در رابطه جنسی با همسرتان از این کار دوری کنید
زیاده روی در روابط جنسی بین همسران ممنوع.
بسیاری از زوجهای جوان به دلیل عدم آشنایی و در پاره ای از موارد نبود آگاهی کا فی درباره نحوه برخورد با روابط عاطفی و زناشویی بین همسران ، با مشکلاتی مواجه هستند، که متاسفانه این مشکلات در برخی از موارد تبدیل به بحران های خانوادگی می گرد که آثار آن در معضلاتی همچون افزایش آمار طلاق در جامعه ، تنوع طلبی جنسی و.... قابل مشاهده می باشد . سیمرغ با هدف پیش گیری از ایجاد این گونه مشکلات و با احترام به حریم خانواده ، جهت افزایش دانایی زوجهای جوان و کمک به بهبود واستحکام روابط همسران اقدام به تهیه و ارائه مطلب زیر نموده است

خانواده همان کانون پر مهر و محبتی است که با رضایت خداوند شکل می گیرد و در آن مرد نیاز زن و متقابلا زن نیاز مرد را برطرف می کند و همین نیاز متقابل و هماهنگ است که پیوند دایمی و طولانی دو جنس را رقم می زند . اما از علل مهمی که تیشه به ریشه خانواده می زند ناهماهنگی ، نداشتن توافق ، زیاده روی یا زیاده خواهی در امور جنسی همسران است که می تواند بر هم زننده نظام خانواده باشد .
در واقع بیشتر اختلاف زن و شوهرها گرچه به ظاهر بر سر جزییات زندگی است اما اصل و منشاء آن در اسرارخواب آنان نهفته است و ریشه اش ناهمگونی جنسی است. به گفته صاحب نظران از همه مشکلاتی که دامنگیر زن و شوهر می شود می توان چشم پوشی کرد به جز ناهماهنگی جنسی که کاملا نظام زن و شوهری را می‌گسلد‌. اما سئوال اینجاست منشاء پیدایش این ناهمگونی جنسی از کجاست ؟

 

اشتباهات و زیاده روی های زناشویی

حجت الاسلام و المسلمین دکتر نصیر عابدینی ، روان‌شناس در این باره می گوید: در روابط نزدیک زناشویی ، در زن غرایز معینی وجود دارد که نشان می دهد کی و چه زمانی می تواند به روابط زناشویی بپردازد و تمکین کند . اما متاسفانه در اغلب ازدواج ها مرد به خاطر ناآگاهی و نداشتن اطلاعات درست ، این شرایط زن را به کلی نادیده می گیرد و با تبعیت از تمایلات افسار گسیخته جنسی خود ، زن را در اوقاتی که آمادگی ندارد وادار به انجام روابطی می کند که او ، آن را حقوق زناشویی می خواند و همین عامل سنگ بنای سردمزاجی و تنفر زن از ادامه و تکرار روابط زناشویی می شود.

به گفته این روان‌شناس اثرات شوکی که در نتیجه یک چنین روابط جنسی ناهماهنگ بر مغز و روان یک زن با آن احساسات لطیف و آسیب پذیر وارد می شود، به قدری عمیق است که احتمال دارد اثرات منفی آن در سراسر زندگی و طرز تلقی نامطلوب او نسبت به امور زناشویی دیده شود .

در روابط جنسی که در آن زن و مرد با همدیگر به همکاری می پردازند یک نوع نیرو یا انرژی مطلوب رد و بدل و باعث ارتقا قوت و قدرت طرفین می شود . اما وقتی رابطه یک طرفه و اجبار در کار باشد یعنی مرد اصرار به انجام این اعمال داشته باشد و زن به‌آن مایل نباشد ، نه تنها صدمات جسمانی و روانی زیادی به زن وارد می شود بلکه آن انرژی ای که مرد از دست داده مجدد به دست نخواهد آورد و دچار زیان می شود .

موضوع دیگری که این دکتر روا‌ن‌شناس به آن اشاره می‌کند‌، آن‌که وقتی مرد به کرات و اجبار همچون وعده های شام و ناهار اصرار به برقراری روابط جنسی می ورزد ، به نوعی خود باعث هدر رفت انرژی و قوتی می شود که باید صرف کارهای مهم زندگی کند و این ناهماهنگی را می توان به نوعی زیاده روی جنسی دانست .

در زیاده روی های جنسی ناهمگون و ناهماهنگ که این روزها در بسیاری از زندگی همسران دیده می شود و دلیل اصلی آن محرکات محیطی از نوع (سمعی ، بصری و حسی) است ، این مرد است که زیان اصلی را خواهد دید . چرا که در روابط زناشویی ناهماهنگی که در آن اعتدال رعایت نشود مرد زودتر از زن به خط‌مرز زیاده روی و اتلاف انرژی خواهد رسید و عملا ناتوانی جنسی و پیری قبل از موعد را سبب می شود . برخی تحقیقات نشان می دهد که بروز اختلالات یا ناتوانی جنسی از شش ماه پس از ازدواج بر اثر این‌گونه زیاده روی ها بروز می کند .

