اگر قصد دارید دکوراسیون اتاق کارهنری تان را تغییر دهید یا از فضای کوچک آن نهایت استفاده را کنید، به دکوراسیون فوق العاده منظم این اتاقها نگاهی بیندازید و از آنها ایده بگیرید.
 
چگونه اتاق کار را طوری بچینیم که منظم و مرتب به نظر برسد؟
اگر قصد دارید دکوراسیون اتاق کارهنری تان را تغییر دهید یا از فضای کوچک آن نهایت استفاده را کنید، به دکوراسیون فوق العاده منظم این اتاقها نگاهی بیندازید و از آنها ایده بگیرید.
 
 
دکوراسیون اتاق خیاط ها
دکوراسیون اتاق کار
معمولا اتاق کار خیاط ها با چند میز پر شده است. دورتادور یکی از میزها را باید، پارچه ای نصب کنید تا وسایل و لوازم هایی که داخل آن میگذارید نمایان نباشد. یک تخته ای که روی آن با پنبه یا پارچه ای نرم پوشیده شده را روی دیوار نصب کنید تا عکسها و مدل های لباس یا الگو و تکه پارچه ها را روی آن با پونز بزنید. جعبه مکعب شکلی را هم روی میز قرار دهید تا پارچه هایی که لازم دارید در دسترس تان باشد را داخل آن بگذارید.
 

وسایل مورد نیاز طراح یا خیاط
دکوراسیون اتاق کار
یک تابلوی اعلانات برای نصب کردن عکس ها و مدل ها، الگوهای لباس و وسایل دیگر بسیار ضروری است. حتما صندلی های راحتی تهیه کنید زیرا شاید لازم باشد ساعت های طولانی روی آن بنشینید. درصورت نیاز از جعبه های کفش یا جعبه های بزرگتر برای انداختن پارچه یا کاغذ داخل آن استفاده کنید.
 
 
خلاقیت خود را در چیدن کمد اتاقتان به کار ببرید
دکوراسیون اتاق کار
یک کمد تهیه کنید.  از درهای کمد برای نصب وسایل ضروریتان استفاده کنید. ارتفاع کمدی که از آن استفاده می کنید بسیار مهم است. هرچه بلندترباشد کار با آن راحت تر است و برای برداشتن وسایل ضروری تان نیاز به خم شدن ندارید. یک صندوق کوچک هم برای ریختن وسایل کوچک و ریز داخل آن تهیه کنید. همچنین می توانید با استفاده از آهن ربا وسایل فلزی تان را به در کمد نصب کنید. از طبقه های کمد هم برای قرار دادن کتابهای خیاطی و ژورنال ها استفاده کنید. از کشوهای کمد هم برای گذاشتنن وسایل در دسترس تان استفاده کنید. در قسمت زیری میز، با یک لایه فیبر یک طبقه درست کنید و برای سهولت در حمل و نقل آن به قسمت زیری آن چرخ نصب کنید تا مواقعی که وسایل سنگین مانند چرخ خیاطی روی آن گذاشتید حمل و نقل آن راحت باشد. با مقداری رنگ روغن می توانید میز کارتان را پرداخت کنید. با وسایل ارزان قیمت میز کارتان را بچینید. مثلا می توانید کمد، صندلی و میز دست دوم بخرید و بعد از رنگ کردن و پرداخت آنها، دستگیره های آن را عوض کنید یا حتی رویه صندلی آن را هم عوض کنید.
 
