همسر مردی شده ام که متاهل است !!!
خانم 38 ساله ای هستم و با مرد کناهلی ازدواج کرده ام که به من خیلی علاقه دارد ولی برای خرج و مخارجخودم به منهیچ کمکی نمی کند. لطفا من را راهنمایی کنید.

همسرم مخارج من را نمی دهد!!

سوار کاربر :

خانمی هستم 38 ساله. با مردی ازدواج کرده ام 50 ساله که زن دارد. البته به من خیلی علاقه دارد ولی برای مخارجم به من هیچ کمکی نمی کند. لطفا راهنمایی ام کنید.

 

پاسخ کارشناس :

مخاطب گرامی! ازدواج یکی از مهم ترین و اساسی ترین اقدامات هر فرد در زندگی به شمار می رود و چون یک تصمیم دائمی محسوب می شود، معمولا افراد با دقت و حساسیت بیشتری با آن برخورد می کنند و به راحتی چنین تصمیم مهمی را نمی گیرند زیرا می دانند هرگونه اشتباه و خطا در این انتخاب می تواند آرامش زندگی آن ها را مختل کند و خسارت های جبران ناپذیری را به جنبه های مختلف زندگی فردی و اجتماعی آن ها وارد کند. با توضیحات مذکور، این سوال مطرح است که شما در زمان پذیرش ازدواج به چه مواردی اشاره و توافق کرده اید؟ با این حال و هر چند که اطلاعات ارسالی شما بسیار محدود است و مشخص نکرده اید که محل زندگی و مخارج خود را چگونه تامین می کنید ولی چند نکته کلی را خدمت تان ارائه می کنم و امیدوارم که مفید واقع شود.

 

وظایف شوهرتان را به او یادآوری کنید

درباره این که گفته اید شوهرتان مخارج زندگی شما را تامین نمی کند باید به عرض برسانم که بر  اساس مسائل فقهی و حقوقی در دین اسلام وظیفه تامین مخارج زندگی بر عهده مرد گذاشته شده است و شما می توانید از طریق گفت و گو با وی این وظیفه اش را یادآوری کنید و مطمئن باشید که در این باره حمایت های قانونی نیز از زنان وجود دارد.

 

دنبال راه های رسیدن به هدف تان باشید

هدف خود از ازدواج با این مرد را مشخص کنید. به هر حال شما زمانی که تصمیم به ازدواج با این فرد گرفتید یک سری اهداف و توافقاتی با یکدیگر داشته اید بنابراین اگر حالا فکر می کنید که به آن ها نرسیده اید لازم است به دنبال راهکار مناسب برای تحقق آن باشید. اگر ازدواج شما از نوع موقت است باید بررسی و تحقیق بیشتری درباره این گونه ازدواج ها و مسائل حقوقی و قانونی آن ها داشته باشید تا در آینده با مشکلی مواجه نشوید.

 

وظایف خودتان را انجام دهید

موضوع علاقه داشتن به شما یک امر عاطفی است و چیزی نیست که بتوان با ملاک های فیزیکی اندازه گرفت ولی مسلما ایشان اگر شما را دوست داشته باشد در تامین نیاز های مادی و اقتصادی شما اهتمام بیشتری می ورزد؛ بنابراین شما نیز باید در عین حال که وظایف همسری خود را به نحو احسن انجام می دهید از ایشان هم بخواهید که به تکالیف شرعی و قانونی خود در قبال شما عمل کند؛ البته سعی کنید گفت و گوی خود را در شرایطی مناسب و صمیمی انجام دهید تا از بروز ناراحتی جلوگیری شود.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com