به تلفن های شوهرم مشکوکم!!
من عقد کردم ولی خیلی روی شوهرم حساسم. خیلی زیاد به زنگ زدن و زنگ خوردن گوشی اش و سلام علیک کردن با این و آن حساسم. به همه چیز حساسم. زندگی ام دارد خراب می شود. نمی دانم دیگر چه کار کنم؟ به شدت هم فکرهای منفی می کنم و بدبین و بی اعتماد و شکاک شدم.

می ترسم شوهرم را از من بگیرند

سوال کاربر : من عقد کردم ولی خیلی روی شوهرم حساسم. خیلی زیاد به زنگ زدن و زنگ خوردن گوشی اش و سلام علیک کردن با این و آن حساسم. به همه چیز حساسم. زندگی ام دارد خراب می شود. نمی دانم دیگر چه کار کنم؟ به شدت هم فکرهای منفی می کنم و بدبین و بی اعتماد و شکاک شدم. شوهرم را دارم از خودم دور می کنم. می ترسم فردی از من بگیردش. زندگی ام مختل شده. لطفا راهنمایی ام کنید.

 

پاسخ کارشناس

مخاطب گرامی! این که روی شوهرتان حساسیت دارید نه تنها  امر بدی نیست بلکه یکی از مواردی است که هر زن و شوهری باید نسبت به یکدیگر و زندگی مشترک خود داشته باشند ولی نکته اینجاست که در قبال این حساسیت چگونه باید رفتار کنید تا صدمه ای به زندگی مشترک تان وارد نیاید. یادتان باشد نگه داشتن عشق و محبت همسر همچون پرنده ای است که در مشت خود گرفته اید. اگر خیلی آزاد نگه دارید و هیچ گونه جاذبه ای هم برای ماندن وجود نداشته باشد، ممکن است پرواز کند و برود و اگر هم خیلی او را تحت فشار قرار بدهید خواهد مرد. پس سعی کنید طوری نگه دارید که احساس امنیت و آرامش در او ایجاد شود و به شما اعتماد کند. با این حال، چند نکته را در رابطه با وضعیت فعلی شما یادآور می شوم.

 

ورود به حریم خصوصی شوهر،  ممنوع

شوهر شما قبل از این که یک همسر یا شریک زندگی برای شما باشد یک انسان است با ویژگی های شخصیتی خاص خودش. او حریم شخصی و غرور و استقلال و خیلی چیزهای دیگر را برای خودش قائل است و اجازه نمی دهد کسی به این موارد تعرض کند. همان طور که همه انسان ها این حقوق را برای خود محفوظ می دانند و در مقابل ضایع شدن آن ها واکنش نشان می دهند. پس شما باید در رابطه با کنجکاوی کردن و سرک کشیدن در امور شخصی همسرتان و پرس و جو کردن در رابطه با تلفن هایی که به وی می شود یا صحبت هایی که با دیگران دارد و حتی رفت و آمدهای وی با احتیاط بیشتری رفتار کنید.

 

شوهرتان را فراری ندهید

با شرایطی که شما ایجاد کرده اید، نیازی نیست فردی شوهرتان را بگیرد چون مطمئن باشید خودتان او را فراری خواهید داد زیرا یک انسان و مخصوصا یک مرد اگر غرور و هویتش گرفته شود دیگر آن انسان قبلی نیست بلکه اعتماد به نفس و رضایتمندی خود را از دست می دهد. بازجویی شدن از یک مرد توسط همسرش بدون دلایل منطقی و کافی، بدترین شکنجه برای او محسوب می شود و اگر از روی بی اعتمادی باشد بیشترین اثر تخریبی را روی روح و روان وی می گذارد.

 

تمرین مثبت اندیشی کنید

برای بهبود وضعیت روحی و روانی خود ، هم اکنون باید سعی کنید تمرین مثبت اندیشی را شروع کنید؛ بنابراین به ویژگی های مثبت شوهرتان توجه بیشتری داشته باشید و آن ها را برای خودتان بزرگنمایی کنید. توجه داشته باشید اعتماد متقابل یک اصل در زندگی زناشویی است بنابراین اگر می خواهید دیگران به شما اعتماد کنند شما نیز باید به آن ها اعتماد کنید. اگر تصور می کنید با کنترل کردن و سخت گرفتن و نظارت همیشگی می توانید همسرتان را در کنار خود نگه دارید باید خدمتتان عرض کنم که سخت در اشتباه هستید و حتی اگر هم در کنار شما بماند محبت قلبی نسبت به شما نخواهد داشت. شما باید به گونه ای رفتار کنید که حتی اگر فرصت دور شدن از شما یا ارتباط فرا زناشویی برای شوهرتان فراهم باشد، خودش تمایل به آن نداشته باشد.

 

امیدواریم با به کار بستن توصیه های کارشناس محترم بتوانید روابط استوار و بالنده ای را با همسرتان پایه ریزی کنید. از سوی دیگر توجه به این نکته  نیز مهم است که دلایل شک، بی اعتمادی و بدبینی خودتان را نیز واکاوی کنید که این امر باید با کمک روانشناس بالینی مجرب و متعهد انجام بگیرد. ممکن است به دلیل برخی مسائل تربیتی که به گذشته و کودکی شما ارتباط دارد، گره هایی در شخصیت تان شکل گرفته باشد که شما را به ورطه بی اعتمادی و شک می کشاند که این مسئله اگر حل نشود می تواند آسیب‌ها و مشکلات زیادی را در زندگی مشترک‌تان به وجود بیاورد و مشکلاتی از این دست به راحتی حل نمی شود. از طرف دیگر با قدرت زیادی ریشه زندگی مشترک شیرین و خوب را می سوزاند. پس حتما و حتما با یک روانشناس بالینی توانمند و مجرب گفت وگو کنید تا نسبت به نبود این مشکل اطمینان حاصل کنید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com