مادر شوهر بدقلق را قلق یابی کنید
دعوا و بحث بین عروس و مادرشوهر یکی از قدیمی ترین مشکلات در بین هر خانواده ای است. اگر شما هم جزو عروس هایی هستید که فکر می کنید مادرشوهر بدقلقی دارید بهتر است این گونه با اون رفتار کنید.

با مادر شوهر بدقلق چی کار باید کرد؟

سوال کاربر :

حدود ۹ ماه است عقد کرده ایم. مادرشوهرم از همان اول موافق ازدواج ما نبود، الان سعی می کند با کارهایش شوهرم را به طرف خودش بکشاند. من هم کم طاقتم و تحمل این کارها را ندارم. آن قدر با شوهرم سر این مسئله بحث کرده ام که احساس می کنم او نیز دارد از من فاصله می گیرد. راهنمایی کنید.

خانم محترم! از متن سوال تان معلوم است ازدواج شما باب میل خانواده همسرتان به خصوص مادر شوهرتان نبوده است ولی علت این مخالفت را بازگو نکردید. با این حال و متاسفانه، این موافق نبودن قلبی باعث شده است شما از همسرتان فاصله بگیرید و روز به روز روابط تان سردتر شود. در هر حال، این را بدانید در هر ازدواجی، روابطی جدید آغاز می شود که هیچ نگرشی از  این روابط نداریم. در این میان رابطه عروس با خانواده شوهر و داماد با خانواده زن در فرهنگ ما اهمیت ویژه ای دارد. شما به عنوان عروس وارد خانواده ای می شوید که هیچ شناختی از آن ها ندارید و آن ها نیز شما را کاملا نشناخته و نپذیرفته اند. بنابراین در گام اول باید سعی کنید نسبت به اخلاق پدر و مادر شوهرتان شناخت پیدا کنید و پس از آن، علل رفتارها و کلام آنان را دریابید و پس از این شناخت و درک به راحتی می توانید از برخی رفتارها که موجب تحریک خانواده همسرتان و اختلاف نظر و فاصله گرفتن شما از شوهرتان می شود، اجتناب کنید. با این حال چند توصیه مهم و کاربردی برایتان ذکر می کنم و درخواست دارم برای حل مشکل تان زاویه دید خود را به قضیه تغییر دهید.

  بیشتر بدانید : سیاست هایی زنانه برای دل بردن از مادر شوهر!!

برای کنار امدن با مادر شوهرتان سازگاری بیشتری از خودتان نشان دهید

اگر بعضی رفتارهای آن ها برای شما از نظر خودتان غیر قابل تحمل است بدانید که به آن ها فرصت نمی دهید و تمایل دارید مادر شوهرتان بسیار عجولانه و سریع، شما را بپذیرد بنابراین بهتر است کمی به مادر شوهرتان فرصت دهید تا شما را بشناسند و به خوبی های شما پی ببرد. در پیامک تان گفته اید 9 ماه از شروع زندگی مشترک تان گذشته است. نه ماه زمان اندکی است برای این که مادر شوهرتان کاملا بتواند شما را بپذیرد و با شما کنار بیاید. از طرفی سعی نکنید به خصوص در همین ابتدای زندگی آشکارا و کاملا بر خلاف میل آن ها رفتار کنید بلکه کمی با احتیاط عمل کنید، خصوصیات خانوادگی آن ها را بشناسید و تا جایی که می توانید نوع رفتارتان را با ویژگی های اخلاقی آن ها سازگار کنید.

 

با شوهرتان مدام بحث نکنید

حساسیت بیش از اندازه شما به این قضیه، باعث خراب تر شدن روابط تان شده و باعث می شود مادر شوهرتان بیشتر از قبل خودش را به همسرتان نزدیک کند. پس لطفا حساسیت خود را به حداقل برسانید و کاملا عادی رفتار کنید. هر چه شما مستقیم و غیر مستقیم بیشتر با همسرتان سر موضوع مادر شوهر با هم تنش و بحث داشته باشید مادر شوهر شما بیشتر حساس می شود.

 

بهره بردن از فرمول احترام، صبر و محبت

یکی دیگر از مهارت هایی که شما می توانید از آن طریق، باعث بهبود زندگی مشترک تان شوید این است که تا جایی که می توانید به آن ها احترام بگذارید و هرگز نزد همسرتان بدی آن ها را نگویید. سعی کنید تا جایی که می توانید ویژگی های مثبت و خوب بودن خودتان را به مادر شوهرتان ثابت کنید و در این مسیر ثابت قدم باشید که این امر، نیازمند زمان و صبوری شماست. همچنین به مادر شوهرتان بیشتر محبت کنید تا با در کنار شما بودن، آرامش واقعی را تجربه کند چرا که در این صورت خواهید دید که چقدر رفتارش تغییر می کند، به عنوان نکته آخر، بپذیرید مادر شوهرتان عضوی از خانواده کنونی شماست و نمی توانید او را حذف کنید اما می توانید با تغییر نوع نگرش و رفتار خود، بازخوردهای مناسبی دریافت کنید و با آرامش بیشتری زندگی کنید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com