تغییر دادن همسر بدقلق با روشهایی ریز، نامحسوس و موفق!!
تغییر دادن همسر در بسیاری از موارد تقریبا غیر ممکن است ولی اگر همسر شما در مواردی خصوصیاتی دارد که نیازمند تغییر است، بهتر است بهترین راه را برای تغییر دادن همسرتان انتخاب کنید.

بهترین روش برای تغییر دادن همسرتان چیست؟

مسئله چیست؟ باید با خودتان صادق باشید و بدانید كه چرا می خواهید همسرتان تغییر كند؟ تغییر كند تا اعتبار خانوادگی و اجتماعی خودش بهتر شود؟ تغییر كند تا پیش خدا عزیزتر شود؟آیا تغییر او برای زندگی تان لازم است؟
همسران زیادی هستند که برای حل مسائل مختلف زندگی یا راه تغییر خود را انتخاب می کنند یا تغییر محیط مثل تغییر در اخلاق و رفتار همسر، تغییر محل زندگی و... .اگر به فكر تغییر در ویژگی های اخلاقی همسرتان هستید با توصیه های ما همراه شوید:

بیشتر بدانید : چگونه به همسرم اعتماد کنم؟

گفتم شاید تغییر كند

دغدغه تغییر همسر اغلب در چند گروه از همسران بسیار دیده می شود؛ گروهی از جوانان كه بله گفته اند اما حتی در همان لحظه به خودشان امید داده اند كه من می توانم او را تغییر بدهم و در روزهای زندگی دائم سودای تغییر همسرشان را دارند، درحالی كه همسر بالغ شما فقط در چند حوزه و در گذر زمان و با صبر و كمك متخصص توان تغییر را می تواند پیدا كند. گروه دوم همسرانی كه فكرشان صفر و صدی است. توقع افراطی از همسر و اینكه تو باید یك ایده آل كامل شوی در این گروه بی توجه به ضعف های خودشان تكرار می شود. گروه سوم افرادی هستند كه مشكل اعتماد به نفس دارند. این همسران برای اینكه آنطور باشند كه دیگران دیكته می كنند و دوست دارند، هر كاری می كنند كه مورد تأیید دیگران باشند و به همسرشان فشار می آورند كه تغییر كند.

 

جمله هایی که به کار نمی آید

_ تو بدی و من خوب؛ باید تغییر كنی. خودتان را ملاك خوبی ها به او معرفی نكنید.
_ مقایسه با دیگران قدرت فكر و تغییر را از او می گیرد.
_ توقع تغییر سریع محال است. او یك شبه این نشده پس شما هم به او زمان دهید و مهربانانه شریك بهتر شدنش شوید.
_ نگویید كه اینطوری دوستت ندارم یا قبولت ندارم.
_ طعنه، كنایه و تمسخر راه بدی برای تغییر و اصلاح همسرتان است پس خودتان را با او غریبه نكنید تا انگیزه بهتر شدن داشته باشد.
_ جلوی جمع اگر تذكری بدهید حتی اصلاح او در خلوت خودتان هم سخت تر می شود؛ این نكته را فراموش نكنید.

 

خودش چه می گوید

اگر به نقاط ضعف خودتان هم فكر كرده اید و برای حل آن تلاش می كنید، چیزی را از همسرتان می خواهید كه خودتان اهل آن هستید، آیا می توانید به اصلاح همسرتان كمك كنید. یادتان باشد، همسری كه خودش واقف به مشكل هست را می توانید در گفت وگو، شركت در مشاوره، یادآوری گذاشتن روی موبایلش یا دیوار خانه، دلگرمی دادن به او و...یاری دهید. اما اگر همسرتان می گوید من مشكلی ندارم، وارد بحث با او نشوید. در لحظه انجام یك رفتار خطا از آن بگذرید و در نخستین فرصت آرام، به شیوه غیرمستقیم و غیرتهاجمی به او تذكر بدهید.

حال بعد از مواردی که گفته شد، شاید بتوان گفت بسیاری از افراد عادت دارند از بدترین روش ها برای وادار کردن همسر خود به تغییر استفاده کنند؛ روش هایی که موارد زیر تنها نمونه هایی از آن است. پس توجه کنید در هیچ شرایطی از راههای زیر برای تغییر همسر استفاده نکنید.

