اگر شما هم این ویژگی ها را دارید برای همسرتان یک شوهر نه چندان خوبی هستید.

بعضی شوهرها هستند که شاهد بروز مشکلات جدی در زندگی مشترک شان هستند و گاهی به مرحله ای می رسند که احساس می کنند دیگر توانایی مدیریت این مشکلات را ندارند و جالب تر این که هر چه در رفتارهای خودشان دقت و توجه می کنند با مشکلی رو به رو نمی شوند و هر چه روش های مختلف همسرداری را امتحان می کنند باز هم به وضعیت و نتیجه مطلوبی نمی رسند بنابراین به سرعت به این نتیجه می رسند که همسرشان آن فردی نبوده که بتواند آن ها را خوشبخت کند در حالی که در بیشتر اوقات این طور نیست چراکه معمولا افراد، دنیا را از دریچه نگاه خود می نگرند و هر رفتاری که از آن ها سر می زند در نظرشان منطقی و درست است و این طرف مقابل است که رفتار درست را بلد نیست. علیرضا عبدی، کارشناس ارشد روان شناسی و مشاور خانواده در ادامه این مطلب قصد دارد به شوهرها توصیه کند که قبل از یک قضاوت عجولانه در مورد خوب یا بد بودن همسرشان، قدری به خودشان هم بپردازند و ببینند آیا واقعا مرد خوبی برای همسرشان هستند یا نه. بنابراین علایمی که در ادامه مطرح می شود، بخوانید و اگر هر یک از این علایم در شما وجود داشت یعنی آن طور که باید شوهر خوبی برای همسرتان نبوده اید و باید در رفتارهایتان تغییراتی ایجاد کنید.

 

1 - همسرتان را تحقیر می کنید

همسرتان را تحقیر می کنید و به وی بها نمی دهید. یکی از رفتارهای اشتباه شوهرها این است که همسرشان را تحقیر می کنند یا باعث تنزل شخصیت او می شوند و در بدترین حالت، این کار را در انظار عمومی انجام می دهند. این که شما باعث شوید همسرتان احساس بدی نسبت به خود داشته باشد، نشان از آن است که شما نتوانسته اید مرد خوبی برای همسرتان باشید و یک احساس خوب را در وی زنده نگه دارید.

 

2 - مدام او را تهدید می کنید

اگر به وی صدمه بدنی می زنید و یا مدام او را تهدید می کنید باید بدانید که این سبک رفتاری یعنی این که شما مردی مهربان برای همسرتان نیستید و قطعا همسرتان از لحاظ عاطفی احساس دلبستگی و تعلق خاطر نسبت به شما نخواهد داشت.

 

3 - نظرش را نمی پرسید

اگر سعی می کنید خانم تان را از دوستان و خانواده اش جدا کنید یا هرگز از همسرتان نمی پرسید که او چه نظراتی دارد یا احساسات وی را در نظر نمی گیرید، باید بدانیدکه در ارتباط با همسرتان، شوهری موفق نیستید.

 

4 - به همسرتان دروغ می گویید

داشتن اعتماد به طرف مقابل بخش بسیار مهمی در ارتباط با هر فردی است. اگر به همسرتان دروغ می گویید یعنی شوهر خوبی نیستید زیرا گفتن یک دروغ، مقدمه عذر و بهانه گفتن سایر دروغ ها را فراهم می کند.

 

5 - دست به مخفی کاری می زنید

نیرنگ و فریب یک رفتار خودخواهانه است تا از طریق آن خواسته های خود را با اهمیت تر از خواسته های همسرتان قرار دهید و کاری که خودتان دوست دارید در خفا انجام دهید. فراموش نکنید که این سبک رفتاری رسم یک زندگی مشترک نیست چراکه زن ها آن قدر بر روابط و مناسبات همسرشان حساس هستند که بعد از مدتی این دست مخفی کاری ها فاش می شود و مشکلات شروع می شود.

 

6 - خواسته هایتان را به وی تحمیل می کنید

شوهر خوب فردی باملاحظه و فکور است زیرا اگر در یک رابطه، یک طرف کاملا خودخواه باشد و خواسته هایش را به همسرش بدون منطق تحمیل کند، این رابطه کارایی نخواهد داشت.

 

7 - دائما او را کنترل می کنید

روابط زمانی به بهترین شکل ممکن کارایی دارد که اعتماد کافی میان زوجین وجود داشته باشد. در حقیقت اعتماد شریان حیاتی یک رابطه است. اگر بدنه یک زندگی زناشویی به اندازه کافی توسط این شریان حیاتی تغذیه شود، درخت زندگی زناشویی روز به روز قوی تر و ریشه دار تر می شود اما زمانی که این شریان حیاتی قطع شود، باید در انتظار خشک شدن ریشه ها باشید بنابراین دست از کنترل دائم همسرتان بردارید.

 

8 - در برابر همسرتان مرموز و تودار هستید

بین فردی که برای غافلگیر کردن همسرش مخفی کاری می کند با شوهری که در مسائل مختلف زندگی پنهان کاری می کند، تفاوت وجود دارد. مرد مرموز و مخفی کار یعنی مردی که به هیچ عنوان اجازه نمی دهد همسرش به هیچ جنبه از زندگی وی اشراف یافته و اطلاعات داشته باشد. چنین مردی به مرور دیگر حرفی برای زدن با همسرش نداشته و کم کم رابطه میان زن و شوهر سرد و بی روح می شود و این یعنی شما نتوانسته اید به عنوان یک مرد سدهای ارتباطی را از میان بردارید.

 

شوهرهای محترم توجه کنید

مردها باید توجه داشته باشند که بعید به نظر می رسد مجموعه ای کامل از ویژگی های نامناسبی که مطرح شد در وجود یک شوهر جمع شود اما وجود هر یک از این عادات یا ویژگی ها باعث می شد که تعامل و ارتباط زن و شوهری دچار خلل جدی شود. بنابراین هر یک از این موارد به تنهایی این قدرت را دارد که زندگی زناشویی شما را مختل کند. پس یک بار دیگر این چند نشانه را مطالعه کنید و اگر خودتان را حائز هر یک از آن ها می دانید برای رفع آن تلاش جدی کنید و در صورت نیاز از یک مشاور هم کمک تخصصی دریافت کنید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com