کامران بختیاری کفش های کاروان ایران در المپیک 2016 را چگونه طراحی کرد؟
کفش‌های کاروان المپیک در یک طرح و دو رنگ قهوه‌ای برای مردان و سبز برای زنان طراحی شده است. این کفش را می‌توان زیرمجموعه کفش‌های موسوم به «بروگ» به حساب آورد که در ایران به «هشت ترک» معروفند.

طراحی ویژه کفش های کاروان ایران در المپیک 2016

پس از سر و صدای بسیار بر سر طراحی لباس اولیه برای کاروان ورزشی ایران در مسابقات المپیک 2016 ریو، و رونمایی از لباس دوم، که با وجود برخی انتقادات، از تب شدید انتقادات به طراحی اولیه کاست، حالا از کفش‌هایی که برای این کاروان طراحی شده رونمایی شده است. کفشهایی که مثل لباسها طراحشان کامران بختیاری است.

کفش‌ها در یک طرح و دو رنگ قهوه‌ای برای مردان و سبز برای زنان طراحی شده است. این کفش را می‌توان زیرمجموعه کفش‌های موسوم به «بروگ» به حساب آورد که در ایران به «هشت ترک» معروفند. می‌دانیم که امروزه کفش‌های هشت ترک زنانه و مردانه، بین مردم محبوبیت خاصی پیدا کرده است؛ کفشی راحت که ظاهری زیبا دارد و مهم‌تر از آن، نیمه‌ اسپرت به حساب می‌آید تا شما بتوانید هم به همراه لباس‌های رسمی خود مانند کت و شلوار و هم لباس‌های اسپرت خود از آن استفاده کنید. از این رو به نظر می‌رسد با کاربردی که کفش می‌تواند برای کاروانی ورزشی داشته باشد، البته کاروانی که در رژه‌ای رسمی قرار است پا در مراسمی رسمی بگذارد. بنابراین هم وجه رسمی را با خود به همراه دارد و هم نیمه‌رسمی و تا حدودی اسپرت را.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : با کامران بختیاری طراح لباس کاروان ایران در المپیک 2016 و لباسهای رضا گلزار آشنا شوید

 

کفش های کاروان ایران در المپیک 2016

کفش های کاروان ایران در المپیک 2016

 

اما حالا که قهرمانان ملی‌مان این کفش‌ها را به پا کرده اند، جالب است بدانید این‌گونه کفش‌ها از کجا آمده‌اند؟

کفش‌های بروگ، اولین بار توسط مزرعه‎داران ایرلندی و اسکاتلندی برای کار در مزرعه و گل و لای و موقعیت‌های مرطوب مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه اما این کفش‌ها برای همه موقعیت‌های رسمی و غیر رسمی کاملاً مناسب و زیباست. البته موضوع رسمی یا غیررسمی‌بودن کفش‌های بروگ نیز استثناهای خاص خود را دارد. بروگ‌های خیلی ضخیم با پنجه گرد، چندان با پوشش رسمی سازگار نیست و از آن طرف، بروگ‌های خیلی نوک‌تیز هم با جین و پوشاک غیررسمی جور در نمی‌آید. پس راه حل چیست؟ به طور کلی بافت‎های سوراخ‌ مانند روی کفش هر چه بزرگتر و عریض‌تر باشد کفش‌ها غیر رسمی‌تر به نظر می‌رسند. حد وسط این مورد را که در نظر بگیریم کفش ما برای هر موقعیتی مناسب خواهد بود. از این منظر هم به نظر می‌رسد کفش‌هایی که برای کاروان ورزشی ایران در مسابقات المپیک ریو طراحی شده، مناسب به نظر می‌رسد؛ هم بافت سوراخ‌ها بزرگ و عرض نیست هم ضخامت کفش، طوری است که رسمی متمایل به نیمه‌رسمی است. کاراشناسان می‌گویند در کفش‌های بروگ، بهتر است مشکی انتخاب نکنیم چرا که قهوه‌ای تیره و نیمه‌تیره در این زمینه برگ برنده خواهد بود. از این منظر هم می‌شود به انتخاب رنگ قهوه‌ای برای کفش مردان، امیدوار بود.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : لباس های برتر افتتاحیه المپیک ریو 2016 انتخاب شدند، 8 کشور در صدر

 

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : modonline.ir