در این مقاله به راه های ساده و مفید برای پاک کردن انواع کیف و کفش اشاره شده است.

 

پنج نکته مفید درباره نگهداری از کفش

1. پاک کردن کفش کتانی: اگر کفش کتانی می‌پوشید، حتماً می‌دانید که این کفش‌ها خیلی زود کثیف می‌شوند. چاره کار شما در استفاده از شامپو فرش است. چه‌طور فرش‌ها را با شامپوفرش تمیز می‌کنید، برای کفش‌ها هم همان کار را بکنید.

2. پاک کردن کفش‌های جیر: برای پاک کردن کفش‌های جیر می‌توانید از یک مداد پاک‌کن کمک بگیرید. ابتدا خطوط و لکه‌های روی کفش را پاک کنید. سپس یک برس نرم کفش را رویش بکشید تا گرد و غبار کفش پاک شود.

3. پاک کردن کفش‌های رنگ روشن: کفش‌های  سفید و روشن را با خمیر دندان یا شیرپاک‌کن تمیز کنید. این مواد را روی یک تکه پنبه بمالید و بعد از تمیز کردن کفش آن را با آب شست‌وشو دهید.

4. پاک کردن پاشنه کفش: پاشنه‌های کفش معمولاً زود دچار لک و آسیب‌دیدگی می‌شوند. برای برطرف کردن این معایب از اسپری‌های رنگی ماشین استفاده کنید. این کار به دوام پاشنه کفش نیز می‌افزاید.

5. طریقه خشک کردن کفش‌های چرمی: کفش‌های چرمی را هیچ‌گاه در کنار بخاری یا شومینه خشک نکنید. بلکه داخل آن را از روزنامه خشک پر کنید. تا نم آن گرفته شود.

 

راه‌کارهایی برای تمیزی کیف‌ها

کیف‌های چرمی: روی کیف را با کمی مخلوط شیر و تربانتین پاک کنید. سپس با یک دستمال تمیز آن را خشک کنید و با واکس بی‌رنگ، کیف را واکس بزنید و در آخر با یک برس نرم کیف را براق کنید.

کیف‌های پارچه‌ای: کمی پودر تالک روی کیف بپاشید. سپس به کمک برس، اضافات پودر را پاک کنید. اگر باز هم لکه‌ای روی کیف باقی ماند، آن را با کمی آب و صابون پاک کنید. سپس با یک پارچه آغشته به آب سرد و سرکه جای لکه را آب‌کشی کنید.

کیف‌های جیر: با یک دستمال خشک، گرد و غبار کیف را بگیرید. سپس لکه‌های آن را به وسیله یک کاغذ سمباده نرم پاک کنید. با یک برس مخصوص جیر، کیف را برس کنید تا کاملاً تمیز شود.

کیف‌های ورنی: با یک دستمال نم‌دار، کیف را تمیز کنید. سپس با یک پارچه نرم و خشک، آن را خشک کنید تا براق شود. اگر داخل کیف از جنس حصیر است، آن را با کمک کاغذ سمباده پاک کنید و اگر گوشه کیف کمی ساییده شده با کمک رنگ و قلم مو این قسمت‌ها را رنگ بزنید برای جلوگیری از پوسته، پوسته شدن و ترک خوردن کیف ورنی، آن را با کمی وازلین یا کرم معمولی دست یا صورت چرب کنید.

کیف‌های مخمل: پس از هر بار استفاده، کیف مخمل را با یک برس زبر پاک کنید و گرد و غبار آن را بزدایید. سپس کیف را با یک کاغذ ضخیم محافظت کنید تا دوباره گرد و خاک به خود نگیرد.

کیف‌های منجق‌دار: ابتدا کیف را با یک اسفنج، مرطوب پاک کنید، اسفنج را می‌توان با مخلوط آب و صابون مرطوب کرد، سپس با یک پارچه تمیز روی آن را بکشید.

کیف‌های پلاستیکی: کیف را با یک دستمال آغشته به آب و صابون بشویید. بعد آن را خشک کنید، سپس یک تکه پارچه پشمی را چندین بار روی کیف بمالید تا براق شود.
 
گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع: qabas.net
 
مطالب پیشنهادی:
از لباس های با پارچه های خاص چطور و با چه شیوه ای نگهداری کنیم ؟
چطور رنگی که بیشتر به ما می آید را بشناسیم؟
انواع پارچه را بشناسید
لباس های پشمی را چگونه نگه داری کنیم؟
با نگهداری اصولی ، از کهنه شدن لباس هایتان جلوگیری کنید !