بیوگرافی ایوانکا ترامپ، از فعالیت در صنعت مد تا یک تاجر بزرگ بین المللی
 ایوانکا ترامپ Ivanka Trump ، دختر ترامپ، رئیس جمهور آمریکا می باشد. او در زمینه معامله و گسترش املاک و مستغلات فعالیت دارد. همچنین، ستاره تلویزیون و بنیان گذار Ivanka Trump Collection نیز می باشد.

بیوگرافی دختر ترامپ، ایوانکا ترامپ از فعالیت در صنعت مد تا یک تاجر بزرگ بین المللی

 

مختصری از زندگی ایوانکا ترامپ، دختر ترامپ

مختصری از زندگی ایوانکا ترامپ، دختر ترامپ

ایوانکا ترامپ فرزند دونالد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا و غول املاک و مستغلات ) و ایوانا ترامپ (که از اشخاص مهم و طراز اول جامعه محسوب می شود) می باشد. ایوانکا که فعالیت خود را از دوران نوجوانی در زمینه مدلینگ شروع کرده بود، پس از اتمام دوران تحصیلش در دانشگاه، مسیر آرزوهای خود را تغییر داده و به امپراطوری تجارت پدرش ملحق می شود. از سال 2006 تا 2015، در کنار پدر و دو برادرش به عنوان داور در برنامه Celebrity Apprentice فعالیت داشت. در حال حاضر به عنوان دستیار ویژهٔ رئیس جمهوردر دولت ترامپ کار می کند و همچنین برند اختصاصی خود در زمینه ی فشن، Ivanka Trump Collection را مدیریت می کند. او با جرارد کوشنر، توسعه دهنده املاک ازدواج کرده و در حال حاضر 3 فرزند دارند.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : مدل لباس های برتر ایوانکا ترامپ، مانکن و دختر دونالد ترامپ

 

اوایل زندگی ایوانکا ترامپ، دختر ترامپ

ایوانکا در تاریخ 30 اکتبر 1981 در منهتن متولد شد و در کنار والدین مشهورش دونالد ترامپ، غول املاک و مستغلات  و ایوانا ترامپ، مدل مشهور اهل چسلواکی، بزرگ شد. زمانی که ایوانکا 10 سال داشت والدینش طلاق گرفته و او به مدرسه شبانه روزی فرستاده می شود. او ابتدا در مدرسه Chapin تحصیل کرد و سپس به Choate Rosemary Hall در کانتیکت انتقال یافت.

ایوانکا از حضورش در عمارت Choate ناراضی بود اما به والدین اش قول داد که نمره های بالایی کسب کند. او که در 14 سالگی تصمیم گرفته بود تا شانس خود را در مدلینگ امتحان کند، خیلی زود باElite Model Management قراردادی را امضا کرد و در سال 1997، برای اولین بار عکسش روی جلد مجله Seventeen  چاپ شد. او تا 16 سالگی، در فشن شوهای Thierry Mugler، Versace و Marc Bouwer  مدل بود، با مجله Elle  همکاری داشت و میزبانی مشترکی در برنامه ی مجلل Miss Teen USA در سال 1997 داشت.

 

ملحق شدن به تجارت خانوادگی

با این حال ، ایوانکا خیلی زود دنیای مد را ظالم و گربه صفت شناخت و رویاهایش را به سمت تجارت خانوادگی شان یعنی کار در زمینه املاک و مستغلات هدایت کرد. پس از فارغ التحصیل شدن از مدرسه Wharton دانشگاه پنسیلوانیا که پدرش نیز در آنجا تحصیل کرده بود، ایوانکا دو سال را به کار در یک شرکت گسترش املاک و مستغلات خارج از تشکیلات پدرش، سپری کرد.
پس از آن که راه و چاه این کسب و کار را یاد گرفت و احساس کرد آماده است تا معلومات خودش را نشان بدهد، به تشکیلات پدرش ملحق شد و از آن زمان آن ها در سطر رتبه بندی ها قرار می گیرند. او هم اکنون معاون اجرایی خرید و توسعه املاک می باشد و فعالیت اش روی ساختمان ها و استراحتگاه های مهم و مورد توجه، متمرکز است. او به صورت مشترک در تاسیس the Trump Hotel Collection که یک شرکت موفق و لوکس در زمینه ی هتلداری می باشد، با دو برادر بزرگترش دونالد و اریک همکاری داشته است.
از سال 2006 تا 2015 با همکاری در کنار پدر و برادرانش در داوری برنامه ی Celebrity Apprentice که از شبکه ی NBC پخش می شد، به وضعیت شهرت خود اعتبار بخشید.

