روشهای خلاقانه برای اضافه کردن رنگهای شاد به دکوراسیون داخلی
اگر شما هم دوست دارید مقداری رنگ های شاد و جسورانه به دکوراسیون داخلی خانه تان اضافه کنید ولی نمی دانید چگونه این کار را باید انجام دهید پیشنهاد می کنیم از  روش زیر استفاده کنید.

11 روش برای اضافه کردن رنگ به دکوراسیون داخلی

از آنجایی که اضافه کردن یک مقدار رنگ به دکوراسیون خانه تان کافی است، برای وارد کردن مقداری رنگ شاد پیشنهاد می کنیم نگاهی به این روش ها بیندازید.

اغلب، اضافه کردن رنگ یکی از چیزهایی است که صاحب خانه ها بیشتر از همه می ترسند در فضای دکوراسیون شان اعمال کنند. گذشته از آن، به آسانی می توان در مغازه، عاشق یک نمونه پارچه یا شی ء رنگی شد اما بعدا می فهمید که وقتی در دکوراسیون خانه تان بکار برود غیر قابل تحمل یا کسل کننده است. اما اگر بدانید که به کجا نگاه بیندازید و چگونه کمی خلاق باشید رنگ می تواند سرگرم کننده بوده و اضافه کردن آن در مقدار مناسب کار آسانی باشد. در اینجا به شما می گوییم که چگونه این کار را انجام دهید.

 

استفاده از رنگ برای دیوار ورودی

درب ورودی یک محل عالی برای اضافه کردن مقداری رنگ روشن است تا هر روز به شما خوشامد بگوید. برای نشاط بخشیدن به ورودی تان بدون آنکه مجبور باشید چیز دیگری به آن اضافه کنید به درب ورودی یک رنگ سرزنده و روشن بزنید. می توانید قاب درب را بدون رنگ بگذارید یا آن را نیز رنگ کنید.

11-Ways-to-Make-an-Impact-With-Color-in-a-Room01.jpg

 

دیوارهای رنگی

می خواهید بدون ایجاد یک ظاهر غیرقابل تحمل یک رنگ جسورانه به دیوارهایتان اضافه کنید؟ هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید شما باید کل اتاق یا حتی کل دیوار را رنگ کنید. می توانید یک دیوار را با یک در یا پنجره در آن رنگ کنید ( که رنگ را کمی تفکیک خواهد کرد ) یا برای یک اثر معاصر و جالب،یک قابل خالی در یک شکل هندسی مد روز آویزان کنید.

دیوارهای رنگی

 

برای مثال اگر دیوار خانه شما یک پنجره قدی دارد می توانید همین دیوار را با یک رنگ روشن رنگ آمیزی کنید. وجود یک پنجره قدی می تواند بدون غیر قابل تحمل شدن ظاهر اتاق نشیمن تان به شما کمک کند از یک رنگ روشن و شاد استفاده کنید.

11-Ways-to-Make-an-Impact-With-Color-in-a-Room03.jpg

 

تخته بالا تخت خواب تان را رنگ کنید

در اتاق خواب برای اضافه کردن رنگ می توانید تخته بالایی تخت خواب تان را با پارچه مخملی، نمدی یا پشمی رنگی بپوشانید. اگرتخت خواب شما سرتخت ندارد می توانید قسمت پایین دیوار پشت تخت را رنگ کنید تا به شکل یک سرتخت شود یا پشت یک تخته بالاتختی واقعی را با با یک نوار پهن بیارایید.

تخته بالا تخت خواب تان را رنگ کنید

 

صندلی های رنگارنگ

صندلی های رنگارنگ یک راه عالی برای با نشاط کردن محل غذاخوری هستند و انتخاب یک سبک صندلی در رنگهای مختلف یک پالت جالب ایجاد می کند که در عین حال همچنان مرتبط با هم بنظر می رسند. حتی شما می توانید برای ایجاد یک اثر جدید صندلی های چوبی قدیمی را در رنگهای مختلف رنگ کنید ( با امکان انتخاب هر رنگی که می توانید تصور نمایید ).

