خانم مورد علاقه ام همزمان با من، با 4 نفر دیگر هم در رابطه است!!
پسری 30 ساله و مجرد هستم، با خانم مطلقه ای رابطه دارم که همزمان با من با 4 نفر دیگر هم در رابطه است. می خواهم او را ترک کنم ولی نمی گذارد. مانده ام چه کنم؟

با خانم مطلقه ای ارتباط دارم که همزمان با من، با 4 نفر دیگر هم در رابطه است

سوال کاربر :

من 30 ساله و مجرد هستم. نزدیک به یک سال است با خانمی مطلقه ارتباط دارم و از کارهایش خسته شده‌ام؛ چون همیشه با سه یا چهار نفر به صورت تلفنی ارتباط دارد. هر کار می کنم زیر بار نمی‌رود. می‌خواهم از او جدا شوم. من را تهدید می کند و نمی گذارد از او جدا شوم. علت را که می‌پرسم، می‌گوید وابسته ات شدم. اگر بروی تا آخر عمر نفرین ات می کنم. من هم از این کارهایش رنج می‌کشم. لطفا راهنمایی کنید.

 

پاسخ کارشناس

مخاطب گرامی! میل به جنس مخالف و عشق ورزیدن، یکی از مهم ترین نیازهای هر انسانی است. در هر رابطه ای که شما برقرار می کنید به صورت ناهوشیار به دنبال عشق و دوست داشتن هستید. بهتر است در ابتدا معنای عشق را بدانید: عشق عبارت است از رغبت جدی به زندگی و پرورش آنچه بدان مهر می ورزیم. عشق یعنی حمایت، احترام و علاقه دو انسان به یکدیگر. عشق یعنی بودن در کنار دیگری و همراهی کردن او در تمام فراز و نشیب ها، شادی ها و ناکامی ها. عشق یعنی درک کردن و صبر داشتن.

عشق با نبود تعهد در تضاد است

در میل به عشق ورزیدن، پیامی بسیار ساده نهفته است: «نمی خواهم از تو سوء استفاده کنم، از این که دوستت دارم لذت می برم. می خواهم تو را بشناسم، به احساست پی ببرم، با تو رشد کنم، در شادی و غم با تو شریک باشم، در کنار و همراهت باشم و با تو الفتی برقرار کنم.» حال اگر در این احساس، نبود تعهد وجود داشته باشد تمام معنای عشق زیر سوال می رود در نتیجه من به شما مخاطب گرامی توصیه می کنم به دنبال عشق به معنای واقعی کلمه باشید.

 

5 توصیه برای اتمام رابطه تان

در ادامه راهکارهایی برای ترک این رابطه نامناسب با توجه به نکاتی که طرف مقابل تان مطرح کرده است، پیشنهاد می شود:

1 - صراحت : باید واضح و روشن به او بگویید که همه چیز میان شما تمام شده است. به هیچ وجه نباید به او امید واهی بدهید و در برابر اصرارهای او کوتاه بیایید. این به معنای بی رحم و سنگدل بودن نیست بلکه به معنای صادق بودن است.

 

2 - قاطعیت : با قاطعیت با او صحبت کنید. اگر باز هم اصرار داشت و درخواست کرد که شما حرف ها و دلایلش برای ادامه دوستی را بشنوید، فریب نخورید و به سوال هایش که هزاران بار تا حالا جواب داده اید، پاسخ ندهید.

3 - تجسم ذهنی : تکنیک های تجسم فکری می تواند به شما برای برخورد با این تماس ها کمک کند. وقتی ایشان با شما تماس می گیرد و شروع به صحبت کردن درباره مسائل مختلف می کند، تخیلتان را به کار بیندازید. یک حباب پلاستیکی را تجسم کنید که به شما نزدیک می شود تا حصاری برای مراقبت از شما بسازد. کمی صدای تخیلی هم به آن اضافه کنید. حالا با این حباب که دورتان قرار گرفته از او در امان هستید. هر حرف، هر تماس و هر آزار و اذیت دیگری از جانب او دیگر به شما برخورد نخواهد کرد.

4 - پاسخ ندادن : اگر او همچنان به تماس های خود ادامه داد، جواب تلفن او را ندهید. شما صحبت تان را کرده اید و دلیلی وجود ندارد که حرف هایتان را تکرار کنید مطمئن باشید که وقتی چند روز پاسخ تماس های او را ندهید، به تدریج از تعداد تماس های او کاسته شده و در نهایت قطع خواهد شد.

5 - مطلع کردن دیگران : برخی اوقات او ممکن است شما را به فاش کردن این رابطه تهدید کند. در این صورت تردید نکنید و موضوع را به خانواده تان اطلاع دهید و در صورت جدی تر شدن تهدیدات، پلیس را در جریان بگذارید. یادتان باشد که ترس از واکنش خانواده عواقب جبران ناپذیری برایتان به همراه خواهد داشت. پس بر ترستان غلبه و خانواده تان را با صداقت مطلع کنید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com