به همسرتان بگویید از رابطه جنسی لذت نمی برید!
در زندگی هر زن و شوهری رازهایی وجود دارد که باید با همسرشان و شریک زندگی شان درمیان بگذارند. در این بین رازهایی هم وجود دارند که نباید آنها را با همسرتان درمیان بگذارید.

رازهای بگو و رازهای مگو در زندگی زناشویی

سال‌ها بود كه برای ما از مزیت تنهایی درد كشیدن می‌گفتند و از اینكه عاشق واقعی، نمی‌گذارد آب توی دل عشقش تكان بخورد. در كنار همه این توصیه‌ها، از لزوم رو كردن همه اسرار مگو در مقابل شریك زندگی هم كم نمی‌گفتند و در گوش‌مان می‌خواندند كه جز دردها و آشوب‌هایی كه در دل‌مان است، باید همه چیز را با كسی كه كنارمان روزهایش را شب می‌كند در میان بگذاریم.

نگاهی به زندگی خودتان بیندازید! میان شما و همسرتان چه حرف‌های نگفته‌ای هست؟ شما هم همیشه با ترس از اینكه این نقطه‌های پنهان زندگی‌تان آشكار شوند و به عشقی كه میان شماست آسیب بزنند روزهای‌تان را شب می‌كنید؟ ما به شما می‌گوییم كه نگفتن چه رازهایی می‌تواند به رابطه شما آسیب بزند و چه حرف‌هایی را می‌توانید بدون عذاب وجدان برای همیشه در دل‌تان حبس كنید.


به همسرتان بگویید بدهکارید

از قدیم شنیده‌اید كه مرد واقعی مشكلاتش را پشت در خانه می‌گذارد و با لبخند وارد خانه‌اش می‌شود؟ اگر زیر بار بدهی و قرض كمرتان خم شده، به فكر رفتن در قالب چنین مردی نیفتید و موضوع را پیش از آنكه كار بالا بگیرد با همسرتان در میان بگذارید. او نه‌تنها شریك قلب، بلكه شریك جیب شما هم هست و اگر جیب‌تان پرپول یا خالی از پول شود، این اتفاق در زندگی او هم تاثیری غیرقابل انكار می‌گذارد. نمی‌گوییم همسرتان را نسبت به آینده اقتصادی‌تان بی‌اعتماد كنید، كافی است برایش توضیح دهید كه مشكل چرا و چطور ایجاد شده‌ است و اگر برای حل مشكل نیاز به همكاری او دارید، با دقت برایش توضیح دهید كه چه كمكی از او می‌خواهید و قدمی كه برای حل شدن این مشكل برمی‌دارد، چه تاثیری در آینده اقتصادی خانواده‌تان می‌گذارد.

 

به همسرتان نگویید سال‌ها پیش عاشق شده بودید

اگر سابقه یك عشق بی‌سرانجام در كارنامه عاطفی‌تان است، دلیلی ندارد همسرتان را از آن احساس قدیمی با خبر كنید. آیا كسی كه به او دل بسته بودید امروز در زندگی شما نقشی دارد؟ آیا گفتن این راز تغییری در زندگی مشترك شما ایجاد می‌كند؟ اگر پاسخ‌تان به این سوال‌ها منفی است و با گفتن چنین رازی تنها می‌خواهید برای همسرتان درددل كنید، کارشناسان هافینگتون پست به شما توصیه می‌کنند، سراغ راه دیگری برای نزدیك‌تر شدن به همسرتان بروید. گفتن چنین موضوعی، جز ایجاد یك اشتغال آزار‌دهنده و البته بی‌جهت ذهنی برای همسرتان پیامدی ندارد. با بیان چنین موضوعی می‌خواهید حسادتش را قلقلك دهید و بیشتر مورد توجهش قرار بگیرید؟ مراقب باشید كه این شیوه تلاش كردن برای جلب محبت او به حبس شدن‌تان در قفسی از بی‌اعتمادی ختم نشود.

