همسرتان را در آغوش بگیرید تا زندگی عاشقانه ای داشته باشید
داشتن یک زندگی مشترک عاشقانه کار سختی نیست. شما می توانید یک زندگی عاشقانه مانند فیلم ها و کتاب ها داشته باشید فقط کافی است چند نکته اصلی و مهم را بدانید.

چگونه مانند فیلم ها زندگی عاشقانه ای داشته باشیم؟

در مقاله قبل ( اگر رابطه جنسی باعث صمیمیت شما و همسرتان است، سخت در اشتباهید ) درباره معجزه عشق شما بدون رابطه جنسی صحبت کردیم. گفتیم رابطه جنسی موجب نزدیکی زن و شوهر به هم می شود اما ممکن است صمیمیت را به وجود نیاورد. این رابطه تنها راه برقراری ارتباط و نزدیک شدن زوج به یکدیگر نیست. چه بسا روش های بسیاری برای ایجاد صمیمیت در زندگی مشترک وجود دارد که می تواند احساس و علاقه شما را به همسرتان نشان دهد.

 

رازهای گفتنی تان را به همسرتان بگویید

گفتن رازهای خصوصی به همسر، یکی از طرق ایجاد صمیمیت است. اگر افشای راز باعث ایجاد مشکل نمی شود، آن را با همسرتان در میان بگذارید. وقتی شما با او درد و دل می کنید و او را از مکنونات قلبی تان مطلع می کنید، یعنی این که به او اعتماد دارید و او را مهم و جزیی از خود می دانید.

 

همسرتان را مقابل دیگران تحقیر نکنید

درست است به خاطر دعوای شدید،از دست همسرتان ناراحت هستید اما لزومی ندارد شهر را خبردار کنید. بهتر است یاد بگیرید بین مشکلات و حریم شخصی و عمومی تان حد و مرز قایل شوید. برای تلافی و انتقام اختلاف تان را جهانی نکنید و همسرتان را مقابل دیدگان دیگران تحقیر و سرزنش نکنید، در اوج اختلاف اگر جایی لازم است از همسرتان تعریف و تمجید کنید.

 

گاهی سکوت بین شما و همسرتان معجزه می کند

لازم نیست وقتی کنار همسرتان هستید، مدام از این در و آن در بگوئید تا بهانه ای برای صحبت کردن داشته باشید. لطفا کمی هم سکوت کنید! سکوت معجزه گر است و چنان صمیمتی بین شما ایجاد می کند که گاه با هزاران حرف و کلمه هم به دست نمی آید. از این به بعد تمرین کنید هرگاه کنار همسرتان نشستید، زمانی را بی هیچ کلام و درسکوت بگذارنید، این کار قطعا به هر دوی شما آرامش می دهد!

 

با همسرتان شوخی کنید

همسرتان را چون دوستان تان بدانید. جهت شادی و خوشحال کردن یکدیگر و سرگرم شدن تان لطیفه تعریف کنید و یا شوخی ها و شیطنت هایی که باب مزاج تان است، انجام دهید. بی شک برای حس نزدیکی و ایجاد صمیمیت، گاهی لازم است از پوسته بالغ شخصیت تان بیرون بیائید و کودک شوید.

 

در مقابل محبت همسرتان قدرشناس باشید

بپذیرید همسرتان در قبال شما هیچ وظیفه ای ندارد، اگر کاری برای شما انجام می دهد، از سر لطف و محبت بسیار به شماست. لازم است از کوچکترین محبت و زحماتی که متحمل می شود، سپاسگزار باشید.

 

همدیگر را سورپرایز کنید

به دنبال بهانه یا مناسبت خاصی نباشید. هر زمان که احساس کردید باید زندگی احساسی تان را از یکنواختی خارج کنید، بهتر است به فکر خوشحال کردن همسرتان بیفتید. دعوت به یک رستوران، خرید هدیه، تهیه میز شام رمانتیک، دعوت به یک مکان تفریحی و... گزینه های خوبی است که همسرتان را متوجه میزان علاقه و محبت تان کنید.

 

برای همدیگر وقت بگذارید

روزانه وقتی را برای کنار هم بودن انتخاب کنید. می توانید قرار یک پیاده روی بگذراید، دست در دست هم و شانه به شانه یکدیگر، همچون دوران اولیه آشنایی، راه بروید و راجع به خودتان گفتگو کنید، و یا هنگامی که در منزل هستید به اتفاق به تماشای فیلمی بنشینید و یا سرگرم بازی شوید و یا به همراه یکدیگر پخت و پز کنید.

 

دست همسرتان را بگیرید

در محافل عمومی و میهمانی ها دست همسرتان را بگیرید و دوشادوش او قدم بردارید. گرفتن دست همسر اگر چه از نظر بعضی ها لوس بازی است و یا کار پیش افتاده ای به نظر می آید، اما به طرف مقابل تان احساس غرور و امنیت می دهد و ثابت می کند که شما خوشبخت و صمیمی هستید و زندگی عاشقانه ای دارید.

 

به دیدار خانواده همسر بروید

از هر فرصتی استفاده کنید و به ملاقات اعضای خانواده همسرتان بروید. با این کار نه تنها همسرتان را دلگرم می کنید بلکه عملا به او نشان می دهید که آنچنان که او را دوست دارید، خانواده اش را هم محترم می دانید و حضور در کنار آنها برایتان ارزشمند است.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : tebyan.net