عطری که از یک نفر به مشام ما می رسد می تواند معیاری برای قضاوت ما در مورد آن شخص باشد. شاید به همین دلیل است که استفاده از عطرها قانون خودش را دارد که کمتر به آن توجه می شود.

 
 

عطری که از یک نفر به مشام ما می رسد می تواند معیاری برای قضاوت ما در مورد آن شخص باشد. شاید به همین دلیل است که استفاده از عطرها قانون خودش را دارد که کمتر به آن توجه می شود.

 

عطر های گرانقیمت

 


مثلا می گویند بهتر است در بهار از عطرهای ملایم استفاده کنیم و در تابستان باید بوی تلخ و سرد یا خنک و ترش بدهیم. عطرهاي شيرين، تند و تلخ معمولا برای فصل های پاییز و زمستان پیشنهاد می شوند.

همچنین باید در محافل رسمي عطرتان رايحه‌اي تلخ، گرم و شيرين داشته باشد اما در مجلس دوستانه و صميمي باید بوی عطرهاي سرد و ترش بدهیم. حالا اینکه چطور مشخص می شود بوی عطر شما شیرین است یا ترش، گرم است یا سرد و تلخ، مستقیما بستگی به احساسی دارد که بعد از بوییدن آن به شما دست می دهد.

به گزارش "ریالفا" بازار عطر در دنیا روز به روز انقدر داغ می شود که بعضی از بازیگران، خوانندگان و فوتبالیست های مطرح و معروف هم نتوانستند از خیر سود آن بگذرند و عطرهای زنانه و مردانه به نام خودشان برای فروش روانه بازار کرده اند.

 

عطرهای گرانقیمت

 شرح تصویر، از راست به چپ. ردیف بالا: زن/Zen for men by Shiseido -بلو/Bleu de Chanel by Chanel - دی وان جنتلمن/The One Gentleman by Dolce&Gabbana - اتیتود/Attitude Pour Homme by Giorgio Armani - اترنیتی آکوا/Eternity Aqua for Men by Calvin Klein

ردیف پایین:هات واتر/Hot Water by Davidoff -باس باتلد/Boss Bottled Collectors Edition by Hugo Boss -بربری اسپرت/Burberry Sport for Men -دانهیل/Dunhill 51.3 N by Alfred Dunhill -مموری دی هوم/Memoire D'homme by Nina Ricci


 

* عطر خوب عطر گران نیست

اگر بخواهیم بوی با کلاسی بدهیم، باید سراغ اهل فن برویم. متاسفانه در ایران مرجع خوب و مناسبی برای اطلاع رسانی در مورد عطرها وجود ندارد، ریالفا به سراغ عطرفروش ها و متخصصان امر رفته تا شاید بتواند به شما در انتخاب عطر مناسب کمک کند.

رضا در یک فروشگاه بزرگ عطر فروشی در خیابان وزرای تهران به مشتری ها در پیدا کردن عطر مورد نظرشان کمک می کند. او اعتقاد دارد: «عطر خوب عطر گرانقیمت نیست و می گوید ممکن است کسی از یک عطر دویست هزار تومانی خوشش بیاید اما به نظر فرد دیگری آن عطر اصلا خوشبو نباشد. »

به همین میزان ممکن است بوی یک عطر چهل هزار تومانی با سلیقه شخصی خوب باشد و به نظرش بهتر از آن عطر وجود نداشته باشد.

دلیل متفاوت بودن قیمت عطرها اول بخاطر اسم شرکتی است که آن ها را تولید کرده و بعد هم به خاطر کیفیت و میزان ماندگاری بوی آن هاست.

عطرها از نظر کیفیت دارای درجه بندی های مختلفی هستند. عصاره عطر یا پرفیوم که غلیظ ترین، خالص ترین و گرانترین نوع آن است. بعد از آن ادوپرفیوم است که رایج ترین نوع عطر است، به گرانی عطر نیست و ماندگاری مناسبی هم دارد. کیفیت دیگر ادوتوالت ها هستند بوی ملایمی دارند

اما ماندگاری زیادی ندارند. آخرین درجه کیفیت عطر، ادوکلن یا ادوتوالت است، بویی ملایم دارد و ماندگاریش نیز از کیفیت های قبلی بسیار کمتر است.

