ست کردن لباس به سبک آنا نعمتی
آنا نعمتی یکی از بازیگران خوش لباس سینمای ایران است که در هر موقعیت و مکانی، متناسب با آن ظاهر می شود. این بار رازهای شیک پوشی آنا نعمتی را بررسی کرده ایم.

رازهای شیک پوشی آنا نعمتی

ورود آنا نعمتی به دنیای بازیگری به 20 سال پیش برمی‌گردد اما برخلاف درخشش اغلب بازیگران در جوانی، او در دهه 30 زندگی‌اش موفقیت‌های حرفه‌ای بیشتری به دست آورد و حالا پای ثابت محافل سینمایی است و اتفاقا با تن‌پوش‌هایی در این جمع‌ها حاضر می‌شود كه مورد توجه دوربین‌ها و خبرنگاران قرار می‌گیرد.

اما در این انتخاب‌ها او تنها نیست؛ آنا نعمتی تاكید دارد از دانش و سلیقه طراحان لباس برای خوش‌پوشی كمك بگیرد. در مراسمی مثل جشن حافظ، او حتی از یك آرایشگر حرفه‌ای كمك گرفته بود تا حضورش در این مراسم هیچ كم و كاستی نداشته باشد.

 

طراحان مورد علاقه آنا نعمتی

طراحان مورد علاقه آنا نعمتی

رسیدن به این نتیجه كه آنا نعمتی رابطه خوبی با مجموعه‌ای از طراحان لباس دارد، كار سختی نیست. او هر بار در مراسمی حاضر می‌شود، بعد از آن با گذاشتن عكسی در صفحه شخصی‌اش، از طراح لباسش نام می‌برد و از همراهی‌ای كه این طراح در انتخاب ست لباسش داشته، تشكر می‌كند.

سایه موسوی و زیما مزون از طراحانی هستند كه همكاری نزدیكی با این بازیگر دارند و طراحی‌های آنها روی مانتو، مورد پسند آناست. سایه موسوی طراحی است که به صورت محدودتر با طراحی مدل‌های لوكس توجه آنا را به خود جلب کرده است. زیما مزون چند خط تولید شامل مانتوهای رویال و روزانه دارد تا بتواند پاسخگوی سلیقه‌های مختلف از جمله آنا نعمتی باشد.

 

 

مانتوهای تکه دوزی شده آنا نعمتی

مانتوهای تکه دوزی شده آنا نعمتی

آنا نعمتی مصمم است كه انتخاب لباس‌هایش بر اساس موقعیت باشد؛ به همین دلیل در برنامه‌های رسمی‌تر مثل جشن حافظ یا جشنواره فیلم فجر با مانتوهایی ظاهر می‌شود كه فرم رسمی‌تری دارند و روی آنها كار دست انجام شده یا با اضافه كردن تكه‌دوزی‌هایی، تبدیل به یك لباس فاخر شده‌اند. او حتی در چنین مراسمی از كیف‌های دستی كوچك، مناسب مراسم شب استفاده می‌كند تا رسمی بودن ست او زیر سوال نرود؛ درست مثل انتخابی كه ستارگان شناخته‌شده سینما در سراسر دنیا دارند.

هیچ بازیگری با یك كیف بزرگ رودستی، روی فرش قرمز اسكار حاضر نمی‌شود. از سوی دیگر در سایر موقعیت‌ها می‌توان او را با مانتوهای راحت‌تری كه تزئینات كمتری دارند، دید. در این شرایط سراغ كیف‌هایی می‌رود كه با نام « توت» شناخته می‌شوند. این كیف‌ها فضای بیشتری برای قرار دادن وسایل ریز و درشت دارند و دو دسته نه‌چندان بلند روی آنها نصب شده كه به راحتی روی دست قابل استفاده هستند. این تفكیكی كه آنا نعمتی در انتخاب آکسسواری لباسش دارد، نشانی از آداب‌دانی اوست. تلاش برای پوشیدن لباس متناسب با موقعیت و فضا نشان می‌دهد او آداب رفتار اجتماعی را به خوبی بلد است.

 

روسری یا شال، آنا نعمتی کدام را انتخاب می کند؟

روسری یا شال، آنا نعمتی کدام را انتخاب می کند؟

آنا همان‌طور كه دو سبك لباس پوشیدن را برای موقعیت‌های رسمی و غیررسمی خودش انتخاب كرده، سرپوشش را هم در موقعیت‌های مختلف متفاوت كرده است. او در موقعیت‌های رسمی از روسری استفاده می‌كند و اغلب آن را به جای گره‌زدن زیر گردن، دور گردن می‌پیچد و در موقعیت‌های غیررسمی از شال استفاده می‌كند.

این انتخاب‌ها هم درست است؛ به‌خصوص كه او به هماهنگی رنگ‌ها در ستش فكر می‌كند اما واقعیت این است كه شال با فرم صورت او هماهنگی بیشتری دارد. روسری باعث می‌شود كشیدگی صورتش بیشتر جلوه كند. همان‌طور كه آرایش‌ محو و كم‌رنگ زیبایی بیشتری به چهره این بازیگر می‌بخشد، آرایش سنگین باعث مصنوعی شدن چهره‌اش می‌شود.

 

 

پوشش های آنا نعمتی در جشنواره‌های خارجی

پوشش های آنا نعمتی در جشنواره‌های خارجی

بازیگر فیلم انارهای نارس، سبك متفاوتی برای حضور در جشنواره‌های فیلم خارجی مثل جشنواره فیلم مسكو انتخاب كرده است. او برای این حضور، مانتو را كنار گذاشته و با كمك طراحان از لباس‌های بلند و پوشیده‌ استفاده می‌كند. لباس‌های او در جشنواره‌های خارجی، محصول خانه طراحی امیر حسین است. او در طراحی این پیراهن‌ها از تكه‌دوزی‌های خاص یا پارچه‌های فاخر استفاده كرده است. مثلا لباسی كه در جشنواره مسكو به تن داشت یك پیراهن مشكی بلند با دامن پف‌دار و كت دانتل طلایی بود.

در این موقعیت‌ها، آنا از سرپوش‌های متفاوتی به جای شال یا روسری استفاده می‌كند؛ سرپوش‌هایی كه از جنس و رنگ خود لباس هستند و هماهنگ با فرم كلی لباس طراحی شده‌اند و به همین دلیل باعث می‌شوند، لباس‌ها جلوه و شكوه خودشان را از دست ندهند. مثل سرپوشی كه لیلا حاتمی برای لباس تاریخی‌اش در افتتاحیه جشنواره كن دوسال پیش تهیه كرده بود. بهتر است سایر بازیگران كشورمان هم برای حضور بین‌المللی به چنین ایده‌هایی فكر كنند چون استفاده از شال كه اغلب روی لباس می‌افتد، برازندگی آن را پنهان می‌كند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : مجله سیب سبز