کیک شب یلدا امسال را کیک انار لایه ای درست کنید
کیک  انار لایه ای، کیکی زیبا و خوشمزه است که با کمی دقت و حوصله می توانید در منزل تهیه کنید. کیک انار لایه ای، بهترین انتخاب برای پذیرایی از میهمانان در شب یلداست.

کیک انار لایه ای برای شب یلدا

مواد لازم برای تهیه کیک انار لایه ای برای شب یلدا

تخم مرغ : 6 عدد
شکر : 1 فنجان
آرد : 1 فنجان
بکینگ پودر : 1/2 قاشق چایخوری
اسانس وانیل : 1/2 قاشق چایخوری
آب انار : 3/4 فنجان
پودر ژلاتین : 2 قاشق چایخوری
اسانس وانیل : 1/2 قاشق چایخوری برای ژله انار
شکر : 2 قاشق غذاخوری
دانه انار : 1 فنجان پر
آب انار : 1/5 فنجان برای شربت
شکر : 2 قاشق غذاخوری
کره : 200 گرم
پودر قند : 3 فنجان
پنیر خامه ای : 450 گرم
آب انار : 4 قاشق غذاخوری
 

بیشتر بدانید : سفره آرایی شب یلدا

مرحله اول درست کردن کیک انار لایه ای مخصوص شب یلدا
مرحله اول درست کردن کیک انار لایه ای مخصوص شب یلدا

فر را روی 176 درجه سانتیگراد قرار دهید.
دو قالب گرد متوسط تهیه کنید و کف آنها کاغذ روغنی بیندازید.
تخم مرغ ها و 1 فنجان شکر را در کاسه همزن برقی بریزید و حدود 12 دقیقه با سرعت بالای همزن مخلوط کنید تا پف کند و حجم آن سه برابر شود.
1 فنجان آرد و 1/2 قاشق چایخوری بکینگ پودر را ابتدا با هم ترکیب کنید سپس در دو مرحله به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه کنید و با قاشق یا لیسک خمیر را روی هم تا کنید تا آرد کاملا با مواد ترکیب شود. خمیر را زیاد هم نزنید تا پف کیک نخوابد. 1/2 قاشق چایخوری اسانس وانیل را اضافه کنید و با مواد ترکیب کنید.

مرحله دوم درست کردن کیک انار لایه ای مخصوص شب یلدا
مرحله دوم درست کردن کیک انار لایه ای مخصوص شب یلدا

خمیر کیک را به میزان مساوی در دو قالب کیک بریزید و پخش کنید.  قالب ها را به مدت 25 الی 30 دقیقه در فری که از قبل گرم شده قرار دهید.تا 25 دقیقه اول به هیچ وجه در فر را باز نکنید تا پف کیک نخوابد.

مرحله سوم درست کردن کیک انار لایه ای مخصوص شب یلدا
مرحله سوم درست کردن کیک انار لایه ای مخصوص شب یلدا

پس از این مدت یک خلال دندان داخل کیک فرو کنید، اگر تمیز بیرون آمد یعنی کیک آماده است. اجازه دهید کیک ها کمی روی توری فلزی بمانند تا خنک شوند، سپس کیک ها را از قالب دربیاورید.
برای تهیه شربت بین لایه های کیک،1/5 فنجان آب انار را با 2 قاشق غذاخوری شکر مخلوط کنید و خوب هم بزنید. ظرف را کناری بگذارید و هر ازگاهی هم بزنید تا شکر کاملا حل شود.

مرحله چهارم درست کردن کیک انار لایه ای مخصوص شب یلدا
مرحله چهارم درست کردن کیک انار لایه ای مخصوص شب یلدا

برای تهیه فراستینگ (رویه خامه ای کیک) پودر قند و کره را در کاسه همزن بریزید و با سرعت پایین حدود 1 دقیقه ترکیب کنید.  سرعت را بالا ببرید و حدود 2 دقیقه دیگر بزنید تا کمرنگ و پفی شود.  پنیر خامه ای را قاشق قاشق در چند قسمت اضافه کنید و هم بزنید. بهتر است بین هر قسمت چند ثانیه هم بزنید تا بافت نرم و یکدست تری حاصل شود. زمانی که تمام پنیر خامه ای را اضافه کردید حدود 1 دقیقه دیگر هم مخلوط کنید.

