موس کیک شکلاتی یکی از خوشمزه ترین دسرهایی است که در منزل تان می توانید درست کنید. در این مقاله طرز تهیه موس کیک شکلاتی را آموزش داده ایم.

مواد مورد نیازجهت کیک شیفون شکلاتی :

تخم مرغ : 2 عدد
آرد : 60 گرم
شکر : 50 گرم
روغن مایع : 1/2 پیمانه
آب جوش : 2 قاشق غذاخوری
بکینگ پودر : ½ قاشق چایخوری
نمک میوه : ¼ قاشق غذاخوری
وانیل : کمی
کاکائو : 1 قاشق غذاخوری


مواد مورد نیاز جهت موس شکلات :

تخم مرغ : 2 عدد
شکر : 1/8 پیمانه
خامه شیرین : 125 گرم
شیر : ½ پیمانه
نسکافه : ½ قاشق مرباخوری
کاکائو : ½ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین : 1 قاشق غذاخوری
آب : ¼ پیمانه
وانیل : کمی


مراحل آماده سازی :

ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید و زرده ها و شکر و وانیل را با همزن بزنید تا سفیدرنگ شود سپس آب جوش را به آن اضافه کنید، آرد را نیز همراه بکینگ پودر و نمک میوه و کاکائو به مایه کیک بیفزائید. سفیده های تخم مرغ را در ظرف جداگانه ای با همزن بزنید تا پف کند، سپس با مایه کیک مخلوط کنید و آرام هم بزنید تا پف آن نخوابد.کف یک قالب 23 سانتی متری را کاغذ کاهی بگذارید و مایه کیک را در آن بریزید.
کیک در فر 180 درجه سانتیگراد به مدت تقریبی 20 دقیقه آماده است.اجازه دهید کیک کاملا خنک شود.
برای تهیه موس شکلات ابتدا زرده و سفیده های تخم مرغ را از هم جدا کنید ، زرده ها و شکر و وانیل را با همزن بزنید تا کمی تغییر رنگ دهد. سپس شیر داغ را که در آن نسکافه و کاکائو را حل کرده بودید، به مخلوط زرده و شکر بیفزائید.ژلاتین را نیز به همراه ¼ پیمانه آب روی بخار کتری بن ماری کنید و به این مخلوط اضافه کنید.حال سفیده ها ی تخم مرغ با همزن زده شده و کف شده و خامه قنادی فرم گرفته را نیز به مایه قبلی که خنک شده بیفزائید.
کیک شکلاتی شیفون را به یک قالب کوچکتر یعنی قالب 20 سانتی متری منتقل کنید تا و قتی که مایه موس را روی کیک می ریزید از منافذ اطراف کیک بیرون نزند.
بهتر است به منظور دستیابی به نتیجه بهتر مایه موس را روی یخ نیم بند کنید ، سپس روی کیک بریزید.موس کیک شکلاتی را حدود 2-3 ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود سپس سرو کنید.

 

موس کیک شکلاتی

موس کیک شکلاتی

 

 

تهیه شده توسط خانم مریم محمدی
اختصاصی سیمرغ