 

بدترین روش ها برای تغییر دادن همسر

اجبار برای تغییرهمسر

گاهی می خواهیم به هر قیمتی که شده رفتار همسرمان را تغییر دهیم، بنابراین به اهرم زور متوسل شده و از قدرتمان استفاده می کنیم. این قدرت نمایی از اخم و تخم شروع می شود و تا کتک کاری و تهدید به جدایی پیش می رود. باید دانست که جنگ قدرت اگر تغییری هم ایجاد کند، تغییری ظاهری و از روی ترس است و تا زمانی ادامه پیدا می کند که قدرت دست شماست!

 

تکرار برای تغییر دادن همسر

در بعضی مواقع برای تغییر رفتار همسرمان، به تکرار بیش از حد متوسل می شویم یعنی سوزن مان گیر می کند و مرتب رفتار فرد را به رویش می آوریم و از او می خواهیم آن را تغییر دهد. وقتی مسئله ای بیش از حد تکرار شود، جایگاه و اهمیت خود را از دست می دهد و به مسئله ای پیش پاافتاده تبدیل می شود.

 

طعنه و کنایه در تغییر دادن همسر

بله، روش محبوب بسیاری از افراد، استفاده از نیش و کنایه های گدازنده است. برای نمونه می خواهیم با این روش فرد را متوجه رفتار اشتباهش کنیم، اما غافل از آنیم که با این کار تنها او را می رنجانیم. جا دارد دوباره یادآوری کنیم که فرد رنجیده و ناراحت، انگیزه ای برای بهبود رفتارش ندارد. واقعیت این است که مشخص نیست ما این تفکر عجیب را از کجا آورده ایم.

 

مقایسه برای تغییر دادن همسر

ما احساس می کنیم برای موفقیت در تغییر دادن رفتار همسرمان، نیاز داریم در او انگیزه ایجاد کنیم و یکی از اشتباه ترین روش هایی که به این منظور انتخاب می کنیم، مقایسه همسرمان با دیگران است. نتیجه مقایسه نیز شبیه به دو روش پیشین است و جز برانگیختن ناراحتی و حتی شاید احساس حسادت نتیجه بهتری دربر نخواهد داشت.

 

برای تغییر دادن همسرتان معلم بازی نکنید

گاهی اوقات احساس کاردرستی بیش از حد به ما دست می دهد. فکر می کنیم خودمان بی عیب و نقصی ایم، پس وظیفه خود می دانیم در راه رفع عیوب دیگران بکوشیم. اما در این میان فراموش می کنیم همسرمان شاگرد ما و از آن مهم تر کودک نیست که ما بخواهیم نقش بزرگ تر او را بازی کنیم.

 

جار و جنجال یکی از اشتباهات در تغییر دادن همسر است

می گویند دعوا نمک زندگی است! خب، این نمک معمولاً مشکل ساز است نه مشکل گشا. در دعوا کسی به حرف دیگری گوش نمی دهد، بلکه هرکس می کوشد حرف های خود را بلندتر از دیگری بگوید تا حرفش به کرسی بنشیند. وقتی گوشی برای شنیدن وجود ندارد، بلندترین صدای دنیا هم به جایی نمی رسد.

 

گروکشی برای تغییر دادن همسر ممنوع

در این روش سعی می کنیم برآوردن خواسته های همسرمان را منوط به تغییر رفتار او قرار دهیم؛ یعنی استفاده از جمله معروف «اگر تو فلان کار را انجام دهی، آن وقت من هم بهمان کار را انجام خواهم داد». با گروکشی، به سرعت دعوا و لجبازی بالا می گیرد و رابطه تلخ می شود. چون به هر حال هر دو نفر خواسته هایی از دیگری دارند و بنابراین می توانند از آن به عنوان سلاح استفاده کنند.

 

کنترل احساسی

آخرین روش، تلاش برای تغییر همسر به وسیلة اعمال فشار احساسی است. مطمئناً جمله هایی مانند «اگر من را دوست داری پس ...» یا «با این کارت نشان دادی که مرا دوست نداری»، به گوش شما هم آشناست. در این شیوه، همسران سعی می کنند با به غلیان درآوردن دیگ احساسات یکدیگر بر روی هم تأثیر بگذارند. ممکن است این روش برای مدت کوتاهی جواب دهد اما موارد ضمنی ناراحت کننده ای به دنبال دارد.

همیشه پیش از هر اقدامی بهتر است بیندیشید که آیا این کار به هزینه هایش می ارزد. مثلاً آیا لازم است این رفتار همسرم به هر قیمتی تغییر کند یا اینکه می توانم آن را بپذیرم و مدیریت کنم تا از پیامدهای ناخوشایندش آسیب کمتری ببینم؟

 

بیشتر بدانید : تغییر دادن همسر بعد از ازدواج چگونه ممکن است؟

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : مجله سپیده دانایی/همشهری