 
یک میز کار بسیار زیبا
دکوراسیون اتاق کار
چیدمان و تزئین اتاق کار به شکل دلخواهتان زمان بر است و نیاز به طرح و نقشه دارد. استفاده از رنگهای روشن به اتاق کار جذابیت ویژه ای می بخشد.  دراورهایی که کشو و درهای زیادی دارند، برای اتاق کار بسیار مناسب هستند زیرا وسایل خیاطی زیادی را در خود جای می دهند و از به هم ریختگی آنها جلوگیری می کند. استفاده از فایل و زونکن باعث می شود کاغذها و الگوهای شما مرتب شده و در جای خاص خودش قرار بگیرد. استفاده از آهن ربا برای کاغذها و الگوهای موردنیازتان و چسباندن آنها روی دیوار داخل دراور فضای زیادی را اشغال نمی کند. به یادداشته باشید که از فضاهایی مانند پشت در یا کناره های میز استفاده کنید. مثلا می توانید از قلابهایی که مخصوص آویزان کردن حوله است برای آویزان کردن روبان هایتان استفاده کنید. همچنین با نصب کردن یک کیف یا جیب بزرگ پشت در می توانید وسایل خیاطی تان را درون آن بریزید.
 
 
چیدمان اتاق کار با ایجاد فضایی برای نشستن
دکوراسیون اتاق کار
برای اینکه اتاق کارتان را طوری بچینید که هم فراخ و باز باشد و هم جایی برای نشستن داشته باشد باید وسایلتان را به شکل L بچینید. اگر وسایلتان را این چنین بچینید، دو نفر می توانند همزمان به کار خود مشغول شوند یک نفر مشغول کار خیاطی و دیگری مشغول استفاده از کامپیوتر. 
 
 
چیدمان اتاق کار برگرفته از دکوراسیون آشپزخانه
دکوراسیون اتاق کار
اگر می خواهید اتاق کارتان را مانند آشپزخانه بچینید از وسایل استیل مانند سینی یا قوطی های استیل برای قرار دادن وسایل خیاطی تان مانند روبان، الگوها و غیره استفاده کنید. وسایلتان را طوری بچینید که با یک نگاه به آنها متوجه شوید چه چیزهایی دارید.
اگر جعبه هایی که مخصوص روزنامه ها یا الگوهایتان است با رنگ بقیه قسمتها همخوانی نداشت می توانید از کاغذ رنگی، پارچه استفاده کرده یا حتی آنها را رنگ کنید.
 
 
نمایش دادن آثار هنری تان
دکوراسیون اتاق کار
می توانید از شیوه قفسه بندی برای چیدن کارها و آثار هنری تان استفاده کنید. استفاده از قوطی های شیشه ای و بلور و همچنین یک جعبه یا سینی دوردار قرمز در مرتب  نشان دادن وسایلتان تاثیر بسزایی می گذارد.
 
 
چیدمان اتاق کار کودک
دکوراسیون اتاق کار
چیدمانی که در عکس زیر مشاهده می فرمایید واقعا قابل تحسین است. قراردادن یک سینک در اتاق کودک باعث می شود که بعد از انجام نقاشی یا هرکار هنری دیگری دستهایش را بشوید. یک بند رخت هم در وسط اتاق نصب کنید و آثار هنری و نقاشی های کودک را روی آن آویزان کنید. حتما باید کف اتاق کار کودک از جنسی باشد که به سرعت و به راحتی قابل تمیز کردن باشد. به کودکتان یاد دهید تا نقاشی هایی که کشیده است در معرض نمایش بگذارد و البته بعد از اتمام نقاشی یا هرگونه کار هنری اش اتاقش را مرتب کند.
 
 
چیدن وسایل آماده سازی کادو
دکوراسیون اتاق کار
با چیدن وسایل آماده سازی کادو یا هدیه، وسایلی که زیاد مورد استفاده تان نیست به صورت منظم و در دسترستان قرار می گیرد. برای چیدن کمدی که در شکل زیر ملاحظه می فرمایید  ایده های زیادی وجود دارد. وسایل و ابزارتان را می توانید در قسمت داخلی در کمد آویزان کنید. وسایل تزئینی یا وسایلی مانند دگمه، برچسب یا وسایل ریز را هم داخل قوطی های شیشه ای بریزید. قرقره ها و روبان هایتان را داخل جعبه های تلقی و داخل کمد بچینید. اگر فضای زیادی دارید می توانید وسایل آماده سازی کادو، دفترها و جزوات، و وسایل خیاطی تان را با هم و در کنار هم بچینید.
 