 

پروژه های خارجی ایوانکا ترامپ، دختر ترامپ

ایوانکا ترامپ با سرمایه گذاری کردن روی نام خانوادگی پرآوازه اش و برای اینکه صدای زنان هم رده خود در کسب و کار باشد، کتاب پرفروش نیویورک تایمز یعنی The Trump Card: Playing to Win in Work and Life را در سال 2009  به چاپ رساند. همچنین یک برند در زمینه ی فشن و سبک زندگی به نام Ivanka Trump Collection را به همراه سایت اینترنتی اش به آدرس IvankaTrump.com، راه اندازی کرد.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : عکس های جدید ایوانکا ترامپ دختر دونالد ترامپ، مدل و بازیگر امریکایی

 

ایوانکا در تاریخ 10 نوامبر در شهر نیویورک، در حال شرکت در مراسم سال 2014  Glamour Women Of The Year Awards  در سالن Carnegie Hall  می باشد.

ایوانکا در تاریخ 10 نوامبر در شهر نیویورک، در حال شرکت در مراسم سال 2014  Glamour Women Of The Year Awards  در سالن Carnegie Hall  می باشد.

 

امور سیاسی

ایوانکا در زمان های مختلف هر دو حزب گروه های جمهوری خواه و دموکراتیک را حمایت کرده است. او در سال 2007  در انتخابات ریاست جمهوری حامی هیلاری کلینتون بود و از دوستان چلسی کلینتون می باشد. در سال 2012 میت رامنی را برای ریاست جمهوری تأیید کرد. یک سال بعد، او و همسرش میزبان حمایت مالی و حقوقی سناتور دموکرات نیوجرسی، کری بوکر، بودند.
در دوران انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، ایوانکا نقش به سزایی در مسیر تحقق رویاهای کاخ سفید پدرش ایفا کرد. او به طور جدی از اظهارات تفرقه‌ انداز او دفاع کرد.
او در مصاحبه‌ای که به Politico انجام داده بود، بیان کرد:" من به عنوان یک شهروند عاشق کاری که او انجام می‌دهد هستم. به عنوان دخترش، مسلماً اوضاع پیچیده‌تر است."

در ۲۱ جولای ۲۰۱۶، ایوانکا پدرش را پیش از آن که کاندیدی حزب جمهوری‌خواه را تأیید کند، به کنوانسیون ملی جمهوری‌خواه در کلیولند، اوهایو، معرفی کرد.

او می‌گوید: " مانند بسیاری از جوانان هم‌سن و سال خود، من خود را مطلقاً جمهوری‌خواه یا مطلقاً دموکراتیک نمی‌دانم. گاهی اوقات تصمیم بسیار دشواری است. اما این‌ بار مسئله‌ی اصلی ما این نیست. این دوران مهمی است و دونالد ترامپ همان کسی است که آمریکا را دوباره فوق‌العاده خواهد کرد."

او همچنین تأکید کرد که پدرش از زنان و حقوق برابر حمایت می‌کند. "پدرم برای استعداد ارزش قائل است. او دانش و مهارت واقعی را می‌شناسد. او کور رنگ است (نژادپرست نیست) و جنسیتی خنثی دارد (تبعیذ جنسی قائل نمی‌شود). او بهترین فرد را برای هرکاری استخدام می‌کند و تمام."

هرچند در اکتبر سال ۲۰۱۶، زمانی که ویدیوی از دونالد ترامپ در حال بیان اظهاراتی ناپسند در مورد زنان منتشر شد، حمایت ایوانکا از پدرش تأثیرات منفی خود را بر تجارت‌اش می‌گذارد.
با وجود محتوای اهانت‌آمیز جنسی ویدیو منتشر شده، ایوانکا از پدرش حمایت کرد اما این بار زنان احساس کردند که او دارد زیاده‌ روی می‌کند. خیلی زود برند فشن ایوانکا ترامپ با استفاده از هشتگ‌ #GrabYourWallet  تحریم شد. هشتگی که از بازی با کلمات یکی از بیانات رکیک غول بیلیونر در ویدیو، درست شده بود: " و وقتی شما یک فرد مشهور و ستاره باشید، آن‌ها به شما اجازه می‌دهند این کار را بکنید. هرکاری که دوست داشتید می‌توانید بکنید... .... ."

