با دو طراح لباس عروس برند مارچسا Marchesa آشنا شوید
برند مارچسا Marchesa یکی از برندهایی است که زمینه فعالیتش بیشتر طراحی لباس عروس در سبک ها و مدل های مختلف است. در ادامه مصاحبه ای با دو طراح این برند و همچنین مدل های لباس عروس طراحی شده توسط این برند را گردآوری کرده ایم.

با طراحان لباس عروس و بنیانگذاران برند مارچسا Marchesa آشنا شوید

پیراهن طلایی خیره کننده‎ی ساندرا بولاک Sandra Bullock را به یاد دارید؟ همانی که هنگام برنده شدن اولین اسکارش برای فیلم "نقطه کور" به تن کرده بود؟ آن لباس زیبا که کاملا هم روی تن بولاک نشسته بود، کار کسی نبود جز جورجینا چپمن Georgina Chapman و کارن گریگ Karen Craig ، زنان طراح برند مارچسا Marchesa که اولین مجموعه‎ی کارهایشان را سال 2004 عرضه کردند. این برند از آن زمان تا حالا، لباس‎های عروس را نیز به کارنامه‎ی کاری‎شان اضافه کرده و به یکی از محبوب ترین برند‎های این صنعت تبدیل شده‎اند.

 

جورجینا چپمن Georgina Chapman و کارن گریگ Karen Craig دو طراح برند مارچسا Marchesa

جورجینا چپمن Georgina Chapman و کارن گریگ Karen Craig دو طراح برند مارچسا Marchesa 

 

 

لباس طلایی ساندرا بولاک Sandra Bullock در اسکار که توسط برند مارچسا Marchesa طراحی شد

لباس طلایی ساندرا بولاک Sandra Bullock در اسکار که توسط برند مارچسا Marchesa طراحی شد

 

 

لباس عروس ساده برند مارچسا Marches

لباس عروس ساده برند مارچسا Marches

 

 

لباس عروس طرحدار برند مارچسا Marches

لباس عروس طرحدار برند مارچسا Marches


ما با دو خانم طراح برند مارچسا Marchesa گفتگویی دوستانه داشته‎ایم و از آنها پرسیده‎ایم که این طرح های رویایی و زیبا چطور به ذهنشان می‎رسد؟ طرح‎هایی که ترکیبی بی‎نظیر از زنانگی و به روز بودن هستند. همچنین در مورد چگونگی الهام گرفتن شان از آنها سوال کردیم و چند نکته‎ی ویژه هم برای عروس‎های آینده داریم.

 

 

چه نوع سبک پیراهنی را بیشتر می‎پسندید؟

هر عروسی با دیگری فرق دارد به همین دلیل ما همه نوع پیراهنی را طراحی می کنیم. از کمر امپراتوری گرفته تا آستین بلند . من معتقدم که هر کس باید بعد از پوشیدن لباس راضی بوده و در آن اعتماد به نفس داشته باشید. اگر در لباستان احساس راحتی نکنید هرگز نمی‎توانید لذت کافی را ببرید. خیلی مهم است که لباسی را انتخاب کرده که بتوانید به راحتی با آن بنشینید، حرکت کرده و برقصید.

 

 

body_1_1.jpg

 

 

در مورد فرآیند طراحی‎تان برایمان بگویید

من اول منبع الهام گیری‎ام را معمولا از طریق هنر، ادبیات، سفر، منابع تاریخی یا فیلم پیدا می‎کنم. بعد از آن شروع به اتود زنی کرده و طرح‎های کلی را روی  پارچه در می آورم. در واقع پارچه‎های مختلف را امتحان کرده و در مورد عناصر لازم در طراحی فکر می‎کنم.

 

 

در طراحی آخرین مجموعه‎تان از چه چیزی الهام گرفته‎اید؟

این مجموعه بر گرفته از کارهای لیلا نوبیلی Lila de Nobili هنرمند و طراح (2002-1916) است. کارهای او بسیار زنانه و رمانتیک است به همین دلیل برای طراحی لباس عروس بسیار عالی است. او هم در طراحی و هم نقاشی‎هایش به وفور از گل، پروانه و پرندگان استفاده کرده و بعضی از نقاشی‎هایش می‎توانند الهام بخشی بسیار خوبی باشند.

 

 

چطور طرح‎هایتان را تازه و به روز نگه می‎دارید؟

من به تجربه کردن با پارچه‎های مختلف خیلی علاقه دارم. فصل بعدی قرار است طرح‎ و رنگ‎های جدیدی را عرضه کنیم. چیزهایی مانند : تاپ‎های کریستالی که روی حاشیه های ابریشمی دوباره دوخته شده‎اند، دامن‎هایی از جنس تور، کت‎های کوتاه زنانه با یقه‎ی بلند و شنل‎های جداشدنی که با پیراهن‎های ظریف و لطیف و دامن‎هایی از جنس ابریشم نازک جفت می‎شوند. طرح‎های ما همیشه سعی می کنند که رمانس و شکوه زیباشناسی مخصوص برندمان را حفظ کنند.

 

گلچینی از مدل لباس عروس برند مارچسا Marchesa

 

 

لباس عروس از برند مارچسا Marchesa

لباس عروس از برند مارچسا Marchesa

 

 

لباس عروس طرح دار از برند مارچسا Marchesa

لباس عروس طرح دار از برند مارچسا Marchesa

 

 

لباس عروس با طرح پروانه از برند مارچسا Marchesa

لباس عروس با طرح پروانه از برند مارچسا Marchesa

 

 

لباس عروس نگین دار از برند مارچسا Marchesa

لباس عروس نگین دار از برند مارچسا Marchesa

 

 

لباس عروس ساده از برند مارچسا Marchesa

لباس عروس ساده از برند مارچسا Marchesa

 

 

لباس عروس کوتاه از برند مارچسا Marchesa

لباس عروس کوتاه از برند مارچسا Marchesa

 

 

 

تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