اگر شما هم با مادر همسرتان مشکل دارید، به دلایل زیر مقصر اصلی شوهر شماست.

به نظر من در جنگ قدیمی بین عروس و مادرشوهر، نه عروس مقصر است و نه مادرشوهر، و مقصر اصلی جناب آقای داماد است که نمی‌تواند بین مادر و همسرش صلح و صفا ایجاد کند.

در مقاله های قبلی مفصل با خانم‌ها در مورد نحوه ارتباط با مادرشوهر صحبت کردیم،اما این‌بار می‌خواهیم کمی متهم ردیف اول را مورد عنایت قرار دهیم. به نظر من در جنگ قدیمی بین عروس و مادرشوهر، نه عروس مقصر است و نه مادرشوهر، و مقصر اصلی جناب آقای داماد است که نمی‌تواند بین مادر و همسرش صلح و صفا ایجاد کند. اگر آقای دامادی در میان نبود، این دو خانم بزرگوار هیچ دلیلی برای اختلاف با هم نداشتند و چه‌بسا دوستان خوبی هم بودند، اما زمانی به دو رقیب تبدیل می‌شوند که هرکدام می‌خواهند سهم بیشتری از قلب، وقت و توجه یک مرد را به‌دست بیاورند.

ما در یادداشت قبل به عروس خانم‌ها گفتیم که سعی کنید شما هم با مادر همسرتان ارتباط خوبی داشته باشید و به‌جای آن‌که نسبت به رابطه شوهرتان با او حساس بوده و حسادت کنید، در کنار همسرتان قرار بگیرید. محبت قلب مادران را جذب می‌کند. البته اگر وابستگی بیش از حدی وجود داشت، می‌توانید به‌مرور زمان کاری کنید که تبدیل به یک دل‌بستگی بالنده شود، اما فراموش نکنید او به زن دیگری علاقه‌مند نیست؛ مادر او مادر هر دوی شماست، نه یک زن غریبه که هووی عشق شما در قلب همسرتان باشد.

حالا نوبت آقایان است که با تغییر رفتار خود کاری کنند که عروس و مادر شوهر بتوانند یک عمر با خوبی و خوشی با یکدیگر در ارتباط باشند، اما چگونه؟ عجله نکنید و تا پایان یادداشت با ما همراه باشید.

 

ملکه زندگی یک مرد

مادر شما زنی است که به دنیای‌تان آورده و بزرگ‌تان کرده است. احتمالاً او هم مانند بقیه مادرها و اصلاً مثل همه انسان‌ها سختی‌های زیادی را تحمل کرده است. شما وظیفه دارید تا زحمات او را جبران کنید. تمام سختی‌هایی که برای بزرگ‌کردن و تربیت شما متحمل شده است را حتی‌الامکان جبران کنید. مادرها چیز زیادی نمی‌خواهند جز احترام و محبت و توجه! بعد از این‌که ازدواج می‌کنید، باید مراقب باشید که توجه‌تان به مادرتان کم‌رنگ نشود، بلکه سعی کنید به نوعی محبت‌تان را بیش‌تر از قبل نشان دهید. دستان او را ببوسید و با زبان به او بگویید که چقدر برای‌تان مهم است.سعی کنید جایگاه ویژه‌ای برای او در زندگی‌تان قرار دهید و از همان ابتدا به همسرتان بگویید که حرمت این جایگاه را حفظ کند. هر کمکی که می‌توانید به او داشته باشید. در خرید خانه، رفتن به دکتر و ……او را همراهی کنید.

اما نکته مهم این است که مادر شما هرقدر هم که محرم رازتان باشد و هرقدر هم که منطقی بتواند به موضوعات نگاه کند، باز هم «مادر» شماست؛ پس اگر مشکلی با همسرتان دارید و از چیزی ناراحت هستید، این را به او نگویید و مراقب وجهه همسرتان به عنوان عروس او باشید؛ چراکه شما و همسرتان بعد از حل شدن مشکل و آشتی کردن، خیلی زود فراموش می‌کنید، اما مادرتان نمی‌تواند فراموش کند.

سعی کنید اخبار خوب و خوش زندگی‌تان را بگویید و حرف‌ها و تعریف‌هایی که همسر شما از مادرتان مثلاً از دست‌پخت او می‌کند را زیر ذره‌بین بگذارید و با بزرگ‌نمایی انتقال دهید و به هیچ‌وجه انتقادهای او را منتقل نکنید. اگر هم می‌خواهید نکته‌ای را به مادرتان گوش‌زد کنید، از قول خودتان باشد و در مورد شرایطی بیان شود که خود شما هم حضور داشتید تا مادر شما حس نکند که همسرتان پشت سر او بدگویی می‌کند.

 

عشق زندگی یک مرد

همسر شما کسی است که با هزاران امید و آرزو پا به دل و خانه شما گذاشته است. او آینده‌اش را به دست‌تان سپرده و می‌خواهد در کنار شما خوشبخت شود. برای خانم‌ها خیلی مهم است که در قلب شوهرشان یکه‌تازی کنند و گاهی به اشتباه، محبت مادر همسر را با عشق خود در تداخل می‌بینند. باید او را از عشق و علاقه خود مطمئن کنید. به او بگویید که یگانه عشق زندگی‌تان است، اما مادرتان همیشه جایگاه ویژه‌ای در قلب شما خواهد داشت که در تناقض با او نخواهد بود. به همسرتان نشان دهید که قلب‌تان آن‌قدر بزرگ است که می‌تواند برای مادرتان بتپد و همسرتان را نیز عاشقانه دوست بدارد.

شما می‌توانید خیلی خوب این موضوع را برای همسرتان جا بیاندازید.

اگر او از محبت و عشق شما نسبت به خودش مطمئن شود و در جمع به او احترام بگذارید و محبت‌تان را ابراز کنید، دیگر کمتر ممکن است گرفتار حس حسادت شود. در ضمن این‌جا هم باید حتی یک تعریف کوچک که مادرتان از عروسش می‌کند را پررنگ کرده و با آب‌ و تاب بیش‌تر برای او بیان کنید.وقتی تنها به دیدن مادرتان می‌روید، بعد از مراجعت خیلی با همسرتان مهربان باشید. حتی اگر انتقادی از همسرتان شده است، به روی او نیاورید و بگذارید موضوع را در زمان دیگری مطرح کنید.

 

شورای حل اختلاف در پشت صحنه

گاهی بین مادر و همسر شما اختلافی پیش می‌آید. یکی حرفی می‌زند و یا رفتاری می‌کند که به دیگری بر می‌خورد. در این زمان شما نباید خیلی واضح وارد معرکه شوید. بهتر است در پشت صحنه سعی در برطرف‌کردن مشکل آن‌ها که به احتمال زیاد بیشتر سوتفاهم است، داشته باشید. با هرکدام جداگانه حرف بزنید و از مادرتان بخواهید تا کم‌تجربگی همسرتان را ببخشد و به همسرتان بگویید که احترام مادرتان را نگه دارد و گاهی بی‌حوصلگی‌اش را ندید بگیرد. اگر هر دوی این خانم‌های محترم بدانند که در قلب شما جایگاه ویژه‌ای دارند، اختلافات‌شان حل خواهد شد. به هردوی آن‌ها محبت‌تان را ابراز کنید تا احساس کمبود از جانب شما نداشته باشند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : mehrkhane.com