اما این اولین بار نبود که برند ترامپ تحت فشار بوده است. در اوایل سال، برند کفش Aquazzura، شکایتی علیه برند ترامپ به دلیل کپی کردن تمام جزئیات یکی از صندل‌هایش، تنظیم کرد. ترامپ همچنین مجبور شده بود تا ۲۰۰۰۰ مدل را از مشتریان مرجوع کند. او همچنین به این دلیل که طرفدار سیاست پدرش درخصوص مرخصی زایمان شهروندی است اما در شرکت خودش آن را اجرا نمی کند، مورد انتقاد قرار گرفته است.

ایوانکا همچنان به حمایت از پدرش در کمپین انتخاباتی ادامه داد. در 8 نوامبر 2016، دونالد ترامپ با پیروزی خیره کننده ای که مانند بازتابی از رد سیاست های قانون اساسی توسط طبقه کارگر آمریکا شناخته می شد، به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد.
پس از انتخابات، ایوانکا و برادرانش دونالد و اریک، به همراه همسرش کوشنر به عنوان اعضای تیم انتقال ریاست جمهوری پدرش، معرفی شدند.  پس از مراسم افتتاحیه ریاست جمهوری پدرش، ایوانکا و همسرش کوشنر که به عنوان مشاور ارشد کاخ سفید معرفی شده بودند، خانه ای در منطقه ی کالوراما واشنگتن دی سی خریداری کردند. منطقه ای که خانواده ی اوباما نیز پس از پایان دوران ریاست جمهوری به آن جا نقل مکان کرده اند.

 

مراسم عروسی دختر ترامپ، ایوانکا ترامپ Ivanka Trump

مراسم عروسی دختر ترامپ، ایوانکا ترامپ Ivanka Trump

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : دکوراسیون داخلی ویلای ایوانکا ترامپ در واشنگتن دی سی

 

در فوریه سال 2017، فروشگاه Nordstrom اعلام کرد که با توجه به فروش ضعیف برند ایوانکا، آن را حذف خواهد کرد. در پاسخ، ترامپ برای دفاع از دخترش در حساب توییتر رسمی خود و کاخ سفید توییتی را با این مضمون ارسال کرد: " با دخترم ایوانکا غیرمنصفانه برخورد شده است. او انسانی فوق العاده است و همیشه از من می خواهد تا کاری را که درست است، انجام بدهم. وحشتناکه!"

در ماه مارس سال 2017، ایوانکا، مشاور نزدیک رئیس جمهور، گفت که به یک کارمند بدون حقوق در کاخ سفید تبدیل خواهد شد. او در بیانیه ای گفت: "شنیده ام که برخی نگرانی دارند که من با توجه به صلاحدید شخصی ام به رئیس جمهور مشاوره می دهم در حالی که داوطلبانه با تمام قوانین اخلاقی موافق بوده ام. در عوض من به عنوان کارمند بدون حقوق در کاخ سفید خدمت خواهم کرد و مانند همه کارمندان فدرال تابع قوانین خواهم بود. در طی این پروسه من با وکیل کاخ سفید و همچنین وکیل خودم از نزدیک و با حسن نیت کار کردم تا ماهیت بی سابقه ی نقش ام در دستور کار قرار بگیرد."

 

زندگی شخصی ایوانکا ترامپ، دختر ترامپ

زندگی شخصی ایوانکا ترامپ، دختر ترامپ

ایوانکا در سال 2009 با جرارد کوشنر، کارآفرین و توسعه دهنده املاک ازدواج کرد. این زوج سه فرزند دارند که دخترشان آرابلا رز (متولد ژوئیه 2011) و پسرانشان جوزف فردریک (متولد اکتبر 2013) و تئودور جیمز کوشنر (متولد مارس 2016) هستند. ایوانکا برای ازدواج با همسرش به دین یهودیت ارتدکس گروید. او از رژیم غذایی کاشر پیروی کرده و شبات به جا می‌آورد.

 

 

تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