اگر شما هم در فصل سرد زمستان مجبورید زمان زیادی را در فضای باز کار کنید، یک جفت چکمه خوب می‌تواند به شما کمک کند تا هنگام کار کردن در روز‌های سرد، امن، راحت و گرم باشید
اگر شما هم در فصل سرد زمستان مجبورید زمان زیادی را در فضای باز کار کنید، یک جفت چکمه خوب می‌تواند به شما کمک کند تا هنگام کار کردن در روز‌های سرد، امن، راحت و گرم باشید. انتخاب چکمه کار سختی نیست، فقط باید بدانید دنبال چه‌جور چکمه‌ای هستید. به این نکات ساده توجه کنید تا راحت‌تر بتوانید چکمه مناسب خود را انتخاب کنید.

 
1- یک مدل چکمه ضدآب انتخاب کنید. خیلی از تولیدکننده‌ها چکمه‌هایی را به بازار عرضه می‌کنند که صد‌درصد ضد‌ آب هستند. چکمه ضد‌آب پاهای شما را از خیس شدن و هوای مرطوب محافظت می‌کند و در نتیجه به گرمتر ماندن شما کمک می‌کند.

2- به دنبال چکمه‌هایی باشید که عایق کاری و لایه داخلی با کیفیت عالی دارد. لایه چکمه و ماده عایق آن پاهای شما را از خطر سرمای زمستان محافظت می‌کند. شما می‌توانید لایه‌هایی با ضخامت‌های مختلف را پیدا کنید که شما را در برابر سرما حفظ می‌کند، بدون اینکه باعث افزایش وزن زیادی چکمه‌های شما بشود.

 
3- چکمه‌ای انتخاب کنید که کفه بیرونی آن سخت و محکم باشد و دربرابر لغزش و سرخوردن مقاوم باشد. برف، گل و لای و یخ خطرناک هستند و کفه کفش مطمئن و محکم از زمین خوردن و سرخوردن شما جلوگیری می‌کند.

 
4- توجه کنید که چکمه شما با توجه به محیط کارتان چه شرایطی باید داشته باشد مانند پنجه فلزی، محافط در مقابل خطر الکتریسیته، ضد جرقه و غیره.

 
5- بهتر است چکمه‌هایی را انتخاب کنید که ویژگی‌های بیشتری برای راحتی شما داشته باشد، مثلا لایه ضربه‌گیر، کفه داخلی نرم و خصوصیاتی از این قبیل تا پاهای شما در طول یک روز کاری سلامت و راحت باشد.

 
6- چکمه‌های کار چرمی از چکمه‌های دیگر گرانتر هستند اما با اینحال ارزش دارند. دوام آنها بسیار زیاد است و در برابر صدمات ناشی از آب و مشکلات مشابه مقاوم‌تر هستند.

 

7- رنگی برای چکمه خود انتخاب کنید که مناسب کار باشد. قهوه‌ای تیره یا مشکی که کثیفی را کمتر نشان می‌دهد، بهترین انتخاب هستند.

 

مطالب پیشنهادی:
10 اشتباه رايج آقايون در مد
انتخاب رنگ مناسب لباس بر اساس سال تولد!!
 خانمهای خوش لباس‌ چگونه می‌روند سرکار؟
 آقایون خوش لباس‌ها چگونه می‌روند سرکار؟
 چگونه لباس بپوشیم تا بالا تنه را كوچكتر نشان دهيم

 

گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع:سایت دوخت