بسیاری از مشکلات زوجین به مشکلات جنسی شان بستگی زیادی دارد. این نکات به شما کمک می کند رابطه جنسی با همسرتان را بهبود بخشید.

بسیاری از زوجهای جوان به دلیل عدم آشنایی و در پاره ای از موارد نبود آگاهی کافی درباره نحوه برخورد با روابط عاطفی و زناشویی بین همسران ، با مشکلاتی مواجه هستند، که متاسفانه این مشکلات در برخی از موارد تبدیل به بحران های خانوادگی می گرد که آثار آن در معضلاتی همچون افزایش آمار طلاق در جامعه ، تنوع طلبی جنسی و.... قابل مشاهده می باشد . سیمرغ با هدف پیش گیری از ایجاد این گونه مشکلات و با احترام به حریم خانواده ، جهت افزایش دانایی زوجهای جوان و کمک به بهبود واستحکام روابط همسران اقدام به تهیه و ارائه مطلب زیر نموده است

 مشکلات جنسی زوجین می تواند نقش مهمی در نارضایتی شان از زندگی مشترک داشته باشد و ممکن است این نارضایتی ها نهایتاً به طلاق منجر شود. برای مثال نتایج یک پژوهش در دو مجتمع قضایی خانواده در تهران، نشان داد علت حدود 64 درصد طلاق ها، مستقیم یا غیرمستقیم، ناشی از اختلالات و مشکلات جنسی است.

اغلب زنان و مردان چند ماه پس از ازدواج با کاهش تدریجی رضایت از روابط جنسی مواجه می‌شوند، اما بسیاری از آنان در مقابل این مساله یا با خودشان تعارف می‌کنند و دم برنمی‌آورند یا دست به انکار می‌زنند. در بیشتر مواقع این افت تدریجی طبیعی است و زوجین باید با بالا بردن سطح آگاهی های خود بر این مسئله پیروز شوند.

رابطه جنسی یکی از بخش های مهم زندگی زناشویی است.تحقیقات نشان میدهد افرادیکه در رابطه جنسی خود با همسرشان دچار مشکل هستند بیشتر در معرض طلاق و جدایی قرار دارند. این در حالیست که با رعایت چند نکته ساده و دانستن برخی از پیش پا افتاده ترین مسائل میتوانید زندگی جنسی خود را بهبود ببخشید .


مردان بیشتر از زنان به رابطه جنسی فکر میکنند
مطالعات اخیر نشان میدهد مردان دو برابر زنان به رابطه جنسی فکر میکنند اما این بدین معنا نیست که زنان اصلا به رابطه جنسی فکر نمیکنند. طی مطالعات انجام گرفته برخی زنان تا 10 بار در روز به رابطه جنسی فکر میکنند.

 

برای داشتن یک رابطه جنسی خوب باید چند بار در هفته رابطه داشته باشیم؟
هیچ ایده آلی درباره میزان داشتن رابطه جنسی وجود ندارد اما چیزی که مهم است این است که دو طرف از داشتن رابطه جنسی با یکدیگر رضایت داشته باشند. در کل تعداد روابط مهم نبوده و کیفیت آن رابطه مهم است.

 

این اشتباه است که شما وانمود کنید به ارگاسم رسیده اید
این ممکن است برای شما یک مهربانی فرض شود که وانمود کنید به ارگاسم رسیده اید.چه مشکلی ممکن است بوجود آید اگرهمسرتان احساس بهتری داشته باشد ؟ اولین اشکال این است که این موضوع به صورت یک عادت بد در می آید که شما از لذت بردن محروم شوید و دومین اشکال این است که شما تصور اشتباه به شریک زندگیتان منتقل میکنید. با گذشت زمان و ترویج این تصور غلط نارضایتی جنسی بالا میرود و ممکن است مشکلات اساسی در زندگیتان بوجود اید.