 
یک قفسه چرخ دار و قابل حمل و نقل برای برش
دکوراسیون اتاق کار
یک قفسه فلزی چرخ دار تهیه کنید و یک سطح صاف و مسطح را روی آن برای برش اضافه کنید.  یک یا دو سبد برای کارهای تمام شده و تمام نشده تان تهیه کنید. وقتی درحال تمام کردن کاری هستید دیگر نیازی نیست که وسایل تان را جمع کنید بلکه با استفاده از این وسیله می توانید وسایل مورد نیازتان را در دسترس داشته باشید و زمان زیادی را برای نشستن و برخاستن جهت برداشتن وسایل موردنیازتان تلف نکنید.
 
 
چیدمان وسایل هنری روی دیوار
دکوراسیون اتاق کار
ایجاد فضای خانه خانه روی دیوار و پر کردن آنها با جعبه های مکعب شکل برای قرار دادن وسایل هنری و کار انتخاب بسیار مناسبی است. جعبه هایی که از جنس کاغذ هستند یا با پارچه های رنگی  پوشیده شده اند، در تمیز و مرتب نشان دادن فضا تاثیر بسزایی دارد. جعبه ها را برچسب بزنید تا به هنگام جستجوی وسایل مورد نیازتان راحت باشید و دنبال آنها نگردید. از این روش می توانید در هر نقطه از منزل تان استفاده کنید حتی در اتاق ناهار خوری که گاهی اوقات به اتاق کار تبدیل می شود. هر چیزی را برچسب بزنید (مخصوصا در اتاق کودک) تا برداشتن و گذاشتن وسایل در سر جای خود راحت باشد.
 
 
چیدن وسایل هنری داخل کمد
دکوراسیون اتاق کار
اگر اتاق خاصی را برای اختصاص دادن به اتاق کار ندارید می توانید از یک کمد برای چیدن وسایل هنری و کارتان استفاده کنید. وسایلی مانند خرده یا باقی مانده های کاغذ را داخل جعبه هایی که از پارچه پوشیده شده بگذارید اما وسایل رنگی هنری تان را در جعبه هایی که داخل آن نمایان است در معرض نمایش بگذارید. قفسه های کمد را طوری نصب کنید که قابل تنظیم کردن و متحرک باشد.
 
 
اختصاص دادن و چیدن فضایی برای کارهای هنری کودکان
دکوراسیون اتاق کار
این روش یک راه بسیار عالی برای خلاقیت بچه ها و حتی بزرگسالان است. یک میز هنری قابل تنظیم و قابل حمل به آنها کمک می کند که خلاقیت شان را در هرجایی به اجرا بگذارند. میزی که در زیر مشاهده می فرمایید فضاهایی برای قرار دادن قلم موهای نقاشی، وسایل تزئینی و وسایل دیگری دارد. و کمدی که ملاحظه می فرمایید فقط برای وسایل کناری است. استفاده از سبد و قوطی های شیشه ای حمل و نقل وسایل موردنیاز را به میز کار آسان می کند و همچنین با استفاده از آنها می توانید بعد از اتمام کار وسایل تان را به راحتی کنار بگذارید.
 

یک اتاق کار رویایی
دکوراسیون اتاق کار
این اتاق کار رویایی پر از دروارهایی با سایز بزرگ برای قرار دادن وسایل آماده سازی هدیه است. بلندی کاغذهایی که می خواهید در دراور قرار دهید را اندازه بگیرید تا مشخص شود که به صورت ایستاده یا نشسته می توانید آنها را داخل دراور جای دهید. تعداد زیادی از کابینت های دربسته به مرتب نشان دادن اتاق کمک می کند. همچنین تخته هایی که از کف زمین تا سقف قرار گرفته نمای خوبی به اتاق می دهد. صندلی کار هم همانطور که ملاحظه می فرمایید دارای یک کوسن باریک و چهار چرخ در قسمت زیری پایه هاست که برای حمل و نقل آسان باشد.
 