صندلی های رنگارنگ

 

قفسه کتاب های تان را رنگی کنید

اگر شما یک قفسه کتاب یا قفسه دیواری با طبقات قابل جابجایی دارید قفسه ها را بیرون بکشید و پشت آن را با یک رنگ شاد رنگ کنید و بعد از خشک شدن قفسه ها را سرجایشان بگذارید. سپس می توانید از اقلام روی قفسه ها برای تفکیک رنگ ( با استفاده از مقدار زیادی اقلام سفید یا خنثی ) استفاده کنید یا با رنگهای متضاد از خرده ریزها و کتابهای رنگارنگ آن را چشم نوازتر سازید.

قفسه کتاب های تان را رنگی کنید

 

رنگ کردن پایه مبلمان

می خواهید ظاهر یک تکه از مبلمان را تغییر داده و از نو کنید؟ به پایه های آنها بطور نصفه یا کامل رنگ روشن بزنید. من این ظاهر را برای میز و صندلی هایی با پایه های بلند توصیه می کنم چون آنها عموما نسبت به مبلمان حجیم تر سطح کمتری برای رنگ کردن دارند. این بدان معناست که می توانید مقدار رنگ را کنترل کنید. می توانید این ایده را برای یک آشپزخانه جزیره ای، میز عسلی، میز کوچک کنار تخت خواب، مجموعه ای از صندلی ها، کاناپه و یا عملا هر قطعه از مبلمان با یک پایه قابل رنگ آمیزی بکار ببرید. این روش می تواند فرصتی برای اضافه کردن رنگهای شاد ظریف یا جسورانه، مطابق میل تان باشد.

رنگ کردن پایه مبلمان

 

فرش های رنگی برای آشپزخانه

فرش ها می توانند مقداری رنگ به هر جایی اضافه کنند و یکی از این مکانها شامل آشپزخانه نیز می شود. یک فرش کفی بین جزیره ( کابینت وسط آشپزخانه ) و پیشخوان یکی از بهترین روش ها است. می توانید از کاشی های طرح فرش استفاده کنید تا بتوانید در صورت ریختن مقداری مایعات به آسانی آن را تمیز کنید.

فرش های رنگی برای آشپزخانه

 

کابینت های رنگی آشپزخانه

جایگزین کردن تمام درهای کابینت تان با درهای روشن ممکن است یک انتخاب ریسکی و پرهزینه باشد اما شما واقعا مجبور نیستید برای کمی تنوع همه آنها را عوض کنید. فقط کافی است چند درب را عوض کنید، مانند درب یک کابینت بلند یا فقط کابینت های بالا یا پایین. این کار در صورتی که کابینتهای آشپزخانه شما مدرن، ساده و در یک اندازه استاندارد باشد بسیار آسان است چون می توانید به آسانی فقط قسمتهای پایین کابینت و قطعه های جانبی را دست نخورده بگذارید و بقیه را تغییر دهید.

کابینت های رنگی آشپزخانه

 

از مبلمان خارجی رنگی برای اضافه کردن رنگ به اتاق تان استفاده کنید

مبلمان فضای باز اغلب روشن و رنگارنگ و سایز جمع و جوری دارند تا متناسب با میزها و پاسیوهای کوچک باشند. یک ایده جالب برای اضافه کردن رنگ به اتاق خواب تان استفاده از این مبلمان است. این مبلمان یک ته رنگ اشباع در یک دوز کوچک دارد که می توان از آن به عنوان میز کناری، میز عسلی کنار تخت یا صندلی اضافی برای جای دادن مهمان ها استفاده کرد.

از مبلمان خارجی رنگی برای اضافه کردن رنگ به اتاق تان استفاده کنید

 

استفاده از پتوهای رنگی برای تزیین مبلمان

می توانید با تا زدن و پهن کردن یک پتوی روانداز رنگی به هر مقدار رنگ که می خواهید به اتاق تان اضافه کنید.

استفاده از پتوهای رنگی برای تزیین مبلمان

 

حباب رنگی چراغ

آخرین ایده درخشان : با قرار دادن یک حباب روی لامپ آن را به روز کنید یا یک رنگ شاد به آن بزنید یا فقط قسمت پایین آن را رنگ آمیزی کنید. چراغ ها بطور طبیعی توجه را به خود جلب می کنند بنابراین یک حباب جدید، مانند یک تغییر بزرگ بنظر خواهد رسید، آن هم تنها با یک هزینه ناچیز. اگر شما یک حباب قدیمی را نگه دارید می توانید هنگامی که از رنگ جدید خسته شدید، آن را به حالت اول برگردانید.

حباب رنگی چراغ

 

 

تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