در این مقاله قصد داریم شما را در انتخاب بهترین جنس و بافت لباس هایی که می پوشید راهنمایی کنیم ، با ما در این مقاله همراه باشید
 
 
در این مقاله قصد داریم شما را در انتخاب بهترین جنس و بافت لباس‌هایی که می‌پوشید راهنمایی کنیم ، با ما در این مقاله همراه باشید : 
در ابتدا قبل از اینکه هر لباسی را خریداری کنید به شما توصیه می‌کنیم، نکاتی که بر روی اتیکت آن لباس درج شده است را ملاحظه کنید، اگر نحوه ی صحیح  خواندن اتیکت‌هایی بر روی لباس‌های را نمی‌دانید اصلا نگران نباشید زیرا پورتال سیمرغ در مقاله ی دیگری با نام آیا می‌دانید برچسب‌های و اتیکت‌های بر روی لباس‌ها را چطور باید خواند ؟ به همین بحث پرداخته است ،  شما می‌توانید برای اطلاع بیشتر به این مقاله نیز مراجعه بفرمایید .
 
 
1- جنس و بافت پلیور‌های باید چگونه و به چه صورتی باشد ؟ 
آیا تا کنون بر روی لباس‌هایی که خریده اید مشاهده کرده اید اتیکتی وحود دارد که بر روی آن نوشته شده است 100% اکریلیک ، این جمله به چه معنی می‌باشد ؟ اگر شما فردی سرمایی هستید الیاف و لباس‌هایی که این نوشته بر روی آنها وحود دارد برای شما بسیار مناسب هستند ، هم چنین لباس‌هایی از حنس پشم ، الیاف کشمیری نیز در فصل زمستان برای افرادی که زود سرما می‌خورند و حساس هستند ، یا  سرمایی هستند الیاف خوبی هستند . اگر از لحاظ مالی دارای بودجه ی خوبی هستید ، لباس‌هایی از جنس پلی استر را می‌توانید خریداری کنید زیرا این لباس‌های دارای بافت‌های ریز ، سبکی هستند و به حوبی گرما را در خود حفظ می‌کنند و اجازه ورود سرما را نمی‌دهند .
 
 
2- جنس و بافت  بلوز‌های  باید چگونه و به چه صورتی باشد ؟ 
بلوز‌های تان را بخصوص اگر درفصل تابستان به سر می‌برید ، بهتر است از جنس نخ انتخاب کنید زیرا بافت نخ تعریق بدن شما را تا درصد زیادی کاهش می‌دهد ، هم چنین بافت‌های کتان اگر مصنوعی نباشند و ترکیبات دیکری نداشته باشند  نیز برای بلوز  بسیار متاسب هستند . در تابستان توصیه می‌کنیم اکیدا از لباس‌هایی با بافت اکریلیک استفاده نکنید زیرا گرما را در حود نگه می‌دارند و اصلا برای فصل تابستان مناسب نیستند ، همان طور که گفته شد لباس‌هایی با جنس اکریلیک برای فصل زمستان مناسب هستند .
 
 
3- جنس و بافت شلوار‌های باید چگونه و به چه صورتی باشد ؟
افراد جوان در فصل تابستان یا زمستان معمولا شلوارهای جین را برای پوشیدن انتخاب می‌کنند ، اما بعضی دیگر در زمستان شلوارهای پشمی را که نرم و گرم هستند را می‌پوشند ، و برای فصل تابستان شلوارهای پارچه ای را انتخاب می‌کنند ، زیرا معتقد هستند که شلوارهای جین برای تابستان گرم هستند ;  البته لازم به ذکر است شلوارهایی کتان نیز برای تابستان فوق العاده مناسب هستند . شلوارهای جین و کتان ، شلوارهای هستند که به اتو کردن احتیاج ندارند به همین دلیل بسیاری از افراد این دو مدل شلوار را بر شلوارهای پارچه ای ترجیح می‌دهند .
 
 
4-  جنس و بافت پیراهن تان باید چکونه و به چه صورتی باشد؟
پیراهن‌هایی که از جنس نخ یا متقال اند بیشتر لباس‌هایی هستند که حالت راحتی دارند به همین دلیل معمولا این لباس‌های را در منزل استفاده می‌کنند و برای مهمانی‌های مناسب نمی‌باشند . پیراهن‌هایی که از جنس ابریشم، ساتن  هستند برای مهمانی‌های مناسب هستند .
 
 
توصیه های آخر:
معمولا اکثر پوست‌های به یک سری از بافت‌ها و الیاف واکنش منفی نشان می‌دهند و باعث حساسیت در فرد می‌شود ،
اگر شما نیز چنین مشکلی را  دارید توصیه می‌کنیم که همیشه در زیر لباس‌هایی که قصد دارید بپوشید تاپ‌هایی از جنس نخ را در ابتدا بپوشید و بعد لباس مورد نظر تان را به تن کنید تا حساسیت شما به آن بافت تحریک نشود ، زیرا نخ بافتی است که بدن هیچ فردی به آن حساسیت نشان نمی‌دهد .
 
تهیه و ترجمه :گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
از لباس های با پارچه های خاص چطور و با چه شیوه ای نگهداری کنیم ؟
لباس زیر خود را چگونه انتخاب کنید!
لباس های پشمی را چگونه نگه داری کنیم؟
توصیه هایی برای نحوه شستشو و اتو کردن انواع لباس!
بسته بندی لباس‌‌‌های زمستانی و تابستانی