خانواده همسرم را چگونه به خودم علاقه مند کنم؟
ارتباط با خانواده همسر یکی از مهم ترین موضوعات در دوران عقد و بعد از آن است. اگر شما در دروان عقد رابطه خوبی با خانواده همسرتان داشته باشید، در دوران ازدواج تان با مشکلات کمتری مواجه خواهید بود.

چگونه یک پسر یا دختر می تواند در دل خانواده همسرش در دوران عقد جای بگیرد؟

این سوال یکی از آن سوال هایی است که همه دختر و پسرهای دم بخت به دنبال پاسخی مناسب برای آن می گردند. البته تلاش تازه عروس و دامادها برای این که در دل خانواده همسرشان جای بگیرند، پر بیراه هم نیست چرا که یکی از لازمه های پایدار ماندن یک زندگی مشترک، به دست آوردن گمان مثبت خانواده همسر است. در ادامه این مطلب  پاسخ مناسبی به سوالی که در ابتدا مطرح شد، ارائه می دهیم. فقط فراموش نکنید که دانستن این نکات بدون عمل کردن به آن ها، فایده ای برای شما و تاثیری در خوشبخت شدن تان در زندگی مشترک نخواهد داشت.

بیشتر بدانید : این 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگویید!!

در کمترین زمان ممکن تاثیر مثبتی روی خانواده همسرتان بگذارید

دوران عقد یکی از شیرین ترین و در عین حال دشوارترین برهه های زندگی است. در این مرحله، فرد خود را برای مواجهه با یکی از بزرگ ترین تغییرات زندگی اش یعنی زندگی زیر یک سقف آماده می کند. دوران عقد علاوه بر این که زمان مناسبی برای آشنایی زوج ها با هم است، زمان آشنایی با خانواده همسر نیز هست. با توجه به تاثیر برخوردهای اولیه بر روابط بعدی، چگونگی مدیریت رابطه با خانواده همسر در این برهه از اهمیت زیادی برخوردار است. ارائه یک شخصیت با ثبات، متعادل و اصیل در این دوران موجب می شود که خانواده همسرتان، تصور خوبی از شما داشته باشند، بتوانند به شما اعتماد کنند و از آینده زندگی مشترک فرزندشان با شما ترس و واهمه ای نداشته باشند. ممکن است شما نیز به این دلیل که تازه با این خانواده آشنا شده اید و می خواهید در کمترین زمان ممکن تاثیر مثبتی روی آن ها بگذارید، ناخواسته اشتباهاتی کنید که موجب ناراحتی والدین همسرتان یا خودتان شود. به دست آوردن پذیرش و رضایت خانواده همسرتان کار خیلی سختی نیست، شما می توانید با رعایت اصول خاصی با کمترین اشتباه به هدف تان برسید.

 

اینگونه خودتان را در دل خانواده همسرتان جا کنید

برای آن که دختر و پسرها بتوانند رابطه خوبی با والدین همسرشان برقرار کنند لازم است وجود ویژگی هایی را که در ادامه مطرح خواهد شد، در خودشان و رفتارهایشان بررسی کنند. اگر تعدادی از این ویژگی ها در شما وجود نداشت، سعی کنید آن ها را در خودتان ایجاد کنید.

بیشتر شنوده باشید تا گوینده تا بدانند شما مسئولیت پذیرید

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که نشانگر رسیدن فرد به بلوغ عقلانی است، مسئولیت پذیری است. افراد مسئولیت پذیر دارای ویژگی های خاصی هستند که از آن جمله می توان به این موارد اشاره کرد : آن چه را که متعهد به انجام آن می شوند به پایان می رسانند، هدف ها و علایق گوناگونی دارند که برایشان جالب توجه است، بدون دلیل تراشی افراطی به اشتباهات خود اعتراف می کنند و در این زمینه به تذکرات افراد ذی صلاح احترام می گذارند و آن ها را رعایت می کنند. افراد مسئولیت پذیر می توانند از بین راه حل های گوناگون، راه حل مناسب را برگزینند، دیگران را در حد افراط مقصر قلمداد نمی کنند، می توانند برای هر چه انجام می دهند دلایلی معین کنند. این افراد هدفمند هستند و برای رسیدن به اهداف خود برنامه ریزی می کنند، از شکست نمی هراسند بلکه از آن درس می گیرند، روابط اجتماعی مطلوبی دارند و برای دیگران ارزش قائل هستند. همچنین افراد مسئولیت پذیر در گروه های اجتماعی بیشتر شنونده هستند تا گوینده، می دانند که هیچ مشکلی به خودی خود و با گذشت زمان حل نمی شود بنابراین به جای کنار گذاشتن آن، درصدد پیدا کردن راه حل مناسب برمی آیند.

