شوهرم بچه ننه است و مدام قهر می کند!!!
برخی از مردان در دعواهای زناشویی به سرعت ناراحت شده و قهر می کنند. به این مردان ( و زنان ) اصطلاحا بچه ننه می گوید. اگر همسر شما هم بجه ننه است بهتر است بدانید که چگونه باید با او برخورد کنید.

 سوال کاربر :

خانمی هستم 26 ساله که 4 سال است ازدواج کرده ام. شوهرم سر هر موضوع کوچکی قهر می کند و اعتنایی به من نمی کند. با اصرار خودم به زور و با کلی منت با من آشتی می کند و خیلی حرف طلاق را می آورد. لطفا راهنمایی ام کنید. سن همسرم 31 سال و تحصیلات خودم و همسرم هر دو کارشناسی است. او کارمند است و من خانه دارم.

قبل از هر چیز، لازم است درباره مکانیسم قهر اطلاعات کافی داشته باشید و بدانید که چه افرادی و چگونه بیشتر در زندگی قهر می کنند تا راه مقابله با این رفتار آنان را بیابید.

 

چه کسانی قهر می‌کنند؟

قهر، نوعی واکنش طبیعی است که به صورت ژنتیکی یا سرشتی یا محیطی یا الگوبرداری از نزدیکان و خویشاوندان به افراد منتقل می شود تا جایی که افراد در موقعیت هایی که با ناکامی و خشم مواجه می شوند یا به نیازهای مطلوب خود دست نمی یابند به اشکال متعددی به قهر متوسل می شوند. قهر، رفتاری است که ریشه در یک عاطفه و هیجان منفی، توام با خشم دارد و بسته به شدت و ضعفش، طول می کشد. قهر می تواند مثبت یا منفی باشد؛ مثبت است اگر جانشین انتخاب های بدتر شده، یا آن که مانع تسلیم فرد در مقابل زورگویی های دیگران شده باشد؛ اما منفی و بسیار آسیب زاست اگر از روی لجبازی و نبود بخشش اتفاق افتاده باشد. افرادی که بیشتر قهر می کنند عموما به مطرح شدن، حل مشکلات یا جلب توجه احتیاج دارند و بسیاری از مواقع از نداشتن اعتماد به نفس رنج می برند. اگر چه قهر و لجبازی دو رفتار مختلف اند؛ اما از یک ریشه هستند و از خصوصیات اخلاقی واحدی نشأت می گیرند. قهر و لجبازی به طور کلی محصول خشم افراد درونگرا، ضعیف، محتاط، زود رنج، کم رو، کم حرف، تودار یا مرموز است. گاهی قهر راه فرار از زیر بار مسئولیت است. این دسته از افراد با قهر مدتی مشکلات خود را حل می کنند این ها با قهر احساس امنیت بیشتری دارند چون برای مدتی مجبور نیستند پاسخ گوی کارهای خود باشند. افرادی که از عقل، روحیه و شخصیت سالمی برخوردارند، در شرایط مشابه، با گفت و گو و حتی ایستادگی های منطقی مشکلات خود را حل می کنند.

 

به شوهرتان به خاطر قهرهایش جایزه ندهید

این درست است که پس از قهر همسرتان به دنبال راه حلی برای بازگشت دوباره او به خانه باشید؛ اما فراموش نکنید که این موضوع و چگونگی برخورد شما با آن، بسیار مهم است یعنی نباید به گونه ای عمل کنید که او باز هم این رفتار را تکرار کند؛ به عبارتی به قهر کردن دیگران جایزه ندهید.

 

نکاتی که برای حل مشکل تان حتما باید بدانید

1 - بیشتر آدم هایی که قهر می کنند آدم های زودرنجی هستند که به دنبال توجه می گردند؛ بنابراین کوچک ترین توجهی باعث تقویت این رفتار آنان می شود.

2 - هر گونه جر و بحث، دعوا و مقابله به مثل به لجبازی بیشتر شوهرتان منجر و باعث طولانی شدن مدت زمان قهر می شود، سعی کنید با صبوری با این مسئله برخورد کنید.

3 - هرگاه در موارد مشابه شوهرتان این رفتار را از خود نشان نداد یا به سوی آشتی قدم برداشت، به سرعت این رفتار او را تشویق کنید تا به تدریج رفتار قهر در او ضعیف و در نهایت حذف شود.

4 - در یک محیط مناسب و فضای آرام، با شوهرتان گفت و گو کنید و به او بگویید: قهر کردن شیوه مناسبی برای حل مشکلات و مسائل زندگی نیست و هیچ کمکی به حل مشکلات نمی کند پس بهتر است با هم صحبت کنیم تا نتیجه درست و منطقی برای حل مشکلات پیدا کنیم.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com