 

به همسرتان بگویید اخراج شده‌اید

شاید جزئیات آنچه در محل كار شما می‌گذرد، به همسرتان ارتباطی نداشته باشد، اینکه امروز در محل‌ کارتان رئیس با شما بد صحبت کرده چندان ربطی در زندگی مشترک شما ندارد و دانستن آن در زندگی او تغییری ایجاد نمی‌كند، اما اتفاق مهمی مثل از دست دادن شغل كه با از دست دادن درآمد و تغییر در موقعیت اجتماعی هم همراه می‌شود، نباید از چشم همسر شما پنهان بماند. می‌ترسید نگران آینده شود و استرس به جانش بیفتد؟ اشكالی ندارد! او هم در روزهای خوب و هم در روزهای سخت، شریك زندگی شماست؛ پس این نگرانی و اضطراب را تنهایی به دوش نكشید و با گفتن واقعیت به او، برای هموار كردن شرایط در كنار هم تلاش كنید و برای شرایط استرس‌زایی که ایجاد شده راه حل پیدا کنید.

 

به همسرتان نگویید از خانواده‌اش بیزارید

هیچ حس مثبتی نسبت به خانواده شریك زندگی‌تان ندارید و از بودن در كنارشان لذتی نمی‌برید؟ فكر می‌كنید غر و لند كردن در زمانی كه به دیدن‌شان می‌روید و ابراز نارضایتی از وقت گذراندن با آنها، یعنی در میان گذاشتن سلیقه‌تان با همسرتان و نزدیك‌تر شدن به او؟ اشتباه می‌كنید! خانواده شما و شریك زندگی‌تان باید از خطوط قرمزی باشند كه در زندگی مشترك نباید روی‌شان پا بگذارید. دوست‌شان ندارید؟ اشكالی ندارد! لزومی ندارد كه شما عاشق خانواده همسرتان باشید؛ اما «باید» به آنها احترام بگذارید و به همسرتان هم نشان دهید كه چنین خط قرمزی را به رسمیت می‌شناسید.

 

به همسرتان بگویید جواب آزمایش‌های تان مشكوك است

شاید لزومی نداشته باشد كه مشکلات را با همسرتان در میان بگذارید و شاید بتوانید برخی حرف‌های دل‌تان را به‌عنوان محدوده شخصی‌ كه جز شما كسی از آن باخبر نیست حفظ كنید؛ اما حرف‌هایی كه در مورد سلامت‌تان وجود دارد، در گروه این رازها قرار نمی‌گیرند. شریك زندگی شما باید بداند كه جسم‌تان در چه وضعیتی قرار دارد. اگر دكتر‌ها حرف خوبی در مورد سلامت شما نمی‌زنند، باید همه آنچه شنیده‌اید را با او در میان بگذارید. حاصلش چیست؟ او یا می‌تواند به شما كمك یا اینكه لااقل می‌تواند خودش را برای روزهای سختی كه باید در كنار شما آنها را بگذراند آماده كند.

 

به همسرتان بگویید دیگر عاشقش نیستید

اگر احساس‌تان در مورد شریك زندگی‌تان فرق كرده یا اینكه احساس می‌كنید در رابطه میان شما یك جای كار می‌لنگد، باید موضوع را با او در میان بگذارید. به همسرتان بگویید چه احساسی دارید و دلایلی كه تصور می‌كنید چنین تغییراتی در احساس شما ایجاد كرده‌اند را هم با او در میان بگذارید. حرف‌هایش را بی‌طرفانه و با آرامش بشنوید و ایده‌آل‌تان از یك زندگی خوب را برایش شرح دهید. اگر احساس كردید مكالمه دونفره شما به جای خوبی نمی‌رسد، از یك مشاور خانواده برای پیدا كردن الگوی خوب و البته شدنی‌ برای ساختن زندگی موفق كمك بگیرید و اجازه ندهید سكوت‌تان رسیدن به چنین ایده‌آلی را هر روز سخت‌تر كند.

 

به همسرتان بگویید از رابطه جنسی تان سرد شده‌‌اید

از رابطه زناشویی‌تان لذتی نمی‌برید و هر بار به‌ خاطر همسرتان این رابطه را تحمل می‌كنید؟ سرد شدن شما نباید مثل یك راز بماند و از همسرتان پنهان شود. اگر نمی‌خواهید این بی‌میلی در رابطه شما ماندگار شود و به آن آسیب بزند، موضوع را با همسرتان در میان بگذارید. اگر دلیل این سردی برای خودتان روشن است، آن را با همسرتان مطرح كنید و برای برطرف شدن دلیل مورد نظر تلاش كنید. اما اگر خودتان هم نمی‌دانید چطور كارتان به اینجا كشیده، با همسرتان سراغ یك متخصص سكسولوژیست بروید و ریشه‌های این سردی را در كنار هم بررسی كنید.

