مردان کوتاه قد و چاق با این نکته ها شیک پوش می شوند!!
برایی شیک پوش بودن شما باید اندام متناسبی داشته باشید. امروز می خواهم نکاتی را درباره استایل به شما آموزش دهم که اگر در دسته مردان کوتاه قد و کمی هم تپلی هستید به دردتان می خورد.

نکته های شیک پوشی برای مردان کوتاه و چاق

قد همیشه با نوع بدن در ارتباط بوده است. این قاعده برای لباس های مردانه نیز به همین شکل است. لباس مردانی که خیلی قد بلند هستند معمولا حالتی شل و عریض دارد. لباس های مردانی که قدشان کوتاه است معمولا تنگ تر و پسرانه هستند. در هر دو مورد تفاوت هایی وجود دارد که با دانستن آنها می توانید در خرید لباس موفق تر عمل کنید.

 

ظاهر خوب برای مردان کوتاه قد

 

چیزی که معمولا گفته می شود این است که مردان کوتاه قد باید طوری لباس بپوشند که بلندتر نشان دهند. در نتیجه همیشه توصیه شده از لباس هایی استفاده کنند که خطوط عمودی دارند. با اینکه چنین ترفندی ذاتا بد نیست اما نمی تواند به کلی ظاهر یک مرد را تغییر دهد.

لباس های یک مرد باید نگاه بیننده را به سمت صورت بکشد و افرادی که قدشان کوتاه است باید این کار را آرام و بی سر و صدا انجام دهند بدون اینکه بخواهند برای اضافه کردن به قد زور بزنند با چیزی دیگر حواس را از روی قد منحرف می کنند.

عناصر عمودی و صاف و سطوح شکسته نشده دوست افراد کوتاه قد و فربه هستند. استفاده از خطوط عمودی تا جایی که تعادل را حفظ کنید مناسب هستند اما مانند تمام الگوهای دیگر اگر خیلی بلند باشند طوری که روی بدنتان خم شوند و به چشم بیایند اصلا جالب نیست.

رنگ های ساده و تیره باید بیشتر لباس را در بر بگیرد تا بهترین ظاهر ممکن را به دست بیاورید. سادگی بهترین ابزار برای مردی خوش پوش است بنابراین از لایه بندی کردن بیش از حد لباس و الگوهای شلوغ پرهیز کنید.

 

شلوار مناسب افراد کوتاه قد

 

پایین تنه بلندتر تصویر مردی بلند قد را بدست می دهد، بنابراین شلوار باید فاق بلند باشد. این نکته مخصوصا برای مردانی که میان تنه بزرگتری دارند مناسب است. فقط مواظب باشید شلوار ممکن است به آرامی از روی شکم پایین بیاید بنابراین با یک کمربند حتما فیکسش کنید.

در چنین شرایطی بند شلوار نیز به خوبی می تواند کمک کند چون بدون اینکه مانند کمربند یک خط میان بالا تنه و پایین تنه ایجاد کند می تواند خطوط را حذف کند و بدنتان را یکدست نشان دهد.

مردانی که میان تنه بزرگتری دارند همچنین بهتر است از شلوارهایی استفاده کنند که جلوشان چین های عمودی دارد نه شلوارهایی که ساده هستند. با این حال اگر این چین ها خیلی بزرگ باشند ممکن است باعث کوتاه نشان دادن پاها شوند بنابراین می توانید با کمک یک خیاط این چین ها را تا جای ممکن باریک کنید. رنگ های تیره نیز نیز می تواند در کمتر جلوه کردن این چین ها کمک کند.

 

پیراهن مناسب افراد کوتاه قد

میزان و اندازه گیری خاصی وجود ندارد که مشخص کند چه پیراهنی کاملا فیت شما است. اما ظاهر پیراهن مواردی دارد که تمایز ایجاد می کند:

_ به اندازه کافی بلند باشد که بتوانید داخل شلوار ببریدش به اندازه کافی گشاد باشد تا بیش از حد به بدنتان نچسبد و در آخر به اندازه کافی اندازه تان باشد تا در قسمت هایی از بدن مخصوصا اطراف میان تنه به تنتان زار نزند.

_ پیراهن هایی که از پارچه های ضخیم و سفت درست شده اند می توانند بهتر به تنتان بایستند چون در برابر کشیده شدن مقاوم هستند و شکل بدنتان که زیرش قرار می گیرد را به خود نمی گیرند.

_ رنگ های تیره اینجا نیز به کمکتان می آیند. چنین رنگ هایی زیرپوستان را نیز پنهان می کنند.

_ لباس هایی که رنگ ساده دارند از لباس هایی که دارای الگو هستند جذابترند. مردان کوتاه قدی که دوست دارند از پیراهن های دارای الگو استفاده کنند بهتر است از الگوهای بسیار نازک استفاده کنند، نوارهای عمودی که فاصله زیادی از هم دارند و ترکیبی از رنگ های روشن روی پس زمینه ای تیره هستند.

_ اگر می خواهید از کراوات استفاده کنید باید آنقدر بلند باشد که کمی از دور کمر شلوار عبور کند. همچنین کراواتی که استفاده می کنید نباید بیش از حد پهن باشد و پایینش نیز نباید صاف باشد.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : bedunim.ir