 


شرح تصویر، از راست به چپ. ردیف بالا:شنل چنس/Chanel Chance by Chanel -زن/ Zen by Shiseido - میدنایت رین/Midnight Rain by La Prairie -گیلتی/ Guilty by Gucci -فور اور اند اور/Forever and Ever dior by Christian Dior

 

ردیف پایین: لیدی میلیون/ Lady Million by Paco Rabanne -ورسوس/Versus Versace by Versace -بیوتیفول/Beautiful by Estee Lauder -اسکادا مارگارتا/Escada Margaretha Ley by Escada -بربری لاندنBurberry London by Burberrys

 


* دیگر فرانسه بهترین نیست

تا چندین سال قبل همه فکر می کردند بهترین عطرها، عطرهای فرانسوی هستند. اما بیشتر فروشندگان امروز اعتقاد دارند دیگر فرانسه تنها کشوری نیست که عطرهای خوب می سازد، بلکه برندهای آمریکایی، ایتالیایی، آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی و... گاهی عطرهایی روانه بازار می کنند که بسیار بهتر از نمونه های فرانسوی هستند.

تجربه سهیل، فروشنده یکی دیگر از فروشگاه های بزرگ عطر نشان می دهد در بازار ایران شانل، لپریر و گوچی از پر طرفدار ترین برندهای عطر بین خانم ها هستند.

او حتی به طور خاص به کوکو شانل اشاره می کند و می گوید انگار بوی این عطر بعد از همان اولین باری که به مشام خانم های ایرانی می رسد به مغزشان می چسبد و همیشه دنبال آن، یا بویی شبیه به آن می گردند.

 

 

 

شرح تصویر: حجم به میلی لیتر، قیمت ها به هزار تومان

*برای دیدن تصویر در اندازه بزرگتر روی آن کلیک کنید.

 

* خرید محصولات از طریق مهماندار و ریتیلر

فروش عطر در کشور ما کار چندان آسانی به نظر نمی رسد. کمتر مشاهده می شود فروشگاهی در ایران نماینده انحصاری یکی از برندهای معروف و پر طرفدار دنیا باشد، بلکه معمولا در فروشگاه های فروش عطر، می توان نمونه های متنوع و مختلف از انواع مارک ها را تست کرد و فروشندگان هم محدودیتی در عرضه محصولات چند برند به طور همزمان در فروشگاهشان ندارند.

احسان که خودش یک فروشگاه پر از عطرهای معروف از مارک های مختلف دارد، در مورد اینکه وقتی هیچ نمایندگی مجازی برای فروش برندهای معروف در کشور ما نیست، مغازه دارها اجناسشان را از کجا تهیه می کنند توضیح می دهد: «معمولا مهماندارانی هستند که طی توافق و قراردادی با فروشندگان یا پخش کنندگان عطر و لوازم آرایشی-بهداشتی، برای آنان محصولات جدید برندهای معروف را می آورند.»

شرکت هایی هم هستند که فقط نماینده فروش محصولات مارک های معروف هستند (ریتیلر) که می توانند بعضی از انواع محصولات آن ها را وارد و پخش کنند.

 


شرح تصویر: حجم به میلی لیتر، قیمت ها به هزار تومان

 

*برای دیدن تصویر در اندازه بزرگتر روی آن کلیک کنید.

 

* گرانترین شیشه عطر دنیا

طبق اظهار نظر فروشندگان عطر، در ایران به طور معمول قیمت عطر از 20هزار تومان تا 400هزار تومان است و به طور غیر معمول قیمت بعضی از عطرها تا یک میلیون تومان هم می رسد.

اما گرانترین شیشه عطر دنیا امپريال مجستی است از تولیدات شرکت انگلیسی کلایو کریستین، در ظرفی کریستالی با حجم 500 میلی لیتر با در الماس پنج قیراتی و یک حلقه طلای 18 قیراتی دور آن. قیمت این شیشه عطر 215هزار دلار (معادل 228 میلیون و 975هزار تومان) اعلام شده است.

 

 

گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع:rialfa.com
 
 
مطالب پیشنهادی:
انجلینا جولی برای بار دوم مجموعه جواهرات طراحی میکند
جنیفر لوپز مدل جدید کمپانی L'Oreal +عکس
10 مارک برتر عطرهای زنانه + عکس
هایدی کلوم و یک روش جالب برای جوان به نظر رسیدن!
10 تا از گران ترین مارک های لباس