رابطه جنسی برای بعضی از زوج ها چرا لذت بخش نیست؟
رابطه جنسی یکی از مسائل مهم در بین زوج هاست که پایه اصلی زندگی زناشویی است. برخی از زوج ها از رابطه جنسی شان لذت نمی برند و همین امر به یک مشکل بزرگ بین زن و شوهر تبدیل می شود.

چرا بعضی از زوج ها از رابطه جنسی لذت نمی برند؟

بسیاری از زوجهای جوان به دلیل عدم آشنایی و در پاره ای از موارد نبود آگاهی کا فی درباره نحوه برخورد با روابط عاطفی و زناشویی بین همسران ، با مشکلاتی مواجه هستند، که متاسفانه این مشکلات در برخی از موارد تبدیل به بحران های خانوادگی می گرد که آثار آن در معضلاتی همچون افزایش آمار طلاق در جامعه ، تنوع طلبی جنسی و.... قابل مشاهده می باشد . سیمرغ با هدف پیش گیری از ایجاد این گونه مشکلات و با احترام به حریم خانواده ، جهت افزایش دانایی زوجهای جوان و کمک به بهبود واستحکام روابط همسران اقدام به تهیه و ارائه مطلب زیر نموده است

 

لذت بردن جنسی برای بعضی افراد آسان و برای برخی دیگر دشوار و دست نیافتنی است. این موضوع ریشه در دوران کودکی هر شخص دارد. شناخت ما از رابطه جنسی به تصاویر ذهنی ما که به طور ناخودآگاه در زندگی کودکی ما شکل گرفته است برمی‌گردد و پدر و مادر نقش اساسی در تصویر ذهنی کودک در ارتباط با مسائل جنسی دارند.

دکتر فاطمه آذرتاش در این رابطه گفت: « هر چه پدر و مادر از نقش‌های جنسی خود رضایت بیشتری داشته باشند، بهتر می‌توانند دیدگاه‌های خودشان را به فرزندان انتقال دهند». این مشاور خانواده و مدرس دانشگاه تاکید کرد: « در دوران نوجوانی پایه‌های لذت بردن از رابطه جنسی شکل می‌گیرد. اگر نوجوان در خانواده نسبت به مردانگی یا زنانگی خودش احساس خوبی داشته باشد، در آینده نیز اعتماد به نفس لازم برای لذت بردن را خواهد داشت».

آذرتاش به تمام والدین توصیه کرد با آغاز آموزش مسایل جنسی در زمان مناسب و با پاسخ دهی درست به نوجوان و برخورد صحیح با سوالات او در این رابطه سعی کنند رابطه صمیمانه ای بین خود و فرزندانشان برقرار کنند و با افزایش اعتماد به نفس به آنها کمک کنند زندگی زناشویی درخشانی در آینده داشته باشند».

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamaneh.com