برای خریدن کت و شلوار این نکات را فراموش نکنید
برخی از آقایان برای خرید کت و شلوار دچار مشکل هستند. این مقاله به شما کمک در خرید کت و شلوارتان کمک می کند. بعضی مردها بهترین لباس برای مجالس رسمی را کت و شلوار می دانند. خرید کت و شلوار مردانه اصولی دارد که اگر بدانید خرید راحت تری خواهید داشت.

قوانین مهم در خرید کت و شلوار

قانون اول در خرید کت و شلوار : شلوار را ول کن، کت را بچسب

هنگام خرید کت و شلوار، هیچ وقت نباید شلوار را معیار اصلی قرار دهید. اگر شلوار به تن شما خوب و بی عیب باشد، دلیل خوش پوش بودن کت نیست. از سوی دیگر امکان دخل و تصرف، تنگ یا گشاد کردن شلوار به مراتب بیشتر از کت است به همین دلیل با انتخاب مدل کت شروع کنید و در مرحله بعد سراغ شلوار بروید.

 

قانون دوم در خرید کت و شلوار : به شانه ها دقت کنید

بعد از پوشیدن کت، در نخستین قدم به شانه ها دقت کنید. مهم ترین قسمت در یک کت مردانه شانه و سرشانه است که باید بی عیب باشد و بدون کشیدگی یا چین و چروک روی بدن قرار گیرد چراکه نمی توان تغییری در آن ایجاد کرد.

 

قانون سوم در خرید کت و شلوار : قد آستین کت را بررسی کنید

تعیین قد آستین کت کلاسیک اصولی دارد. آستین کت باید جایی تمام شود که دست شروع شود یعنی محل مچ دست. پیراهن هم باید نیم سانت از آستین کت بیرون بیاید. میزان خروج آستین پیراهن از کت نباید از یک و نیم سانتی متر بیشتر شود. این نکته ظریف و ریزی در پوشیدن کت و شلوار کلاسیک است که بعضی آقایان نادیده می گیرند.

 

قانون چهارم برای خرید کت و شلوار : ترکیب کت و پیراهن باید متوازن باشد

ما بیشتر هنگام کنار هم چیدن کت، شلوار و پیراهن به هماهنگی آن ها از لحاظ رنگ و طرح دقت می کنیم اما یادتان باشد تناسب آن ها از نظر جنس هم ضروری و مهم است. کت و شلوار پشمی زمستانی را با پیراهن تمام نخ نپوشید. این ترکیب نامتوازن، زیبایی ست شما را برهم می زند. بنابراین اگر سراغ کت و شلوارهای تابستانی یا زمستانی رفتید، حتما از پیراهن مناسب آن ها استفاده کنید.

 

قانون پنجم در خرید کت و شلوار : کفش و جوراب هم ست شود

شما باید دقت تان را تا انتخاب کفش و جوراب هم ادامه دهید تا ست کت و شلوار شما کامل و بی نقص از آب دربیاید؛ به عنوان مثال برای کت و شلوارهای مشکی و رسمی بهترین انتخاب کفش مشکی رسمی است. در این شرایط حتما از جوراب مشکی استفاده کنید. در بقیه موارد و زمانی که از کت، شلوار و کفش رنگی استفاده می کنید، مطمئن ترین روش هماهنگ کردن رنگ جوراب با شلوار است.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com