 

تمیز نگه داشتن اتاق خواب میتواند رابطه جنسی بهتری را برایتان رقم بزند
واقعا اگر فکر میکنید در یک اتاق خواب با انبوه لباسهای درهم و مجلات مختلف و گرده و غبار میتوان با آرامش به رابطه جنسی پرداخت باید بگوییم که طرز فکرتان را تغییر دهید. اتاق خواب باید فضای آرامش بخش باشد و این میتواند در خلق و خوی شما هنگام رابطه جنسی تاثیر مثبت بگذارد.

 

چند درصد زوجین در یک رابطه جنسی به طور همزمان ارگاسم میشوند؟
زیر 15 درصد. کنترل همزمان ارگاسم برای زوجین تقریبا یک چیز غیرممکن است و تلاش برای رسیدن به ان تنها میتواند سطح استرس شما را بالا ببرد و یک فشار مضاعف به شما تحمیل کند که نتیجه آن غالبا چیزی جز ناامیدی نیست. ارگاسم همزمان چیز خوبی است اما واقعا نادر است بنابراین به جای اینکه برای ان تلاش کنید سعی کنید فقط در طول رابطه احساس خوبی داشته باشید و لذت ببرید.

 

مردان در هر زمان و هر مکان میتوانند رابطه جنسی داشته باشند؟
خیر . بسیاری از زنان با شنیدن پاسخ این سوال شگفت زده میشوند چرا که متوجه اشتباه خود میشوند. مردان هم گاهی خسته دل گرفته و آزرده خاطر هستند که باید برای رهایی از این احساسات به انها کمک کرد و رابطه جنسی را به زمان دیگری موکول کرد.

 

وقتیکه درباره مسائل جنسی با همسر خود صحبت میکنید باید صد درصد صادق باشید
خیر . شگفت زده شدید؟ اگر شما در برخی از جنبه های زندگی جنسی خود ناراضی هستید، باید در مورد آن صحبت کنید. اما این بدان معنی نیست که باید در هر تاریخ و زمان شکایت خود را فهرست کنید. تنها سعی کنید همواره بحث پیرامون این مسائل را مثبت نگه دارید.

 

درباره روابط جنسی مردان بیشتر از زنان بصری هستند
اینطور نیست که زنان بصری نیستند اما مردان توان بیشتری در دریافت نشانه های بصری دارند .

 

اگر همسر شما خود ارضایی میکند به این دلیل است که از رابطه جنسی با شما لذت نمیبرد
خیر . این بدین معنا نیست که در زندگی جنسی شما مشکل حادی بوجود آمده دارد.

 

برای ارتقای زندگی جنسی خود هر شب در رختخواب درباره مسائل کاری خود با همدیگر صحبت کنید
خیر . بسیاری از زوجین زمان کافی برای با هم بودن در طول روز را ندارند برای همین مجبورند درباره برخی مسائل کاری یا زندگی روزمره در رختخواب با یکدیگر صحبت کنند که این واقعا برای زندگ جنسی شان خوب نیست. برای بهبود زندگی خود بهتر است یک تصمیم اگاهانه درباره این مسئله بگیرید و اگر نیاز است در طول روز از طریق تلفن و یا ایمیل با هم در تماس باشید تا بتوانید مسائل را با هم درمیان بگذارید. اما رختخواب را برای اینکار در نظر نگیرید.

 

زمانبندی منظم برای رابطه جنسی احساسات را از بین میبرد
در آغاز ازدواج ممکن است اینکار خوب به نظر برسد اما در نهایت شکست می خورد.چرا که این موضوع مانند تعطیلات نیست که بتوان برای آن برنامه ای منظم ارائه کرد. به یاد داشته باشید که هر زمان که ضروری به نظر میرسد باید رابطه جنسی داشته باشید و این به برنامه ربطی ندارد.

 

اگر همسر شما گاها دچار احساس بدی حین رابطه جنسی شد نشان دهنده این است که رابطه شما با مشکل مواجه شده است
خیر . گاهی اوقات زنان به دلیل استرسی که دارند ممکن است با مشکل مواجه شوند که این نشان دهنده مشکل در رابطه شما نیست و باید بدانید که زندگی جنسی سالم مدام در حال تغییر و رشد است و باید سعی کنید خود را حتی برای مسائل غیر مترقبه آماده کنید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamatnews.com