رابطه جنسی خشن برای برخی افراد چرا لذت بخش است؟
 رابطه جنسی  یکی از مسائل مهم در هر زندگی زناشویی است. در این برخی از زنان و مردان تمایلاتی به رابطه جنسی خشن دارند که برای طرف مقابل شان آزاد دهنده است. در این مقاله قصد داریم دلیل گرایش این افراد را به این نوع رابطه جنسی بیان کنیم.

دلایل گرایش افراد به رابطه جنسی خشن در دنیای زناشویی

بسیاری از زوجهای جوان به دلیل عدم آشنایی و در پاره ای از موارد نبود آگاهی کا فی درباره نحوه برخورد با روابط عاطفی و زناشویی بین همسران ، با مشکلاتی مواجه هستند، که متاسفانه این مشکلات در برخی از موارد تبدیل به بحران های خانوادگی می گرد که آثار آن در معضلاتی همچون افزایش آمار طلاق در جامعه ، تنوع طلبی جنسی و.... قابل مشاهده می باشد . سیمرغ با هدف پیش گیری از ایجاد این گونه مشکلات و با احترام به حریم خانواده ، جهت افزایش دانایی زوجهای جوان و کمک به بهبود واستحکام روابط همسران اقدام به تهیه و ارائه مطلب زیر نموده است

در هر دو جنس مرد و زن، تمایل به رابطه جنسی خشن می تواند وجود داشته باشد. بطور کلی تمایل و لذت از خشونت در رابطه جنسی به شرط لذت برای فاعل نشانه سادیسم جنسی و برای مفعول به شرط لذت نشانه مازوخيسم جنسی است. تعریف دقيق تر آن رابطه جنسی که در آن لذت روانی به سبب آسيب رساندن به جسم خود یا فرد مقابل باشد، نشانه اختلال مي باشد و نياز به درمان دارد.

در پرونده های مشاوره پایگاه اطلاع رسانی تنظيم خانواده با مواردی روبرو شده ایم که خانم ها از خشونت همسرشان در رابطه جنسی گله مند بوده اند گاهی این خشونتها تا حدی بوده که باعث آسيب جدی شده است ، لذا تمایل به رابطه جنسی خشن جزء خواسته های مشروع تلقی نمی شود.

 

علت تمايل به خشونت در رابطه جنسی از نوع مازوخيسم (خودآزاری جنسی)

معمولا فردی که از آسيب فيزیکی و تحقير شدن در رابطه جنسی احساس لذت می کند، این تمایل از دوران کودکی و بلوغ در وی شکل گرفته  است.دانشمندان بر این عقيده اند که افرادی که در مراحل رشد خود در خانواده تحقير شده اند یا نادیده گرفته شده اند این رویه را نيز در ارتباط جنسی ادامه می دهد و در خيال پردازیهای جنسی خود، از رابطه جنسی خشن احساس رضایتمندی می کنند.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رابطه جنسی تان با خوردن این خوراکی ها خراب می شود!!!

 

برخی از تخيلات جنسی افراد مبتلا به مازوخيسم جنسی

تحقير شدن حين رابطه جنسی

علائم : لذت بردن از مورد فحاشی قرار گرفتن از الفاظ رکيک در رابطه جنسی

 

بسته شدن دستان و پاها و مورد آزار فيزیکی قرار گرفتن

علائم : خودداری از برقراری رابطه جنسی تا زمانی که به اجبار همراه باشد.

 

رابطه جنسی بدون ملایمت روحی

علائم : عدم تمایل به معاشقه و پيشنوازی در رابطه.

 

مورد تجاوز قرار گرفتن یا رابطه جنسی به اجبار و تمایل به رابطه جنسی همزمان

علائم : خودداری از برقراری رابطه جنسی تا زمانی که به اجبار همراه باشد.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رابطه جنسی تان را با این نکات ساده لذت بخش کنید!!!

 

 

علت تمايل به خشونت در رابطه جنسی در افراد مبتلا به ساديسم جنسی ( لذت از آزار دادن فرد مقابل )

معمولا افرادی که مورد خشونت جنسی ( تجاوز جنسی ) قرار گرفته اند یا شاهد صحنه هایی از این قبيل بوده اند حس انتقام جوئی در آنها منجر به آن می شود یه رابطه جنسی خشن تمایل پيدا کنند ، اما بدان معنا نيست همه افرادی که چنين تمایلی دارند لزوما مورد تجاوز قرار گرفته اند چرا که عواملی نظير پورنوگرافی ، تنوع گرائی ، رابطه با افراد مختلف نيز می تواند زمينه ساز چنين ميلی در افراد شود.

 

برخی از تخيلات جنسی افراد مبتلا به ساديسم جنسی

ميل به خشونت
ميل به ارتباط های چند گانه
ميل به سوزاندن و آسيب به اندامهای جنسی مفعول
ميل به آزار کودکان

 

برخی نشانه های این افراد

برقراری روابط جنسی با افراد متعدد و آسيب رساندن فيزیکی به آنها ، عدم تمایل به معاشقه و پيشنوازی، اعتياد به پورنوگرافی. هر چه فرد مفعول بيشتر احساس نارضایتی از درد و آسیب وارده کند، این افراد بيشتر احساس رضایتمندی می کنند و لذت بيشتری می برند.

 

درمان مبتلايان به ساديسم و مازوخيسم جنسی

مبتلایان به این اختلال می توانند با مراجعه به مراکزمشاوره درمانی رفتارهای جنسی با کمک روان درمانی بينش مدار یا شرطی سازی انزجاری نسبت به درمان اقدام نمایند. در این بين همسر نقش مهمی ایفا می کند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : پایگاه تنظیم خانواده