مرحله پنجم درست کردن کیک انار لایه ای مخصوص شب یلدا
مرحله پنجم درست کردن کیک انار لایه ای مخصوص شب یلدا

چهار قاشق غذاخوری آب انار به فراستینگ کیک اضافه کنید. مایه را خوب هم بزنید تا یکدست شود سپس آن را تا زمانی که کیک آماده شود داخل یخچال قرار دهید.

مرحله ششم درست کردن کیک انار لایه ای مخصوص شب یلدا
مرحله ششم درست کردن کیک انار لایه ای مخصوص شب یلدا

وقتی کیک ها خنک شدند هر کیک را از وسط به دو نیمه تقسیم کنید. یعنی شما 4 چهار لایه کیک گرد خواهید داشت.
لایه اول را روی سطح کار قرار دهید.با برس 1/4 از شربت انار را روی سطح کیک بمالید.
کمی از مایه فراستینگ روی آن بمالید. لایه دوم را روی آن قرار دهید و به همین ترتیب باز هم روی لایه دوم شربت و فراستینگ بمالید. به همین ترتیب تمام لایه ها را روی هم قرار دهید تا یک کیک چهارلایه داشته باشید. روی سطح آخرین لایه مقدار کمتری شربت بریزید زیرا قرار است تاپینگ انار را روی کیک بریزیم. شربت اضافی را از روی کیک پاک کنید سپس دور تا دور کیک را با فراستینگ بپوشانید. با کاردک کیک را خامه کشی کنید تا کیک شما ظاهری بی نقص و تمیز داشته باشد.

مرحله هفتم درست کردن کیک انار لایه ای مخصوص شب یلدا
مرحله هفتم درست کردن کیک انار لایه ای مخصوص شب یلدا

با استفاده از قیف و ماسوره سایز مناسب، باقیمانده مایه فراستینگ را دور تا دور کیک شکوفه بزنید. شکوفه ها را نزدیک به هم روی کیک قرار دهید تا فاصله ای بین آن ها نباشد و دور تا دور کیک دیواره ای تشکیل بدهند؛ زیرا قرار است تاپینگ انار را بین آن ها بریزیم. قبل از آنکه تاپینگ انار را روی کیک بریزیم کیک را 30 دقیقه داخل یخچال قرار دهید. بعد از حدود 30 دقیقه شروع به تهیه تاپینگ انار کنید. 3/4 فنجان آب انار را داخل یک شیرجوش کوچک بریزید. 2 قاشق غذاخوری اسانس وانیل و 2 قاشق چایخوری پودر ژلاتین را به آن اضافه کنید. قبل از آنکه شیرجوش را روی حرارت قرار دهید حدود یک دقیقه مایع را هم بزنید تا ژلاتین آب شود.

مرحله هشتم درست کردن کیک انار لایه ای مخصوص شب یلدا
مرحله هشتم درست کردن کیک انار لایه ای مخصوص شب یلدا

دو قاشق غذاخوری شکر به مایع اضافه کنید و شیرجوش را روی حرارت متوسط قرار دهید. مدام هم بزنید تا شکر کاملا آب شود و مایع شروع به تبخیر کند. شیرجوش را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کمی سرد شود. سپس شیرجوش را داخل یک کاسه بزرگ آب یخ قرار دهید و مایع ژلاتینی را هم بزنید تا حدی که کمی غلیظ شود ولی کاملا سفت نشود. اینکار زمان زیادی نمی خواهد و در حد چند دقیقه به غلظت مورد نظر خواهد رسید.

مرحله نهم درست کردن کیک انار لایه ای مخصوص شب یلدا
مرحله نهم درست کردن کیک انار لایه ای مخصوص شب یلدا

کیک را از یخچال بیرون بیاورید و روی سطح کار قرار دهید. دانه های انار را به مایع اضافه کنید و بلافاصله تاپینگ اناری را روی کیک بریزید. سپس کیک را مجددا حدود 1 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا تاپینگ خودش را بگیرد و سفت شود. سپس این کیک اناری زیبا و خوشمزه را از یخچال بیرون بیاورید و سرو کنید. این کیک گزینه ای عالی برای شب یلداست.

کیک انار لایه ای مخصوص شب یلدا
کیک انار لایه ای مخصوص شب یلدا


بیشتر بدانید : شب یلدا عروس با کیک هندوانه ای

بیشتر بدانید : کیک شب یلدا، کیک انار یخچالی درست کنید

بیشتر بدانید : شب یلدا امسال تان را با ایده های جالب هندوانه ای جشن بگیرید

بیشتر بدانید : شب یلدا میز شام تان را با این ایده های جالب و ساده تزیین کنید


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : irancook.ir