این 14 نشانه به شما می گوید با جنس مخالف تان رابطه سالمی دارید یا نه!!!
خیلی‌ها وقتی وارد یک رابطه جدی به ویژه برای ازدواج می‌شوند برایشان سوال‌های مختلفی درباره ماهیت و درست بودن انتخاب‌شان پیش می‌آید. مجله تایم به تازگی گزارشی را منتشر کرده که در آن به 14 نشانه در زوج‌های موفق اشاره شده است.

14 نشانه یک رابطه سالم

شما می‌توانید به راحتی درباره فكرهایتان حرف بزنید

رابطه زمانی پیشرفت می‌كند كه شما بتوانید با شریك‌تان به صورت آزادانه و صادقانه حرف بزنید. پیش برای هیچ موضوعی خط قرمز وجود ندارد و هر دو نفر احساس می‌كنند كه حرفهایشان شنیده می‌شود. این ارتباط دو طرفه یكی از پایه‌های اساسی برای پیشرفت یك رابطه است.

 

هر كدام فضای خودتان را هم دارید

اگر شما به كسی عشق می‌ورزید به معنای این نیست كه باید هر دقیقه‌تان را با هم باشید. طبیعی است كه دو نفر كه در یك رابطه جدی هستند اوقات زیادی را با هم بگذرانند اما هر كدام باید بتوانند علاقه‌مندی‌های خود را داشته باشند و زمانی را با دوستان‌شان بگذرانند. این فضای شخصی اجازه می‌دهد كه شخصیت فردی هر طرف در كنار شخصیت زوجی رشد كند.

 

شما دعوا می‌كنید!

اختلاف نظر طبیعی است و اگر در رابطه‌ای هستید كه هیچ وقت هیچ اختلاف‌نظر حتی جزئی هم نداشته‌اید احتمالا یك جای كار می‌لنگد. اما این را هم در نظر داشته باشید كه كسانی كه در رابطه‌ای سالم هستند دعواهایشان هم سازنده و عادلانه است. یعنی خبری از برچسب زدن و تحقیر طرف مقابل نیست. در دعوا و اختلاف نظر هم هدف اصلی فهمیدن نظرات طرف مقابل برای بهبود رابطه است نه گرفتن امتیاز از یكدیگر! وقتی هر طرف هم فهمید كه اشتباه كرده است راه مشخص است: عذرخواهی می‌كند!

 

خودتان را هم دوست دارید

شما علاوه اینكه به نامزد یا زوج‌تان علاقه دارید خودتان را هم دوست دارید. پس رابطه‌تان را بر اساس یك رویا بنا نمی‌كنید. شما می‌دانید كه نه خودتان و نه نامزدتان كامل نیستید و هر كدام نقص‌های خاص خودتان را دارید. بنابراین یكدیگر را بر اساس ارزش‌ها و معیارهایی كه اكنون وجود دارد باید بپذیرید نه چیزهایی كه در آینده ممكن است یك نفر تبدیل به آن شود.

 

با هم تصمیم می‌گیرید

كسی همه تصمیم‌ها را یك طرفه نمی‌گیرد. نه شما نه زوج‌تان! از اینكه چه فیلمی را ببینید تا اینكه چند بچه داشته باشید شما با هم تصمیم می‌گیرید و به حرفهای یكدیگر گوش می‌كنید. پس از اگر یكبار برای فیلم مورد علاقه یكی به سینما رفتید بار بعد نوبت دیگری است كه فیلم خودش را انتخاب كند!

 

شما از بودن با هم لذت می‌برید

روابط سالم پر از شادی و خوشحالی است. این به معنای آن نیست كه شما هیچ مشكلی ندارید و همیشه فقط قرار است بخندید! اما به معنای این است كه زمینه اصلی زندگی شما شاد است و حتی مسائل ساده هم مثل كامل كردن جمله هم یا دیدن فیلم با یكدیگر هم باعث شادی‌تان می‌شود.

 

رابطه شما متعادل است

زمانی همسر یا نامزد شما مجبور است تا دیر وقت سر كار بماند. موقعی هم شما مجبور هستید از پدر و مادرتان نگهداری كنید. این از خصوصیات زندگی است. مسئله اصلی این است كه در بلند مدت شما احساس كنید كه زندگی متعادلی دارید.

 

با یكدیگر با مهربانی رفتار می‌كنید

هیچ چیز مهمتر از آن نیست كه با كسی كه دوستش دارید با مهربانی و ادب برخورد كنید. با او همدلی داشته باشید و نگران حالش شوید. اگر می‌بینید كه به غریبه‌ها بیشتر از شریك‌ زندگی‌تان احترام می‌گذارید یك قدم به عقب بردارید و نگاهی دوباره به اولویت‌های زندگی‌تان بیندازید.

 

به یكدیگر اطمینان دارید

یك رابطه سالم بر اساس اطمینان و اعتماد است. رابطه شما باید خالی از راز و رمز باشد. در صورتی كه نمی‌توانید به شریك‌تان اطمینان كنید همیشه در ذهن‌تان شك و تردید وجود دارد باید خودتان و رفتارهای او را با یك مشاور بررسی كنید.

 

شما اجازه عبور از مسائل را می‌دهید

شریك‌تان شما را اذیت می‌كند شما هم حتما كارهایی می‌كنید كه او آزار می‌بیند. حرفهایی می‌زنید كه قصدی از آنها ندارید و سوءتعبیر می‌شود. شاید زمانی بی‌ملاحظه رفتار كنید. از دست هم ناراحت می‌شوید اما سرانجام اجازه عبور از مسائل را می‌دهید و یكدیگر را می‌بخشید.

 

شما صمیمی هستید

رابطه زناشویی بخش مهمی از یك زندگی مشترك است اما همه آن نیست. رابطه اصلی نزدیكی در صمیمیت و ارتباط قوی زوج‌ها با یكدیگر است. اگر در یك رابطه سالم هستید احساس ارتباط نزدیك دارید.

 

رابطه شما محل امن شماست

رابطه شما باید محل امن و باثبات‌ترین نقطه زندگی‌تان باشد. وقتی از سر كار به خانه برمی‌گردید احساس آرامش داشته باشید. این به معنای آن نیست كه شما دعوا نمی‌كنید و اختلاف نظر ندارید! شما اما وقتی اوضاع در زندگی‌تان سخت شود می‌تواند با شریك زندگی‌تان حرف بزنید و مسائل را با او در میان بگذارید.

 

شما با شریك زندگی‌تان حرف می‌زنید

وقتی نگرانی یا دغدغه‌ای دارید شریك‌زندگی‌تان مهمترین كسی است كه می‌توانید با او حرف بزنید. اگر در فضای مجازی دنبال حرف زدن درباره دغدغه‌هایتان هستید و دیگران را به همسر یا نامزدتان ترجیح می‌دهید یك جایی در رابطه شما مشكل وجود دارد.

 

شما كلمات جادویی را به هم می‌گوئید

«دوستت دارم»،«ممنونم» و «عذر می‌خواهم»؛اینها كلمات جادویی هستند كه در یك رابطه سالم زیاد شنیده می‌شوند!

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khabaronline.ir