کاپ کیک دبل چاکلت درست کنید
کاپ کیک یکی از خوشمزه ترین انواع شیرینی و کیک است که طرفداران زیادی دارد. یکی از خوشکزه ترین انواع کاپ کیک، کاپ کیک شکلاتی است.

کاپ کیک را این بار به صورت دبل چاکلت درست کنید

جدیدا انواع کاپ کیک ها طرفداران زیادی پیدا کرده اند. من هم که خودم طرفدار شدید کاکائو هستم پارتی بازی کرده ام و طرز تهیه کاپ کیک چاکلت را به شما آموزش داده ام. مطمئنم امتحان می کنید.

مواد لازم برای کاپ کیک دبل چاکلت :

آرد : 150 گرم
پودر کاکائو : 160 گرم
شکر : 125 گرم
شیر : 350 میلی‌لیتر
تخم‌مرغ زده شده : 2 عدد
کره آب شده : 150 گرم
بیکینگ پودر : 4 قاشق چایخوری سرصاف
وانیل : 1/8 قاشق چایخوری
شکلات چیپسی : به میزان لازم (حدودا 150 گرم)
خمیر فوندانت : جهت تزیین به میزان لازم

 

روش تهیه کاپ کیک دبل چاکلت :

آرد، بیکینگ‌پودر، وانیل و پودر کاکائو را در ظرفی الک کنید. شکر را به آن اضافه کرده، در مرکز آن یک گودی ایجاد کنید. شیر، تخم‌مرغ و کره ذوب شده را هم بیفزایید و به مدت 3 الی 4 دقیقه هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

بعد چیپس شکلات را اضافه کنید و مواد را درون قالب‌های کاغذی مخصوص کاپ‌کیک بریزید. سه چهارم هر قالب کاغذی را پر کنید و در فر 200 درجه سانتی‌گراد به مدت 20 الی 25 دقیقه بگذارید.

5 دقیقه بعد از خارج کردن کاپ کیک‌ها از فر می‌توانید از کاغذ جدا کنید و در کاپ‌های تزیینی بچینید یا به دلخواه با فوندانت و گل‌های شکری روی کاپ‌ کیک‌های شکلاتی را تزیین کنید. از خامه فرم گرفته شکلاتی یا پودرقند هم می‌توانید برای تزیین استفاده کنید. فقط به خاطر داشته باشید، کاپ‌کیک‌ها باید کاملا خنک شوند و سپس تزیین کنید.

نکته: به دلخواه می‌توانید علاوه بر چیپس شکلات از گردوی خردشده یا فندق تست شده نیز برای درون کاپ‌کیک‌ها استفاده کنید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : زندگی ایده آل