سالار بیل یکی از طراحان لباس حرفه ای ایرانی است که ماهنامه تایم در یکی از شماره های قبلی اش به معرفی او پرداخته است. در این مقاله با بیوگرامی کامل این هنرمند ایرانی آشنا شوید.

بیوگرافی سالار بیل Salar Bil طراح لباس ایرانی که ماهنامه تایم آمریکا او را معرفی کرد

سالار بیل سوارچیان
کارشناسی طراحی لباس و پارچه ( دانشگاه پیام نور)
مدرک دوخت و برش مولر آلمان
شانزده مجموعه لباس مفهومی با موضوعات اجتماعی.روانشناسی .فرهنگی و اسطوره ای از سال 1390

زندگی حرفه ای سالار بیل Salar Bil با داستان جالبی آغاز می شود. کودک خلاقی که از همان خردسالی به لباس پوشیدن افراد توجه می کرد. به گونه ای که پس از هر میهمانی، تصویر ذهنی خود را از لباس هایی که برازنده افراد بود، نقاشی می کرد. سالار در نوجوانی به فیلمسازی و سینما مشغول شد و سرانجام در طراحی پوشاک، راهی برای تخلیه افکار و باورهای خود یافت.

شاخصه طراحی های سالار، جان بخشیدن به موضوعات انتزاعی و اجتماعی است. او از تجربه های شخصی خود، معنای زندگی، روحیات و پیشینه افراد، طبیعت و موسیقی الهام می گیرد. سالار پیش از نمایش هر یک از مجموعه هایش، متنی پیرامون آن مجموعه ارائه می کند که شامل موضوعاتی است که او را در آن زمان از زندگی درگیر مطالعه کرده است، اگرچه این سبک ارائه هیچ ربطی به مد و طراحی ندارد، اما به مثابه نوعی بیان هنری از جهان بینی اوست.

سالار در دومین هفته مد تهران، مجموعه هفت باد را به نمایش گذاشت. این مجموعه با الهام از معانی متافیزیکی و هفت باد زار، بادنوبان، باد مشایخ، باد جن، باد پری، باد دیو و باد غول خلق شده است. در جنوب و جنوب شرقی ایران، زار به معنی باد و هوا است و زارگیری مراسمی آیینی است که با نواختن دمام و آوازخوانی، باد را از بدن فرد جن زده خارج می کنند.

دومین هفته مد تهران (Tehran Fashion Week) با همکاری کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره اماکن نیروی انتظامی، به مدت سه روز و در روزهای 23 تا 25 خردادماه 1394 برگزار شد.

 

مجموعه هفت باد سالار بیل در هفته مد تهران - شماره 1

مجموعه هفت باد سالار بیل - شماره 1

 

مجموعه هفت باد سالار بیل در هفته مد تهران - شماره 2

مجموعه هفت باد سالار بیل در هفته مد تهران - شماره 2

 

 

مجموعه هفت باد سالار بیل در هفته مد تهران - شماره 3

مجموعه هفت باد سالار بیل در هفته مد تهران - شماره 3

 

سالار بیل پس از تحصیل آکادمیک در زمینه طراحی و مطالعات جامعه شناسی و روانشناسی، به صورت حرفه ای مشغول به کار در حوزه طراحی  لباس شد و از سال 1391 نمایشگاه های مختلفی برگزار کرده است.

همچنین ماهانمه تایم در ماه پیش سالار بیل را به عنوان یکی از طراحان لباس ایرانی معرفی کرده بود.

 

معرفی سالار بیل توسط ماهنامه تایم امریکا

معرفی سالار بیل توسط ماهنامه تایم امریکا

 

 

تهیه و تدوین : گروه سبک زندگی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