پنهان کردن وسایل هنری داخل کابینت ها
دکوراسیون اتاق کار
استفاده از یک کابینت در اتاق کار وسایل هنری تان را از چشم پنهان می کند اما بسیار قابل دسترس است. می توان داخل دراور را با کاغذ کادوهای مختلف، روبان و قوطی های رنگ و وسایل دیگر کارتان پر کرد. حتی می توان از در یا قسمت داخلی کابینت هم استفاده کرد مثلا می توانید قفسه هایی را در قسمت داخلی کابینت نصب کنید و گلدان هایی را داخل آن قرار دهید و مداد رنگی ها یا روبان هایتان را داخل آن بریزید. قسمت بالای کابینت هم می توان دستگاه کپی یا هروسایل دیگری جای داد.
 

چیدن وسایل آماده سازی کادو
دکوراسیون اتاق کار
برای چیدن وسایل آماده سازی کادو از یک کابینت ساده و معمولی استفاده کنید. با نصب کردن تخته ای روی دیوار، وسایل تزئینی و وسایل کوچکی که موردنیازتان است را روی آن نصب کنید. جعبه هایی هم برای قرار دادن روبان اختصاص دهید. یک لامپ هم وصل کنید تا همه چیز برای شروع کار آماده باشد.
 
 
 
اتاق کار دو منظوره
دکوراسیون اتاق کار
میز کار قابل حمل و نقل مانند میزی که در زیر مشاهده می فرمایید برای یک یا دو نفر مناسب است. دراورهای زیادی که نصب شده است برای هرکدام از اعضای خانواده است که هرکدام می توانند وسایل ضروری شان را داخل آن قرار دهند. میله ها و قفسه های قابل تنظیم که درحال حاضر برای چیدن وسایل هنری استفاده شده می تواند به یک کتابخانه بدون در هم تبدیل شود.
 
 
اختصاص دادن گوشه ای از اتاق به وسایل هنری
دکوراسیون اتاق کار
چند کابینت دیواری به دیوار اتاق کارتان نصب کنید. ترکیبی از فضاهای باز و بسته به شما اجازه می دهد تا وسایلتان را پشت درها هم قرار دهید. از سبدهای قدیمی تان هم می توانید برای قرار دادن نخ ها  و از فنجان های رنگی برای قرار دادن سوزن ها و مدادها و وسایل ریز استفاده کنید.
 
 
چیدن وسایل کار روی دیوار
دکوراسیون اتاق کار
با این کار تمام وسایل کارتان در دسترس است و با یک نگاه وسایل مورد نیازتان را به راحتی برمی دارید. برای این کار باید ابتدا دیوار را قفسه بندی کرد و از جعبه هایی در سایزهای مختلف استفاده کرد. می توانیم از فضای باقی مانده برای میزی استفاده کنیم که همه اعضای خانواده یا چند نفر از همکارانمان دور آن جمع شوند. برای نور اتاق هم از لامپهای هالوژن استفاده کنید. اگر اتاق خاصی برای اختصاص دادن اتاق کارتان ندارید می توانید با آویزان کردن یک پرده از سقف یا زمین فضای موجود را به دو قسمت تقسیم کنید.
 
 
ترکیبی از وسایل مختلف در چیدن وسایل کار
دکوراسیون اتاق کار
داخل کابینت یک فضایی ایجاد کنید تا وسایل مورد نیازتان را به سهولت از داخل آن بردارید. همچنین از یک تخته آهن ربایی استفاده کنید و سوزن های خیاطی، سنجاق ها، و وسایل فلزی دیگر را روی آن بچسبانید. با استفاده از جعبه های سفید با برچسب قرمز بر روی آنها می توانید همه وسایل مورد نیازتان از نخ و روبان گرفته تا پارچه هایتان را داخل آنها بگذارید. با انداختن مشماهای پلاستیکی و نرم روی زمین دیگر نگران خستگی تان نباشید. اگر منظره زیبایی ایجاد نکرد می توانید یک قالیچه تزئینی و زیبا روی آن بیندازید.
 
 
تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ -مترجم مینا کوهی کار
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
برچسب ها: