در روز عشق با این ماکارونهای خوش طعم از کسی که دوستش دارید پذیرایی کنید.
"سپندارمذگان" چیست؟
در ایران باستان، نه چون رومیان از سه قرن پس از میلاد، که از بیست قرن پیش از میلاد، یعنی حدودا دوهزار سال پیش از تولد ولنتاین، میان آریائیان روزی موسوم به روز عشق (سپندارمذگان یا اسفندارمذگان) بوده است.
این روز در تقویم زرتشتی مصادف است با پنجم اسفند ماه و در تقویم جدید ایرانی، که شش ماه اول سال سی و یک روز حساب میشود، شش روز به جلو آمده و دقیقا مصادف میشود با ۲۹ بهمن، یعنی چهار روز پس از روز ولنتاین فرنگی.
زرتشیان جشن سپندارمذ (سپندارمذگان – روز زن و روز زمین) را هر ساله در پنجم اسفند ماه برگزار می کنند.

ولنتاین چیست؟
در قرن سوم میلادی که مطابق می شود با اوایل امپراطوری ساسانی در ایران، در روم باستان فرمانروایی بوده است به نام کلودیوس دوم . کلودیوس ، عقاید عجیبی داشت، از جمله اینکه سربازی خوب خواهد جنگید که مجرد باشد؛ از این رو ازدواج را برای سربازان امپراطوری روم قدغن می کند. کلودیوس به قدری بی رحم و فرمانش به اندازه ای قاطع بود که هیچ کس جرات کمک به ازدواج سربازان نداشت. اما کشیشی به نام والنتیوس (ولنتاین)، مخفیانه عقد سربازان رومی را با دختران محبوبشان جاری می کرد. کلودیوس دوم از این جریان خبر دار می شود و دستور می دهد که ولنتاین را به زندان بیاندازند. سرانجام کشیش به جرم جاری کردن عقد عشاق با قلبی عاشق اعدام می شود. بنابراین او را به عنوان فدایی و شهید راه عشق می دانند و از آن زمان نهاد و سمبلی می شود برای عشق.

دنبال یک دسر خوشمزه و زیبا برای روز عشق هستید؟ پس بهتر است این ماکارون‎های خوش طعم را که ساندویچ گاناش Ganache ( مایعی کرم مانند است که از ترکیب خامه،کره و شکر و شکلات درست می شود )  شکلاتی بین دو بیسکوییت است، امتحان کنید.

مواد لازم :
3 سفیده‌ تخم مرغ
1 و 1/4 فنجان بادام سفیده شده (حدود 7 اونس)
1 و 1/2 فنجان شکر پودر شده
1/4 قاشق چایخوری نمک
1/2 قاشق چایخوری ژل رنگ خوراکی قرمز

مواد لازم برای گاناش (Ganache)
1/4 فنجان خامه‌ی زده شده
1/3 فنجان شکلات شیرینی پزی تلخ و شیرین یا نیمه شیرین که به خوبی ریز شده باشد
1 قاشق غذاخوری کَره‌ی نرم شده

طرز تهیه :
1 - ظرف کوچکی را تا نصفه با آب گرم پر کنید. سفیده‎های تخم مرغ را در فنجان  یا ظرف کوچکی ریخته و آن را در حالی که مطمئن شده‌اید آب وارد سفیده‎ها نمی شود، داخل ظرف پر شده از آب گرم قرار بدهید. اجازه بدهید ظرفِ حاوی سفیده‎ها سه دقیقه‌ای در آب گرم بماند تا جایی که محتویاتش به دمای 75 درجه‌ی فارنهایت (23 درجه‌ی سلسیوس) برسد. 2 ورق شیرینی پزی را که رویش برگ کاغذ پوستی قنادی یا حصیر سیلیکونی شیرینی پزی قرار دارد در کنار یکدیگر بگذارید. 

2 - بادام‎ها و 1/4 فنجان شکر پودر شده را در هم‌زن بریزید. با سرعت بالا به مدت 2 تا 3 دقیقه هم بزنید تا کناره‎های ظرف خراش بیفتد یا اینکه بادام‎ها کاملا ریز بشوند. روی در یک ظرف متوسط، صافی قرار داده و با استفاده از یک کفگیرِ لاستیکی، مخلوط بادام ریز شده را به داخل ظرف بریزید. بادام‎های باقی مانده در صافی را به همراه شکر پودرشده‎ باقیمانده، دوباره در هم‌زن بریزید و دوباره همان مراحل قبل را تکرار کنید تا بادام‎ها کاملا ریز شوند. مخلوط بادام و شکر را از صافی رد کرده، به ظرف اضافه کنید و فعلا کنار بگذارید. از تکه‌ی بادام‎های باقیمانده‎ی بزرگ هم چشم پوشی کنید. 

3 - در یک ظرف دیگر، سفیده‎های تخم مرغ، نمک و رنگ خوراکی را با هم‌زن برقی با سرعت بالا آنقدر بزنید تا حالت کف پیدا کند. در حین هم‌زدن با سرعت بالا، شکر پودر شده را قاشق قاشق به مخلوط اضافه کنید و این کار را برای 1 تا 2 دقیقه ادامه بدهید تا اینکه شکل نرمی بگیرد. با استفاده از کفگیر لاستیکی نصف مخلوط بادام ریز شده را داخل مخلوط سفیده‌ی تخم مرغ جا بدهید تا کاملا در هم آمیخته شوند. باقی مخلوط را نیز بگنجانید.

4 - خمیر درست شده را با قاشق درون قیف قنادی با ماسوره‎ی ساده کوچک بریزید. سپس با استفاده از قیف قنادی، 20 دایره با فاصله‌ از یکدیگر بر روی کاغذهای شیرینی پزی ایجاد کنید. اگر سر بیسکوییت‎ها نوک دار شد، سر انگشتانتان را با حوله‎ای نمناک خیس کرده و بیسکوییت‎ها را فشار دهید تا صاف شوند. اجازه بدهید که بیسکوییت‎ها در دمای اتاق به مدت 30 دقیقه بدون پوشش بمانند تا لایه‌ای نازک روی آنها شکل بگیرد.

5 - فر را روی 500 درجه‌ی فارنهایت (260 درجه‌ی سلسیوس) قرار بدهید. هر کدام از سینی‎ها را جداگانه به مدت 17 تا 18 دقیقه بپزید تا روی بیسکوییت‎ها آماده به نظر برسد. سپس بگذارید تا به مدت 10 دقیقه بیرون از فر خنک بشوند. با یک کفگیر مخصوص برگرداندن پنکیک، بیسکوییت‎ها را برای بردن به قفسه‌ی خنک شدن، از سینی جدا کنید. 

6 - برای تهیه گاناش : خامه فرم گرفته را در داخل تابه ریخته و روی گاز بگذارید. بعد از قل زدن خامه، شکلات و کره را اضافه کرده و هم بزنید و همزمان شعله را خاموش کنید. برای رنگی کردن گاناش چند قطره رنگ خوراکی به آن اضافه کنید.

7 - برای هر ساندویچ بیسکوییت، به اندازه‌ی یک قاشق چایخوری گاناش را روی آن پخش کرده و  روی آن بیسکوییت بعدی را قرار بدهید. در نهایت رویش را محکم بپوشانید.






تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ



مطالب پیشنهادی :
یک جعبه زیبا برای شکلات های روز عشق درست کنید
طرز تهیه شیرینی های قلبی برای روز عشق
طرز تهیه شیرینی هایی با طعم عشق و دوست داشتن
ایده هایی زیبا برای طراحی ناخن برای روز عشق
کیک های قرمز رنگ مخملی برای روز عشق