همسرتان را مانند یک کودک رام خود کنید!!
تسخیر کردن قلب همسر یکی از بهترین راه ها برای داشتن یک زندگی زناشویی موفق و عالی است. اگر شما هم می خواهید قلب همسرتان را تسخیر کنید کافی است از ترفندهای زیر استفاده کرده و همسرتان را مانند یک یچه رام خود کنید.

قلب همسرتان را تسخیر کنید

محبت برای روح یک زن مثل هوا برای تنفس لازم است. زن و مرد همه به محبت احتیاج دارند اما نیاز روحی یک زن به محبت شوهر، فوق العاده مهمتر و حساس تر است. اما گاهی مرد معنای محبت و اطاعت را تفکیک نمی کند.

بیشتر بدانید : رازهایی مردانه برای تسخیر قلب همسر، مردانی که زندگی مشترک موفق می خواهند بخوانند

عاشقانه

زن زمانی که در خانه ی خود احساس محبوبیت نکند، نمی تواند منطقی رفتار کند و به اهل خانواده نیرو ببخشد. زن باید عاشق همسرش باشد تا زندگی را سرشار از انرژیهای مثبت کند. بانوی خانه باید با قلبی مطمئن و شاد زندگی کند تا آن زندگی را برای خود و اهلش زیبا و دوست داشتنی کند. بنابراین فقط تامین نیاز های مادی یک زن ضروری نیست، تامین نیازهای روحی او مهمتر است.

 

از سوء ظن جلوگیری کنید

یک مرد به عنوان شوهر باید همسرش را دوست داشته باشد و او را از محبت و وفای خود مطمئن کند. مردانی که به خاطر شکاکیت و سوءظن های همسرشان آزار می بینند در بسیاری از موارد خودشان مقصرند. آنها در محبت کردن کوتاهی کرده و  اعتماد سازی نکرده اند. در بسیاری از موارد فقط می توانستند با چند کلمه حرف از ایجاد یک سوء ظن جلوگیری کنند اما یا مسئله را جدی نگرفتند یا به خاطر یک مشکل اخلاقی از محبت کردن ابا داشتند. در هر حال داشتن یک بانوی عاشق در خانه لطف بزرگ الهی است. حال آنکه این نعمت را نباید دست کم گرفت و برای عاشق کردن همسر باید هزینه کرد، باید قدر محبت زنانه دانسته شود تا با کارهای بی جهت و نادرست از بین برده نشود.

 

لجبازی بیهوده ممنوع

اگر یک مرد به ارزش و اهمیت محبت عمیق در روابط با همسرش پی ببرد، قطعا حاضر نمی شود آن را به خاطر لجبازی های بیهوده و پافشاری کردن بر مواضع بی ارزش از دست بدهد. لاز م است بسیاری از جر و بحث ها و کلمات رکیک به خاطر پابرجا ماندن محبت از زندگی و رفتار و گفتار ما سانسور شود تا چیزی از محبتی که در قلبهای ما هست کاسته نشود. اگر قدر محبت را بفهمیم از یک ذره محبت مثل یک ذره طلا مراقبت خواهیم کرد و نخواهیم گذاشت عصبانیتها و عدم خویشتنداریها ما را از چشم هم بیندازد.

 

محبت با اطاعت فرق دارد

یادتان باشد، دقت داشته باشیم که محبت به زن با اطاعت از او فرق دارد. پیامبر خدا طوری با همسرانش و دیگر اطرافیانش رفتار می نمود که هر کدام گمان  می کرد محبوبترین افراد نزد پیامبر است. اما از کسی جز خدا اطاعت نمی کرد.
به طور مثال دیده می شود که برخی مردان به دلیل خواسته زنشان قید والدین شان را می زنند. محبت کردن به زن باعث ترک واجبات دینی مثل صله رحم نمی شود. هر مردی وظیفه دارد به والدین خود احسان کند حتی اگر همسرش مخالف باشد. محبت به والدین و همسر هر دو واجب و ضروری است. مردها باید یاد بگیرند هیچکدام را فدای دیگری نکنند. نگرانیهای همسرتان را جدی بگیرید و او را آزار ندهید. با او گفتگو کنید. عصبانی نشوید و از کوره در نروید، تا احساس کند اوضاع از کنترل او خارج شده است.

 

صبور باشید

اگر می خواهید فرمانده قلب همسرتان باشید، در روابط تان به او اطمینان بدهید که هیچ چیزی بین شما ایجاد اختلاف نخواهد کرد. در مقابل ناراحتی های همسرتان صبور باشید و به محبت تان ادامه دهید تا نتیجه ی دلخواه را بگیرید اما مطیع خواسته های نادرست و غیر اخلاقی او نشوید.
گاهی مشکلات زندگی های دیگران زنان را به ترس می اندازد تا جایی که دقیق، حساس و کنترل گر می شوند. چاره ی همه ی این حساسیت ها  و دقت های وسواسی، محبت است. اگر زنی به محبت، وفا و مسئولیت پذیری همسرش اطمینان پیدا کند بسیاری از وسوسه ها و نگرانیها را تجربه نخواهد کرد. در این صورت یک زندگی آرام برای همه ی اعضای خانواده به وجود خواهد آمد.

 

از مشکلات معجون نسازید

مشکل بسیاری از زوجین در روابطشان باهم این است که مباحث را با هم مخلوط می کنند. به اسم محبت، اطاعت می کنند در حالی که اصلا محبتی در کار نیست. یا به بهانه ی انجام یک کار اخلاقی درست دیگر، نسبت به همسرشان بی اعتنا می شوند یا خدایی نکرده زورگویی می کنند. محبت حق زن است خداوند در قرآن به مردان سفارش کرده است که با زنان به نیکویی رفتار کنند.

 

بگذارید محبت تان تکراری شود

به هم محبت کنید و یکدیگر را از محبت خودتان مطمئن کنید. حرفهای خوب و مثبت تان را آنقدر تکرار کنید که تبدیل به باور شود. اگر حق با شماست و همسرتان اشتباه می کند با نگرانی هایش با صبوری رفتار کنید. سعی کنید به جای اینکه با او مبارزه کنید با او مدارا کنید تا به مرور آرامش پیدا کند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : tebyan.net