 

در دوران عقد به تعهدات تان عمل کنید

مهم ترین دل مشغولی والدین همسر شما این است که آیا شما فرد مناسبی هستید و می توانید فرزند دلبندشان را خوشبخت کنید یا خیر. مسلما از فردی که خیلی زود همه قول و قرارهایش را فراموش می کند، انتظار نمی رود در عرصه های گوناگون زندگی موفق باشد. چطور می توان از فردی که در دوران عقد به تعهداتش عمل نمی کند، توقع داشت که پس از ازدواج این کار را انجام دهد؟ اگر نمی توانید کاری را انجام دهید، بی دلیل خودتان را به انجام آن متعهد نکنید. روی پیشنهادهایی که به شما می شود، خوب فکر کنید و سپس درباره آن قول دهید.

 

تا جایی که ممکن است سعی کنید خودتان باشید

تصور نکنید که اگر همه ویژگی های منفی تان را مخفی کنید و فقط جنبه های مثبت تان را نشان دهید، بازی را می برید! همه ما دارای ویژگی های نامطلوبی هستیم. این امر به ماهیت انسان باز می گردد نه به نقص شما، البته منظور ما این نیست که در نشان دادن ویژگی های منفی تان مبالغه کنید بلکه تا آن جا که ممکن است سعی کنید خودتان باشید تا والدین همسرتان نیز با خصوصیات شما آشنا شوند و آن ها را بپذیرند.

 

از همسرتان پیش والدینش تعریف کنید

مهم ترین خواسته والدین همسرتان از شما خوشبخت کردن فرزندشان است بنابراین هنگامی که ببینند شما به منظور رفاه و خوشحالی او تمام سعی خود را می کنید، علاقه شان روز به روز به شما بیشتر می شود. تعریف کردن از محاسن همسرتان نزد والدینش و تشکر از آن ها به خاطر تربیت چنین فرزندی نیز، کار تاثیرگذاری است.

 

به والدین همسرتان احترام بگذارید

گاهی اوقات پسران و دختران جوان تصور می کنند چون عضوی از خانواده همسرشان محسوب می شوند، نیازی نیست که به والدین همسرشان مانند زمان خواستگاری احترام بگذارند در حالی که عکس این مطلب صحت دارد. از آن جا که قرار است باقی عمرتان با این خانواده ارتباط نزدیک داشته باشید، رعایت حد و مرزها و احترام به بزرگ ترها اهمیت بیشتری می یابد.

 

در بعضی موارد با والدین همسرتان مشورت کنید

درست است که شما و همسرتان می توانید در همه موارد خودتان تصمیم بگیرید، اما کمک گرفتن از افراد با تجربه از جمله والدین خود یا همسرتان می تواند فرآیند تصمیم گیری شما را تسهیل سازد. سعی کنید در بعضی موارد نظر والدین همسرتان را هم جویا شوید. این کار شما موجب می شود تصور کنند که شما آن ها را پذیرفته اید و از این پس رابطه بهتری با شما برقرار می سازند.

 

دراولین جلسات حضور در جمع های خانوادگی بیشتر از این که حرف بزنید، گوش کنید

در اولین جلسات حضور در جمع های خانوادگی سعی کنید بیشتر شنونده باشید تا گوینده. این کار موجب می شود که شما با فرهنگ این خانواده بیشتر آشنا شوید. از طرفی وقتی فردی بیشتر گوش می دهد امکان اشتباه کردنش کمتر است، اما وقتی صحبت می کند، اشتباهاتش آشکار می شود.

 

برای شناخت والدین همسرتان از او اطلاعات بگیرید

نداشتن شناخت از والدین همسرتان طبیعی است اما خیلی راحت می توانید این معضل را حل کنید. از همسرتان درباره سبک زندگی و موضوعات مورد علاقه والدینش بپرسید. سپس سعی کنید درباره موضوعات مورد علاقه شان اطلاعاتی جمع آوری و در فرصت مناسب با آنان درباره این موضوعات گفت و گو کنید.

 

حفظ رابطه با خانواده همسرتان در اولویت است

ممکن است بعضی نظرات شما شبیه تفکرات پدر یا مادر همسرتان نباشد. در این گونه مواقع می توانید خیلی آرام و منطقی از آن ها بخواهید که دلیل عقیده شان را مطرح کنند. چنان چه مشاهده کردید آن ها به هیچ وجه از موضع شان کوتاه نمی آیند، خوب است خیلی محترمانه بحث را پایان دهید چون حفظ این رابطه، مهم تر از عقاید شخصی شماست.


  بیشتر بدانید : قوانین کلی درمورد نحوه رفتار با خانواده همسر!

بیشتر بدانید : چگونه در دل مادرشوهر خودمان را جا کنیم؟

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com