عکس های دو نفره شوهرم را با زنی در موبایلش پیدا کردم!!
همسرم حدود یک ماه با دختری از طریق تلگرام در رابطه بود که من بعد از یک ماه به این ارتباط پی ‌بردم. یک روز رمزش را پیدا کردم و عکس های دونفره شان را دیدم. گفت این عکس ها را گرفتم تا سندی داشته باشم.

شوهرم از طریق تلگرام با دختری دوست شده است!!!

سوال کاربر :

خانمی ۳۵ ساله هستم، همسرم حدود یک ماه با دختری از طریق تلگرام در رابطه بود که من بعد از یک ماه به این ارتباط پی ‌بردم. وقتی به تفریح می رفتیم از خود عکس می گرفت کاری که تا قبل از این نمی کرد، تا این که به طور اتفاقی شماره دختری را از طریق تلگرام که روی رایانه نصب بود، پیدا کردم. خلاصه با هم بحث کردیم و شکیاتم را به او گفتم و برای من توضیح داد که دختر دانشجوست و به دنبال سوال امتحانات است ( همسر من به سوالات امتحانی دسترسی دارد و قبلا برای چند نفر از دوستانش این کار را کرده که آن زمان هم با مخالفت و جر و بحث من روبه رو شد که او را منع کردم ) در ضمن وضع مالی خوبی هم دارد و از ترس این که دختر او را به دلیل سوالاتی که قبلا به دیگران داده به مسئولان آموزشی لو ندهد با او در ارتباط است، ولی یک روز رمزش را پیدا کردم و عکس های دونفره شان را دیدم. گفت این عکس ها را گرفتم تا سندی داشته باشم. از آن روز ناراحتی و بی اعتمادی همچنان در من وجود دارد نمی دانم چگونه مطمئن شوم که دیگر با او ارتباط ندارد.

 

پاسخ کارشناس :

با سلام خدمت شما خانم گرامی. مسئله شک و روابط فرازناشویی به این سادگی نیست که بتوان در یک ستون پرسش و پاسخ روزنامه پاسخ جامعی به آن ارائه کرد؛ اما سعی خواهد شد که به اهم مطالب پرداخته شود.

شرایط خودتان را بررسی کنید

درباره شک نسبت به خیانت همسر باید اول به شرایط خود توجه کنید. در صورت کشف و روبه رو کردن موضوع با همسرتان چه گزینه هایی را در اختیار دارید. آیا امکان خاتمه رابطه را دارید یا خیر؟ با توجه به این گزینه هاست که باید به انتخاب نحوه برخورد با این شک یا حتی یقین از وجود روابط فرازناشویی، پرداخت.

 

بهترین شیوه افزایش محبت و توجه است

طبق تعریف، هر رابطه دوستانه عاطفی خارج از ازدواج، رابطه فرازناشویی تلقی می شود و وجود روابط شخصی و نزدیک تفاوتی در ماهیت موضوع ایجاد نمی کند. برخی افراد صرف صحبت یا چت کردن با یک فرد دیگر را مصداق خیانت نمی‌دانند و فقط خیانت را وجود روابط جنسی با فرد ثالث تعریف می کنند؛ اما حتی وجود یک رابطه مجازی هم می تواند به سلامت رابطه زناشویی لطمه وارد کند. در این مورد وجود روابط فرازناشویی همسر شما نسبتا قطعی است، در این شرایط شما باید راه برخورد را انتخاب کنید. اگر مایل به بازگرداندن همسر خود هستید، بهترین شیوه افزایش محبت و توجه است.  معمولا بعد از گذشت چند سال از ازدواج، رابطه دچار رکود و روزمرگی می شود. نبود هیجان و تازگی یکی از عوامل ایجاد روابط فرازناشویی توسط زوجین است. شما می توانید با افزایش هیجان و طراوت دادن به رابطه خود، عملا همسر خود را بیشتر به گذران وقت با خود ترغیب کنید.

 

شاید فقط مادری می‌کنید

پس از بچه دار شدن خیلی از خانم ها فقط نقش مادری را به عهده می گیرند. به این معنا که دیگر نقش همسر و شریک زندگی را برای شوهر خود ایفا نمی کنند. هیچ مردی برای داشتن مادر ازدواج نکرده است.