 

به همسرتان نگویید در خانواده تان مشکلی وجود دارد

اگر در خانواده شما مشكلی است كه دانستن یا ندانستن آن تغییری در زندگی همسرتان ایجاد نمی‌كند، دلیلی برای در میان گذاشتن آن راز با همسرتان وجود ندارد. حتما حواس‌تان باشد که تاثیر آن را درست بررسی کنید. شاید فقط از نظر شما موضوع اهمیتی نداشته باشد بنابراین تلاش کنید از زاویه دید او هم به موضوع نگاه کنید. هرگز در مقابل شریك زندگی‌تان، وجهه خانواده خود را خراب نكنید و اگر گفتن یا نگفتن موضوع، تاثیری در رابطه شما و همسرتان نمی‌گذارد، آن راز را در دل خود نگه دارید.

 

به همسرتان بگویید می‌خواهید پدر یا مادر شوید

نه‌تنها از همان لحظه‌ای كه احساس می‌كنید به مادر یا پدر شدن میل دارید، بلكه از روزهای پیش از ازدواج‌تان باید در این مورد با شریك زندگی خود صحبت كنید. چنین میلی، چیزی نیست كه بخواهید آن را زیر شرم یا همرنگ شدن با كسی كه در كنارتان زندگی می‌كند پنهان كنید و در آینده او را به‌خاطر نارضایتی پنهانی كه به جان‌تان افتاده قربانی كنید. او باید بداند در دل شما چه می‌گذرد و برای اینكه قدمی برای رسیدن به خواسته شما بردارد یا عواقب محروم ماندن شما از آن خواسته را بپذیرد، آماده شود.

 

اگر می‌خواهید رازتان را بگویید

تا اینجای مطلب برای‌تان توضیح دادیم كه چه رازهایی را بهتر است برای همیشه در دل‌تان نگه دارید و حق شریك زندگی شماست كه از چه موضوعاتی باخبر شود، اما گفتن رازها هم آداب خودش را دارد كه در این چند سطر با آنها آشنا می‌شوید.

سر میز مذاكره بنشینید

در یك محیط آرام و خاص قرار بگذارید. یك گوشه دنج در یك پارك یا صندلی خاصی در كافه‌ای خلوت می‌تواند برای این گفت‌وگو مناسب باشد. با همسرتان در محلی آرام بنشینید و با آرامش و انتخاب جملاتی شفاف كه اجازه ایجاد سوء‌تفاهم را نمی‌دهند، ماجرا را برایش شرح دهید.

 

بشنوید

شما می‌خواهید راز مهمی را بگویید، اما دلیلی ندارد كه تنها گوینده این جلسه شما باشید. شاید همسرتان با شنیدن حرف‌های شما نگران، مضطرب یا بدبین شود. این واكنش‌های منفی می‌تواند طبیعی باشد اما نباید اجازه دهید كه واكنش‌های شتابزده شما آنها را تشدید كند. به او بگویید كه حق دارد دچار احساسات منفی شود و حاضرید برای كنترل شرایط هر قدمی‌ بردارید.

 

كمك بگیرید

هیچ وقت دنبال حل مساله به تنهایی نباشید. اگر همسرتان توان كمك كردن به شما را دارد، دست‌تان را به سمتش دراز كنید اما اگر احساس می‌كنید كمكی از او ساخته نیست، روی حمایت روانی‌اش حساب كنید و به‌عنوان همراهی خوب در كنارتان از او كمك بگیرید.

 

اشتباهات را نبش قبر نكنید

مدت‌ها پیش اشتباهی كرده‌اید و پرونده‌اش در زندگی‌تان بسته شده؟ اشتباهی كه همسرتان را از آن بی‌خبر گذاشته‌اید و امروز دیگر در زندگی شما یا او تاثیری ندارد؟ اگر از محل كارتان اخراج شده بودید اما به همسرتان گفته بودید كه استعفا داده‌اید، اگر دچار مشكلات مالی شده بودید اما مشكلات را برطرف كرده‌اید و. . . دلیلی ندارد كه امروز این موضوعات را با همسرتان در میان بگذارید. درصورتی‌كه پرونده اتفاقاتی كه روی‌شان به اشتباه سرپوش گذاشته بودید بسته شده، با نبش قبر كردن‌شان مشكلات‌تان را چند برابر نکنید و همسرتان را به‌خاطر اتفاقاتی كه امروز دیگر در زندگی‌تان دخالت ندارند، نسبت به خود بی‌اعتماد نكنید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : مجله سیب سبز