اگر بخواهید از تمام ترفندها و مدل‌های دنیای فشن در عالم واقعیت استفاده کنید ، ممکن است همین ظاهر خوبی هم که دارید را از دست بدهید. بهترین مدل ، این است که شما بتوانید به کمک آن شخصیت‌تان را پیدا کنید
 
بعضی اوقات در تلویزیون و یا مجلات چیزهایی را می‌بینید که فکر می‌کنید در عالم واقعیت هم می‌توان از آنها استفاده کرد. تمام آن چیزی که در شبکه‌های فشن و مجلات لباس می‌بینید را نمی توان در عالم واقعیت پیاده کرد. اگر بخواهید از تمام ترفندها و مدل‌های دنیای فشن در عالم واقعیت استفاده کنید ، ممکن است همین ظاهر خوبی هم که دارید را از دست بدهید. بهترین مدل ، این است که شما بتوانید به کمک آن شخصیت‌تان را پیدا کنید ، جدا از تمام مدل‌ها ، بتوانید آن مدلی را پیدا کنید که تنها برازنده شماست و به شما ظاهر جذاب و مناسبی می‌دهد.

رنگی انتخاب کنید که به رنگ پوست‌تان بیاید:
از رنگی در لباس‌هایتان انتخاب کنید که مکمل یکی از اجزای صورت‌تان باشد ، رنگ چشمان‌تان ، رنگ موها و یا رنگ پوست‌تان. از طرف دیگر ، بعضی رنگ‌ها هستند که ظاهر شما را خراب می‌کنند. پس در انتخاب رنگ لباس‌هایتان دقت کنید ، رنگی انتخاب کنید که دیگران را به شما جذب کند . دفعه دیگر که برای خریدن لباس به بوتیک می‌روید ، رنگ‌های مختلف را امتحان کنید تا بفهمید رنگ مناسب شما کدام است.

استفاده از یک رنگ در لباس‌ها شما را لاغرتر نشان میدهند:
اگر می‌خواهید لاغر به نظر برسید ،‌ سعی کنید در لباس‌هایتان از یک رنگ استفاده کنید. رنگ‌های تیره شما را لاغرتر نشان می‌دهند. اگر هم از یک رنگ بودن لباس‌هایتان خسته می‌شوید ،‌دو رنگ تیره را با هم ادغام کنید. می‌توانید از رنگ‌هایی نظیر مشکی ، قهوه ای ، سفید ، کرم و قهوه ای روشن استفاده کنید.
 

 سعی کنید رنگ لباس‌هایتان را محدود کنید:
آنهایی که می‌خواهند لاغر به نظر برسند نباید از لباس‌های رنگارنگ و یا طرح‌های شلوغ استفاده کنند. اگر بالاتنه ی بزرگی دارید سعی کنید بلوز و پیراهن تیره رنگ انتخاب کنید .


لباس‌های نرم و لخت برای همه مناسب است:
همه خانم‌ها با هر اندامی می‌توانند در لباس‌هایشان از جنس‌های نرم و لخت استفاده کنند. لباس‌هایی که از پارچه‌های نرم و لخت دوخته شده باشند اندام شما را طبیعی تر نشان می‌دهند. 
 

یک سوتین مناسب برای هر لباسی لازم و ضروری است:
یکی از نکات مهمی که خانم‌ها باید در هنگام پوشیدن لباس به آن توجه کنند استفاده از یک سوتین مناسب است. شاید یک سوتین خوب و مناسب گران قیمت باشد ، اما به هر حال در هر لباسی یاری کننده شما است. یک سوتین مناسب به شما کمک می‌کند لباس بهتر به تن شما بنشیند و شما جذاب تر به نظر برسید.
 

از پارچه‌های طبیعی استفاده کنید:
مدل‌های جدید می‌آیند و می‌روند ، ولی بعضی از آنها با الیاف مصنوعی که دارند باعث می‌شوند خطوط اندام شما و برجستگی‌های ناخوشایند اندام‌تان به چشم بیاید. این پارچه‌ها جذاب نیستند و شما را چاق تر از حد معمول نشان می‌دهند.
 

از مدل لباس‌هایی استفاده کنید که هیچ گاه از مد نمی افتند:
مزیت این مدل‌ها این است که هر چند سال یکبار دوباره مد می‌شوند و شما همیشه می‌توانید از آنها استفاده کنید. یک پیراهن کوتاه مشکی یا یک بلوز سفید از آن دسته لباس‌هایی هستند که همیشه به کار می‌آیند. اما برخی لباس‌ها مانند بلوزهایی با اپل‌های بزرگ در سرشانه‌ها از آن نوع مدل‌هایی هستند که باید در انتخاب آنها احتیاط کرد.
 

لباس‌هایی را انتخاب کنید که لبه‌های پهن دارند:
لبه لباس‌های‌تان را تنها به خاطر اینکه با مد فعلی جور درنمی آید کوتاه نکنید. اگر شما در مورد زیبایی پاهایتان مطمئن نیستید ، پیراهن یا دامنی انتخاب کنید که تنها کمی از ساق پای شما کوتاه تر باشد و سعی کنید از پوشیدن پیراهن‌های کوتاه اجتناب کنید. پیراهن‌هایی که تا زانو و یا کوتاه تر هستند پاهای شما را بزرگتر نشان می‌دهند. اما اگر اصرار دارید که لباس کوتاه بپوشید ، از شلوار‌های برمودا یا ساق کوتاه استفاده کنید. حتی می‌توانید آنها را کوتاه تر نیز بکنید
 

زینت آلات خود را تا حد امکان کم کنید:
در دنیای فشن ، یک مدل زیبا آن است که زینت آلات کمتری دارد . پس سعی کنید شما هم همواره این نکته را در نظر داشته باشید.

اگر بالاتنه بزرگی دارید ، از گردنبندهای بزرگ و زنجیرهای بلند استفاده نکنید.
 
به علاوه کمربندهای بزرگ و ضخیم برای خانم‌هایی که باسن و پهلوهای بزرگی دارند اصلا مناسب نیست. زینت آلات لباس شما باید به گونه ای باشد که دیگران را به طرف شما جذب کند نه اینکه آنها را فراری دهد.

از پوشیدن ژاکت‌های ضخیم و جنس‌های شق و رق جدا دوری کنید:
این گونه ژاکت‌ها برای هیچ خانمی برازنده نیست. سعی کنید تا حد امکان از پوشیدن ژاکت‌هایی که از جنس‌های شق و رق دوخته شده اند اجتناب کنید. در عوض ، ژاکت‌هایی را انتخاب کنید که از الیاف طبیعی و مواد نرم تر دوخته شده اند تا اندام زیبای شما را بهتر به نمایش بگذارند.  
 

لباس‌هایتان را تو نگذارید:
شاید مادرتان برای زیباتر شدن بلوزتان لبه‌های آن را تو دوزی کرده باشد اما بهتر است هیچ وقت این کار را نکنید. پوشیدن یک تاب و یا بلوز کوتاه نظر همه را به سمت شکم شما جلب می‌کند ، ولی اگر شکم بزرگی دارید بهتر است هیچ وقت این کار را نکنید.
 
 
تهیه و ترجمه :گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
مدل بستن دستمال گردن برای خانمها(تصویری)
لباس های شما درباره تان چه می گویند؟
توصیه های کیم جانسون برای اینکه مردی جذاب و خوش پوش باشید؟
بهترین قسمت های بدن شما(قابل توجه کسانی که اضافه وزن دارند)
هنگامی که چاق هستیم چه لباسی و چگونه بپوشیم؟