رابطه جنسی در این دوران را فراموش نکنید!!
رابطه جنسی یکی از مهم ترین مسائل در هر زندگی زناشویی است. رابطه جنسی در دوران بارداری شاید برای بسیاری از خانم ها و آقایان جای سوال بسیاری داشته باشد و سوالی که مطرح می شود این است که در دوران بارداری باید رابطه جنسی داشته باشیم یا نه؟

رابطه جنسی در دوران بارداری، خوب یا بد؟

بسیاری از زوجهای جوان به دلیل عدم آشنایی و در پاره ای از موارد نبود آگاهی کا فی درباره نحوه برخورد با روابط عاطفی و زناشویی بین همسران ، با مشکلاتی مواجه هستند، که متاسفانه این مشکلات در برخی از موارد تبدیل به بحران های خانوادگی می گرد که آثار آن در معضلاتی همچون افزایش آمار طلاق در جامعه ، تنوع طلبی جنسی و.... قابل مشاهده می باشد . سیمرغ با هدف پیش گیری از ایجاد این گونه مشکلات و با احترام به حریم خانواده ، جهت افزایش دانایی زوجهای جوان و کمک به بهبود واستحکام روابط همسران اقدام به تهیه و ارائه مطلب زیر نموده است

رسیدن به ارگاسم در دوران بارداری، می‌تواند از ارگاسم در هر زمان دیگری لذت‌ بخش‌تر باشد. به گفته محققان، داشتن رابطه جنسی، در دوران بارداری، برای بدن، ضربان قلب و رابطه عاطفی‌تان، بسیار مفید است. برخی از زنان باردار، به خاطر ترس، از برقراری رابطه زناشویی با همسرشان اجتناب می‌کنند، درحالی‌که اگر پزشک تایید کند که بارداری‌تان پرخطر نیست، داشتن رابطه در این دوران هیچ مشکلی برای شما و جنین نخواهد داشت.

به نقل از سیمرغ دلایلی که در زیر برای شما عنوان می‌کنیم، شما را متقاعد خواهد کرد که رابطه زناشویی در دوران بارداری مفید است.


دلیل اول رابطه جنسی در دوران بارداری : ارگاسم‌تان بسیار لذت‌بخش خواهد بود

بسیاری از زنان دوست دارند که باز هم ارگاسم را در زمان بارداری‌شان تجربه کنند. برخی از زنان، برای اولین بار ارگاسم چندگانه را در دوران بارداری خود تجربه می‌کنند. زیرا در این دوران، خون‌رسانی به دستگاه تناسلی و رحم در آخرین حد خودش است و در نتیجه قدرت تحریک‌ پذیری بسیار بالا است.

 

دلیل دوم رابطه جنسی در دوران بارداری : افزایش غریزه جنسی در این دوران

مطالعات نشان می‌دهند که 40 درصد از زنان، در دوران بارداری‌شان نسبت به زمان‌های دیگر علاقه بیشتری به برقراری رابطه داشته‌اند. علت این تمایل، افزایش ترشح هورمون‌های استروژن و پروژسترون است. پستان‌ها در این دوران بزرگ‌تر و تحریک پذیرتر می‌شوند و به علاوه دیگر نیازی نیست نگران راه‌های پیشگیری از بارداری باشید.

 

دلیل سوم رابطه جنسی در دوران بارداری : باعث کاهش استرس می‌شود

ارگاسم باعث افزایش آدرنالین در خون و در نتیجه کاهش استرس می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهند که ارگاسم باعث کاهش فشار خون و حتی کاهش خطر سکته قلبی می‌شود. بنابراین، رابطه زناشویی به افزایش خواب شما نیز کمک می‌کند.

 

دلیل چهارم رابطه جنسی در دوران بارداری : به زنده نگه داشتن رابطه زناشویی کمک می‌کند

همانطور که می‌دانید، رابطه زناشویی موفق، نقش اثرگذاری در زندگی هر زوجی بازی می‌کند. با برقراری رابطه در دوران بارداری، نه تنها به حفظ این رابطه کمک می‌کنید، بلکه به خاطر ترشح هورمونی به نام اکسی‌توسین در خون، احساس نزدیکی بیشتری به همسرتان می‌کنید.

 

 

گردآوری :  گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : hidoctor.ir