برای آن‌که میزان شناخت خود را از علایق و ویژگی‌های همسرتان محک بزنید می‌توانید با شرکت در آزمون روان سنجی این مقاله بنوعی از وضعیت خود در این باره آگاه شوید.
شاید بسیاری افراد یادشان باشد آن مسابقه تلویزیونی را که به شناخت زوجین از یکدیگر می‌پرداخت : یکی از زوجین استودیو را ترک می‌کرد و مجری مسابقه از دیگری سوالاتی درباره علاقه‌مندی‌های همسرش می‌پرسید. چه غذایی دوست دارد؟ از کدام سفر مشترک خاطره بهتری دارد و...

در آن مسابقه زوجی برنده مسابقه می‌شدند که شناخت بیشتری از علایق، وابستگی‌ها، دلتنگی‌ها و خصوصیات اخلاقی یکدیگر داشتند. نکته جالب در آن مسابقه این بود که برخی از زوجین حتی به سخت‌ترین سوالات پاسخ درست می‌دادند اما برخی دیگر با اینکه چندین سال از شروع زندگی مشترکشان گذشته بود حتی در پاسخ دادن به سوالات ساده‌ای همچون «همسرتان چه رنگی را بیشتر دوست دارد» هم عاجز بودند، چه برسد به سوالاتی درباره احساسات عمیق شریک زندگیشان.
روزنامه خراسان با این مقدمات می‌نویسد: به نظر می‌رسد به دست آوردن شناخت از یکدیگر نباید کار بسیار سختی باشد. به همین خاطر باید اندکی در باور‌ها، نگرش‌ها و دیدگاه‌های خود درباره عشق، علاقه، مهر، محبت و دوست داشتن خویش تأمل و تفکر داشته باشید. یکی از اصول اساسی یک ازدواج موفق و زندگی زناشویی ایده‌آل و آرمانی، آن است که زن و شوهر سعی کنند نقشه‌های عاشقانه خود را درباره امور زندگی زناشوییشان گاهگاهی تغییر دهند و اگر به ترمیم و اصلاح نیاز داشته باشد، این کار را انجام دهند تا رابطه زناشوییشان بهبود یابد؛ و یادتان باشد که عشق و علاقه و محبت، آموختنی و خواستنی است.

برای آن‌که میزان شناخت خود را از علایق و ویژگی‌های همسرتان محک بزنید می‌توانید با شرکت در آزمون روان سنجی این مقاله بنوعی از وضعیت خود در این باره آگاه شوید. البته برای گرفتن نتیجه بهتر، باید صادقانه به پرسش‌های آزمون پاسخ دهید. می‌توانید از همسرتان نیز بخواهید که در این آزمون شرکت کند تا بدانید او چقدر شما را می‌شناسد.

با «درست است» یا «غلط است» پاسخ دهید
*می‌توانم بهترین دوستان همسرم را نام ببرم.
*می‌توانم بگویم در حال حاضر همسرم چه استرس‌هایی دارد.
*می‌دانم که به تازگی چه کسانی همسرم را ناراحت و پریشان کرده‌اند.
*از آرزو‌ها و رویاهای همسرم خبر دارم.
*از باورهای دینی و اعتقادات مذهبی همسرم آگاهی دارم.
*از فلسفه همسرم درباره زندگی مشترک خبر دارم.
*می‌دانم همسرم کدام یک از بستگانش را بیشتر دوست دارد.
*موسیقی مورد علاقه همسرم را می‌شناسم.
*می‌توانم ۳فیلم مورد علاقه همسرم را نام ببرم.
*همسرم از استرس‌ها و فشارهای روانی فعلی من خبر دارد.
*از ۳خواسته مورد علاقه همسرم در حال حاضر آگاهی دارم.
*می‌دانم بد‌ترین حادثه‌ای که برای همسرم در دوران کودکی‌اش اتفاق افتاده چه بوده است!
*از امید‌ها و آرزوهای همسرم در زندگی اطلاع دارم.
*از نگرانی‌ها و آشفتگی‌های روحی مهم همسرم در زندگی باخبرم.
*همسرم نزدیک‌ترین دوستان مرا می‌شناسد.
*می‌دانم اگر همسرم ناگهان پول زیادی به دست آورد، با آنچه کار خواهد کرد.
*می‌توانم به طور دقیق و روشن، درباره اولین برداشتی که از همسرم داشتم، حرف بزنم.
*گاهگاهی درباره دنیای خصوصی همسرم از او سوال می‌کنم.
*احساس می‌کنم که همسرم به خوبی مرا می‌شناسد.
*همسرم از امید‌ها و آرزوهای من خبر دارد.

