبقه ای چوبی روی دیوار استفاده کنید. زیر طاقچه هم نواری مستحکم نصب و انواع کتاب را همچون رخت از آنجا آویزان کنید.

7 - در حمام از طبقه های حصیری یا چوبی یا میزهای دوطبقه استفاده کنید، در قسمت زیرین وسایل اضافه و روی آن نیز هر چه می خواهید، بچینید.


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : زندگی ایده آل