با کوکی های قلبی خوشمزه همسرتان را سورپرایز کنید
نظرتون درباره این کوکی های خوشمزه و دوست داشتنی برای روز ولنتاین چیه؟ با درست کردنشون عشقتون رو سورپرایز کنید. شاید یه کم نیاز به تلاش داشته باشه اما طعم و ظاهرش بی نظیره. بیایید با هم درست کردن این کلوچه های وانیلی خوشمزه رو امتحان کنیم

کوکی قلبی یک شیرینی خوشمزه برای روز ولنتاین

مواد مورد نیاز برای کوکی قلبی

کره : ۱۲۵ گرم
شکر : ۱۰۰ گرم
عصاره وانیل : ۱ و ½ قاشق چایخوری
تخم مرغ زده شده : ½
آرد : ۲۲۵ گرم

بیشتر بدانید : با کیک قلبی مغزدار همسرتان را سورپرایز کنید + فیلم

مواد مورد نیاز برای رویال آیسینگ

سفیده تخم مرغ : ۱ عدد
شکر : ۲۵۰ گرم
آب لیمو
رنگ خوراکی صورتی

وسایل مورد نیاز برای درست کردنن کوکی قلبی

قالب قلبی
قیف کیک پزی

مرحله اول درست کردن کوکی قلبی برای
مرحله اول درست کردن کوکی قلبی برای ولنتاین

کره، شکر و وانیل را یا با هم زن برقی و یا با هم زن دستی هم بزنید تا روشن و پفی شود. تخم مرغ ها را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد خوب مخلوط شود. سپس مواد آماده شده را داخل آرد بریزید و با قاشق چوبی هم بزنید تا خمیر آماده شود.


مرحله دوم درست کردن کوکی قلبی برای
مرحله دوم درست کردن کوکی قلبی برای ولنتاین

خمیر را بین دو کاغذ روغنی با وردنه صاف کنید. ضخامت آن باید ۶ میلی متر باشد. با قالب خمیر را به شکل قلبی در بیاورید و خمیر اضافه را دوباره با وردنه صاف کنید و با قالب دربیاورید. این کار را تکرار کنید تا خمیر تمام شود. قلب ها را روی سینی بچینید و به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید. اگر با کمبود وقت مواجه هستید ۱۰ دقیقه در فریزر قرار دهید.


مرحله سوم درست کردن کوکی قلبی
مرحله سوم درست کردن کوکی قلبی برای ولنتاین

فر را روی ۱۹۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. می توانید داخل سینی فر کاغذ سیلیکونی قرار دهید. البته این کار اختیاری است و ضرورتی ندارد. بعد از این که کلوچه ها را از داخل یخچال بیرون آوردید داخل سینی با کمی فاصله بچینید. ۱۰ الی ۱۲ دقیقه در فر بپزید تا کناره های کلوچه ها طلایی شود. کلوچه ها را از فر بیرون بیاورید و بگذارید سرد شود.

مرحله چهارم درست کردن کوکی قلبی
مرحله چهارم درست کردن کوکی قلبی برای ولنتاین

سفیده تخم مرغ، شکر و آب لیمو را یا با هم زن برقی و یا با هم زن دستی به مدت ۵ دقیقه با سرعت بالا هم بزنید تا به شکل خمیر کمی سفت در بیاید. سپس به تدریج قطره قطره آب اضافه کنید و همزمان با اضافه کردن آب هم بزنید. بیشتر از یک سوم رویال آیسینگ را در ظرف جداگانه بریزید و به آن رنگ صورتی تیره اضافه کنید. بلافاصله روی آن را با سلفون بپوشانید و کنار بگذارید تا برای کشیدن نوار باریکی دور کلوچه ها و طرح روی آن ها استفاده کنید.

مرحله پنجم درست کردن کوکی قلبی
مرحله پنجم درست کردن کوکی قلبی برای ولنتاین

دوباره به بقیه مواد رویال آیسینگ به تدریج آب اضافه کنید و با هم زن هم بزنید تا مواد نرم تر شود. سپس به آن رنگ صورتی کم رنگ اضافه کنید و روی آن را با سلفون بپوشانید و کنار بگذارید.

مرحله ششم درست کردن کوکی قلبی
مرحله ششم درست کردن کوکی قلبی برای ولنتاین

رویال آیسینگ صورتی تیره را کمی هم بزنید و به اندازه یک قاشق داخل قیف بریزید. دور کلوچه ها را یک نوار باریک بکشید و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه کنار بگذارید تا خشک شود. آیسینگ رویال بافیمانده در قیف را به ظرف برگردانید.

مرحله هفتم درست کردن کوکی قلبی
مرحله هفتم درست کردن کوکی قلبی برای ولنتاین

وقتی نوار لبه کلوچه ها سفت شد، مواد آیسینگ صورتی کم رنگ را کمی هم بزنید و داخل قیف بریزید. داخل کلوچه ها را با آن پر کنید و ۱ الی ۲ ساعت کنار بگذارید تا کاملا خشک شود.


مرحله هشتم درست کردن کوکی قلبی
مرحله هشتم درست کردن کوکی قلبی برای ولنتاین

بعد از این که رویال آیسینگ کاملا خشک شد شروع به طراحی کنید. مواد آیسینگ صورتی پر رنگ را کمی هم بزنید و داخل قیف بریزید یک بار دیگر دور کلوچه ها یک نوار باریک بکشید. (این کار ضروری نیست اما ظاهر کلوچه ها را زیباتر می کن) سپس روی آن ها همانند تصویر یا هر طرحی که دوست دارید بکشید. بعد از این که تمام کلوچه ها را طراحی کردید بگذارید ۴۵ دقیقه الی ۱ ساعت در دمای اتاق بماند. کلوچه ها را داخل یک ظرف بدون هوا و در دمای اتاق نگه دارید و تا ۷ الی ۱۰ روز مصرف کنید.



بیشتر بدانید : کیک قلب رنگین کمانی، یک سورپرایز عالی برای کسانی که دوست شان دارید!!

بیشتر بدانید : با چیز کیک قلبی همسرتان را سورپرایز کنید

بیشتر بدانید : کیک شکلاتی به شکل قلب

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifesyle
منبع : bedunim.ir