نحوه محاسبه نمره آزمون
محاسبه نمره این آزمون بسیار ساده است. کافی است به ازای هر پاسخ «درست» یک امتیاز برای خود در نظر بگیرید و پس از پاسخ به تمام سوالات آزمون، مجموع امتیازات خود را به دست آورید.

وجوه شناخت همسر
شناخت همسر از روی فرق سر!
اگر همسرتان مو‌هایش را فرق وسط باز می‌کند شک نکنید که او یک آدم احساسی است و به محبت بیشتری نیاز دارد.

شناخت همسر از روی شکل بینی!
اگر بینی همسرتان دراز و کشیده است به احتمال قوی فردی است قدرت طلب و عاشق کوکوی سیب زمینی، ولی اگر بینی همسرتان کوچک است او فردی رمانتیک و در عین حال مسئولیت پذیر است!»

از خواندن این مطالب تعجب کردید؟ کافی است یک جست‌و‌جوی مختصر در اینترنت انجام دهید تا با انواع روش‌های کسب شناخت بیشتر از همسر آشنا شوید؛ روش‌هایی که از شدت عجیب بودن، ممکن است تغییر و تحولات اساسی در سر آدمی ایجاد کند! البته کار فقط به شکل بینی و حالت مو خلاصه نمی‌شود و شما می‌توانید از روی شکل چانه، گوش و البته اثنی عشر و دریچه آئورت هم پی به ویژگی‌های اخلاقی همسرتان ببرید! شاید هم از آن دست افرادی هستید که شناختشان از همسرشان به دانستن غذای مورد علاقه او محدود می‌شود و یا می‌توانید ادعا کنید تا حدود زیادی از زندگی، آرزو‌ها، ترس‌ها، نگرانی‌ها و رویاهای همسرتان آگاه هستید؟!
برای شناخت بهتر همسرتان ابتدا بهتر است نتیجه آزمون را تحلیل کنید:

تحلیل آزمون
۲۰ عبارت در آزمون مطرح شد که باید جواب «درست» و موافق یا «غلط» و مخالف به آنها می‌دادید و به ازای هر نظر مثبت یا موافق یک امتیاز برای خود در نظر می‌گرفتید. حالا می‌توانید بر مبنایی که توضیح داده می‌شود نمره خود را تحلیل کنید.

الف) امتیاز ۱۰ و بیشتر:
نمره آزمون شما نشان می‌دهد که ازدواج شما از استحکام خوبی برخوردار است. شما تا حدود زیادی از آرزو‌ها، ترس‌ها، نگرانی‌ها، علائق و رویاهای همسرتان مطلع هستید. می‌دانید که چه مسائلی همسرتان را ناراحت و چه چیزهایی زمینه خوشحالی او را فراهم می‌کند. با توجه به امتیازی که به دست آورده‌اید می‌توان گفت که ارتباط شما و همسرتان صمیمانه است، این مسئله تضمین خوبی برای بقای زندگی مشترکتان خواهد بود.

ب) امتیاز کمتر از ۱۰:
این آزمون نشان می‌دهد که باید وقت بیشتری برای بهبود زندگی زناشویی خود بگذارید. شاید شما فرصت یا ابزار لازم برای شناخت یکدیگر را در اختیار نداشته‌اید با این حال این آزمون می‌تواند زنگ هشداری برای شما باشد، فراموش نکنید که اگر با روحیات همسرتان بیشتر آشنا شوید، درک متقابل شما از یکدیگر افزایش می‌یابد و زندگی لذت بخش تری را تجربه خواهید کرد.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : sara.jamejamonline.ir



مطالب پیشنهادی :
پیشنهاداتی برای حل دعواهای زن و شوهری
راه حل های موثر در دعواهای زن و شوهری
در هنگام دعوای زن و شوهری این کارها را نکنید!
سیاست هایی کاربردی برای حل اختلافات زناشویی تان
بعد از دعوا با همسرتان هرگز این کارها را انجام ندهید