کمپانی Pantone یکی از معتبرترین کمپانی های آرایشی بهداشتی است که برای طراحی و دنیای مد استانداردهای رنگی تعیین می کند

 

 کمپانی Pantone  رنگ سال 2010 را اعلام کرد:
فیروزه ای

کمپانی Pantone یکی از معتبرترین کمپانی های آرایشی بهداشتی است که برای طراحی و دنیای مد استانداردهای رنگی تعیین می کند. این کمپانی امروز اعلام کرد که رنگ سال 2010 ، فیروزه ای و طیف رنگی فیروزه ای درخشان و براق است. با ترکیب رنگ آبی و سبز ملایم ، رنگ فیروزه ای آرامش بخشی ظاهر می شود . این رنگ به انسان احساس تندرستی و خوشبختی را القا می کند. 
رنگ سال 2010

 
در بسیاری از فرهنگ ها ، رنگ فیروزه ای موقعیت خاص و برجسته ای نسبت به سایر رنگ ها دارد. برخی عقیده دارند که این رنگ یک طلسم حمایت کننده است ، رنگ عمیق فیروزه ای بیماران را شفا داده و به انسان احساس آرامش می دهد . این رنگ ، رنگ درستی و صداقت است چرا که از آب و آسمان سرچشمه می گیرد. بعد از سالها تحقیق و بررسی درمورد رنگ ها ، مشخص شد که رنگ فیروزه ای بیشتر از سایر رنگ های ملایم به انسان آرامش بخشید و حتی برخی ادعا می کنند که از این رنگ الهام می گیرند.
رنگ سال 2010
 

تصور کنید که در جزیره ای گرمسیری در میان اقیانوسی آرام ایستاده اید و یا سنگی در دست دارید که شما را از ارواح شیطانی محافظت می کند ؛ در هر دو صورت از رنگ آبی فیروزه ای احساس اطمینان و آرامش به شما دست می دهد. رنگ فیروزه ای رنگی است که اغلب مردم احساس مثبتی در مورد آن دارند. رنگی است که هم مردان آن را دوست دارند و هم زنان از آن در لباس هایشان استفاده می کنند. با ته رنگ سرد و گرمی که این رنگ دارد ، می تواند در هر مکانی قرار بگیرد . ترکیب رنگ فیروزه ای و قهوه ای شادی و هیجان را با خود به ارمغان می آورد ، اگر آن را با رنگ صورتی یا قرمز هماهنگ کنید ، ترکیب رویایی به لباس های شما خواهد داد. و اگر این رنگ را با انوع رنگ سبز هماهنگ کنید ، ترکیب شاد و سرزنده ای خواهد داشت مخصوصا اگر با رنگ زرد-سبز ادغام شود.    
در دنیای مد ، استفاده از رنگ فیروزه ای در لباس های ابریشمی و جواهرات انتخاب هوشمندانه ای تلقی میشود . به دلیل انطباق پذیری رنگ فیروزه ای ، این رنگ در طراحی جواهرات ، کفش ، محصولات آرایشی مو و لاک ناخن ، کراوات ،‌ پیراهن های مردانه و حتی لباس های ورزشی نیز به کار برده می شود.
برای عروس خانم هایی که می خواهند در روز عروسی شان متفاوت به نظر برسند ، رنگ فیروزه ای انتخاب جالبی است. 
 

رنگ سال 2010

 

به علاوه رنگ فیروزه ای یکی از 300 هزار رنگی است که در بین محصولات کمپانی Pantone ‌قابل دسترس است . رنگ فیروزه ای رنگی است که شما را به هیجان می آورد ، ته رنگ گرمی دارد و به مکان های سرد گرمی خاصی می بخشد. رنگ فیروزه ای در آشپزخانه ، روشنایی بسیار زیبایی به میز غذاخوری و سایر وسایل آن می دهد. 

در مورد کمپانی Pantone
کمپانی Pantone LLC ، نزدیک به نیم قرن است که در زمینه رنگ شناسی تحقیق و بررسی می کند ، این کمپانی در زمینه خلاقیت در طراحی محصولات و نوآوری در رنگ ها بسیار حرفه ای است. طراحان صنعت پوشاک همواره از این کمپانی برای رنگ لباس ها و محصولاتشان الهام می گیرند.
 
تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 

2009