 

زیاده خواهی های جنسی ممنوع !

متاسفانه در بسیاری از سایت های غیرمجاز اینترنتی و فیلم ها و میان برنامه های مبتذل ماهواره ای به نمایش گذاشته می‌شود و تاسف بارتر این‌که هیجانات کاذب آن موجب می شود برخی همسران بخصوص جنس مرد به برقراری این اعمال نامتعارف و غیر بهداشتی در روابط جنسی خود اقدام کنند .

حجت الاسلام دکتر عابدینی در این خصوص می گوید : وضعیتی که زن در ارتباط با سوءاستفاده و تعرض های نامناسب و نامتعارف جنسی از سوی همسر یا با زیاده روی های زناشویی روبه‌رو می شود رابطه ای است که در آن به دلیل یکطرفه بودن عمل جنسی ، زن تبدیل به ابزاری می شود در دست مرد برای دفع آتش شهوت . چرا که وقتی مرد به طرز غیر عادی و با محرکاتی کاذب برانگیخته شود بی ملاحظه شده و دیگر قادر نخواهد بود به حقوق زناشویی همسر خود احترام گذاشته و یک پاسخ عاطفی دهد و در نتیجه برقراری رابطه ای که میلی به آن نباشد برای زن نفرت انگیز ، تحمیلی ، ملامت بار ، پست و مبتذل خواهد شد .

این روابط غیر بهداشتی خارج از عرف و زیاده روی ها نه تنها یک بی حرمتی اخلاقی به حریم زن است بلکه سرچشمه ضعف و آسیب های جسمانی او نیز هست. زیاده روی های جنسی و رنجشی که سبب آسیب زن شده حتی برقراری یک همدلی ، همکلامی یا مصاحبت دوستانه و صمیمانه را امکان ناپذیر می‌کند و قدرت و نیروی این دشمنی جنسی به حدی است که بسیاری از زنان را به دادگاه و طلاق می کشاند .

به یاد داشته باشید ، انگیزه جنسی آن طور که عموم مردم تصور می کنند تنها یک تجلی جسمی نیست بلکه سراسر وجود و روان یک شخص را در بر می گیرد و اگر بی حرمتی جنسی رخ‌دهد ، آن چنان نارضایتی در خداوند و آن چنان نفرت و دشمنی بین زن و مرد به وجود می‌آورد که می توان آن را دقیقا با شدت محبتی که همسران قبلا نسبت به یکدیگر داشتند مقایسه کرد که متاسفانه در جامعه امروز ما هزاران زن این بی حرمتی جنسی را تجربه کرده اند و به دلیل شرم از ابراز آن ناچار به سکوت شده اند .

 

تنظیم و محافظت از روابط زناشویی

اغلب مردان از نظر برخوردار شدن از رابطه جنسی همیشه آمادگی دارند . به عبارت دیگر مرد فقط در انتظار این است که زن او را دعوت کند؛ اما چون زن تنها در دوره هایی خاص قابلیت پذیرش بالایی دارد و خود به این امر واقف است، باید مرد این را بپذیرد که امکان برقراری این روابط تنها در زمان هایی خاص موجب انتقال انرژی مطلوب به او می شود و بیش از این قوت خود را به هدر ندهد . دکتر عابدینی با اشاره به این موضوع می افزاید زن و مرد باید دوره های مباشرت خود را که اغلب از سوی زن تعیین می شود بتدریج منظم کنند تا جاذبه و گرمی این روابط باقی روزها را تحت الشعاع خود قرار دهد . مردان باید بدانند که دوره هایی در زندگی زن وجود دارد که طی آن زن از هر حیث خودش نیست . در حوالی این دوره زن فوق العاده به عصبانیت ، حساسیت و ترشرویی گرایش دارد . دست کم در چنین اوقاتی مرد باید ملاحظه حال زن را بنماید و سعی کند با زن توأم با درک و محبت و احترام برخورد کند و مطمئن باشد بازتاب یک محبت واقعی به زن ، دریافت هزاران محبت است . بنابراین برای این‌که بتوانید از روابط زناشویی تان محافظت کنید باید یک عاشق ملاحظه کار باشید . این ملاحظات بیش از هزار راه قانونی ، پیوند زناشویی تان را محکم نگه می‌دارد و وجود یک چنین پیوندی است که ازدواج را مقدس می کند .

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : چهاردیواری جام جم