"بوریس بیژن صابری" برای گوش افراد خاص در دنیای مد نامی آشنا است. به طور مثال "کارل لاگرفلد" طراح مشهور مارک لباس "شانل" لباسهای "صابری" را بر تن می‌کند.


طراحی‌های مدرن با رنگ و بوی کویر
"بوریس بیژن صابری" برای گوش افراد خاص در دنیای مد نامی آشنا است.
به طور مثال "کارل لاگرفلد" طراح مشهور مارک لباس "شانل" لباسهای "صابری" را بر تن می‌کند.
کارل لاگرفلد طراح مشهور مارک شانل
 
 در عین حال مدیر انجمن صنفی خیاطان در فرانسه در جریان "هفته مد پاریس" در روزی تعطیل ساعت می‌گذارد تا نمایش مجموعه این طراح ۳۲ ساله را از دست ندهد. این می‌تواند گویای کیفیت و سطح بالای فعالیت‌ صابری در این زمینه باشد.
 
طراح خلاق و باپشتکار
طراح مد ایرانی

صابری در مونیخ در خانواده‌ای دو ملیتی بزرگ شده است. پدر ایرانی و مادر آلمانی بیژن صابری هر دو در صنعت مد فعال بوده‌اند و تا تولد او شرکت تولید پوشاک خود را اداره می‌کردند. بیژن صابری می‌گوید: «من از همان دوران کودکی توجه زیادی به لباس پوشیدنم می‌کردم و همیشه از لباس‌های موجود در بازار ناراضی بودم. از این رو پس از مدتی شروع کردم به تغییر دادن لباس‌هایی که می‌خریدم.»
 
تصویر بیژن صابری

او در دوران نوجوانی برای عوض کردن مدل لباس‌های خود از چرخ ‌خیاطی پدرش استفاده می‌کرد. صابری مدتی هم در مغازه‌ی لوازم "اسکیت‌بورد" (Skateboard) فروشندگی می‌کرد. اکنون نیز می‌توان در طراحی‌های او تأثیر فرهنگ "هیپ‌هاپ" و "اسکیت‌بورد" را مشاهده کرد.
 

طراح مد ایرانی

 


صابری در ۲۴ سالگی برای تحصیل در رشته طراحی لباس به بارسلون رفت. او نسبت به همکلاسی‌های خود پشتکار بیشتری به خرج می‌داد و خود تعریف می‌کند که ترجیح می‌داد برخی روزها حتی طولانی‌تر در مدرسه بماند تا بتواند به کار خود ادامه دهد. او پس از پایان تحصیل در بارسلونا مارک پوشاکی با نام خود را به صنعت مد معرفی کرد.

طراح مد ایرانی 
 
بیژن صابری طراحی متعلق به "خانواده سیاه"
بوریس بیژن صابری، طراح لباس ایرانی آلمانی
صابری برای طراحی لباس‌های مارک خود بیشتر از پارچه‌های تیره رنگ که جنس زبر و خشنی دارند استفاده می‌کند. لباس‌های او از سوی بسیاری از ناقدان مد با کارهای "آن دم‌اویه‌میستر"، طراح معروف بلژیکی مقایسه می‌شود. صابری خود در این باره می‌گوید: «اوایل این مقایسه مرا اذیت می‌کرد، چون بیشتر دوست داشتم کاری ارائه دهم که تک و منحصربه‌فرد باشد. اما به هر حال باید پذیرفت که ایده‌های ما برای خلق طراحی‌هایمان شبیه به هم است و هر دو به "خانواده سیاه تعلق داریم.» منظور صابری از "خانواده سیاه" گروهی از طراحان است که کارهای آنها در صنعت مد تحت عنوان "آوانگارد" یا "پیشتاز" قرار
دارند.
 
طراح مد ایرانی

صابری اعتقاد دارد که هر سلیقه و تمایلی پیش‌زمینه‌ای در گذشته افراد دارد و در مورد علاقه خاص خود به رنگ سیاه می‌گوید: «در دوران کودکی همیشه دوست داشتم مادرم را هنگام لباس پوشیدن تماشا کنم. او لباسی سیاه داشت که آن را به وضوح به خاطر دارم و تأثیر زیادی روی داشته است.»

بیژن صابری طراح معروف


از طرفی دیگر کارهای این طراح نوع‌آورشباهت زیادی با لباس‌های کوچ‌نشینان صحرایی دارد. این ویژگی نیز از دوران کودکی او نشأت گرفته است: «به خاطر پدرم که ایرانی است اغلب از ایران میهمانانی داشتیم که دستار به سر داشتند.» در نمایش مجموعه جدید صابری، سر و یا قسمتی از صورت مانکن‌های مرد با پارچه‌های تیره رنگ و زبر پوشیده شده است.

 

 


صابری علاقه‌ای به مشهور شدن ندارد و می‌گوید: «شهرت آن بخشی از مد نیست که مرا به خود جذب کرده است.»
 
 
گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع:dukht.com
 
مطالب پیشنهادی:
سوپر مدلی که برای مراسم طراحی فشن لباس مناسب پیدا نکرد!(+عکس)
راه اندازی دو خط تولید لباس بارداری توسط هایدی کلوم(+عکس)
با طراح لباس 10 ساله؛ سیسیلیا کاسینی آشنا شوید(+عکس)
جدیدترین مدلهای کیف طراحی شده با الهام از طبیعت
فشن شوی لباسهای پاییز 2010 به سبک سربازی
سوپر مدل مشهور برای بار سوم مادر شد!(+عکس)