 

به جای اثبات خیانت به دنبال بهبود شرایط باشید

از سوی دیگر، همسر شما باید اعتمادسازی کند. اعتماد را به راحتی می توان ویران کرد؛ اما متاسفانه دوباره ساختن آن می تواند سال ها طول بکشد. با توجه به مطرح کردن این پرسش با بخش مشاوره روزنامه، چنین بر می آید که قصد جدایی و خاتمه رابطه را ندارید. در این صورت همسر شما باید با انجام رفتارهای اعتماد ساز و پرهیز از تکرار رفتارهایی که ثبات و سلامت رابطه زناشویی شما را به خطر می اندازد، سعی در بازسازی اعتماد شما کند. با این حال، هیچ یک از شما به تنهایی قادر به بهبود رابطه خود نیستید. با همسر خود صحبت و به جای این که سعی کنید ثابت کنید که او خیانت کرده است، از نیازهای خود و آنچه که شما می توانید برای بهبود رابطه انجام دهید صحبت کنید.  از او هم بخواهید صادقانه بگوید که چه نیازها و خواسته هایی دارد و چه کارهایی را حاضر است برای بهبود رابطه انجام دهد. سپس هر دو هفته یک بار بررسی کنید که آیا دو طرف به وعده های داده شده خود عمل کرده اند یا خیر؟ فقط به صورت یک تک جمله خالی از سرزنش، به همسر خود یادآوری کنید که صبر و گذشت شما نیز حدی دارد و در صورت تکرار موارد شک برانگیز یا انجام ندادن وعده های خود، راه بازگشتی برای او متصور نیستید. فقط دقت کنید که این جمله تهدیدآمیز تلقی نشود که واکنش منفی او را در پی داشته باشد زیرا در این صورت دیگر شما هیچ ابزار فشاری برای وارد کردن همسرتان در فرآیند بهبود رابطه نخواهید داشت. در پایان هم توصیه می کنم حتما به یک روانشناس خبره مراجعه کنید. از سر گذراندن یک رابطه فرازناشویی معمولا بار و فشار زیادی به پایه های ازدواج وارد می کند، در نتیجه بهتر است زیر نظر متخصص این تغییرات انجام بپذیرد.

ذکر این نکته ضروری است که موضوع خیانت و شیوه رویارویی با آن، همواره از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است؛ بیشترین تأکید در بروز چنین شرایطی روی شیوه رویارویی و برخورد با آن است که معمولا زوجین در این زمینه برخوردهایی توأم با اشکال دارند. انسان ها همواره در معرض خطا و اشتباه قرار دارند، وقتی یکی از طرفین رابطه، مرتکب خیانت می شود؛ اگر چه مسئولیت اصلی رفتارش بر دوش خود اوست؛ اما طرف مقابل نیز باید سهم احتمالی خودش را در این موضوع  بپذیرد؛ مگر در موارد خاصی که اختلالات و بیماری های شخصیتی در میان باشد. بنابراین همواره اندیشیدن به جدایی در مقابل خیانت، راه حل نیست؛ بلکه بررسی کامل، پذیرفتن نقش و سهم خود و رویارویی مناسب و اثرگذار با طرف مقابل هم از اهمیت ویژه و تعیین کننده ای برای ادامه مسیر برخوردار است.

در این مورد خاص، شما بانوی گرامی علاوه بر این که باید مهارت های لازم و کافی را بیاموزید تا وقتی در چنین شرایطی قرار می گیرید، بدانید چه برخوردی باید داشته باشید، خوب است به این نکته هم توجه کنید که ویژگی های شخصیتی افراد، در سطوح مختلف زندگی و موضوعات و شرایط گوناگون خود را نشان می دهد؛ برای مثال شاید بی توجهی به تعهدات یکی از ویژگی های شخصیتی همسرتان باشد؛ زیرا در مقوله کاری اش نیز با دسترسی به سوالات، آن ها را در اختیار دیگران قرار می دهد و به تعهد خود مبنی بر حراست از آن ها عمل نمی‌کند. در چنین شرایطی اگر بتوانید با شناختی که از ایشان دارید؛ او را همراه سازید تا به یک مشاور خانواده با تخصص روان شناسی بالینی مراجعه کنید، مشاور می تواند این موضوع را به صورت ریشه ای بررسی و حل کند. اعلام موضع صریح و قاطع در عین حال توام با تدبیر شما در این موضوع می تواند راهگشا باشد.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com