ارضا شدن در زندگی های بدون رابطه جنسی!
رابطه جنسی اصلی ترین موضوع در هر زندگی زناشویی است، اما گاهی ممکن است به دلیل شرایط خاصی مانند برخی از بیماری ها، زن و مرد نتوانند با هم رابطه جنسی داشته باشند. در این شرایط بهترین کار چیست؟ چگونه می توانند یکدیگر را ارضا کنند؟

نحوه ارضا شدن در شرایطی که رابطه جنسی منع شده است

بسیاری از زوجهای جوان به دلیل عدم آشنایی و در پاره ای از موارد نبود آگاهی کا فی درباره نحوه برخورد با روابط عاطفی و زناشویی بین همسران ، با مشکلاتی مواجه هستند، که متاسفانه این مشکلات در برخی از موارد تبدیل به بحران های خانوادگی می گرد که آثار آن در معضلاتی همچون افزایش آمار طلاق در جامعه ، تنوع طلبی جنسی و.... قابل مشاهده می باشد . سیمرغ با هدف پیش گیری از ایجاد این گونه مشکلات و با احترام به حریم خانواده ، جهت افزایش دانایی زوجهای جوان و کمک به بهبود واستحکام روابط همسران اقدام به تهیه و ارائه مطلب زیر نموده است

 وقتی نزدیکی جنسی برای یکی از زن و یا شوهر، مطلوب نباشد چه کار باید کرد؟ آیا باید از همسر دوری کرد و بدن های یکدیگر را با تمام امکانات لذت آفرین غیر جنسی شان رها کرد و هر روز به امید فرصتی دیگر نشست؟ یا می توان با انجام کارهایی ساده ضمن لذت بردن از همدیگر، ذهن و بدن همسر را با رابطه جنسی هماهنگ تر کرد؟

بیشتر بدانید : مشکلات یک زناشویی سرد و راه حل آن!

همیشه نزدیکی ممکن نیست

در طول عمر هر زندگی زناشویی، موقعیت هایی پیش می آید که در آنها رابطه شود. برای مثال اگر زنی به دلیل سرطان پستان تحت درمان باشد و یا مردی مشکل در پروستات داشته باشد، اگر زن یا مرد بیماری های دیگری مثل دیابت، بیماری های قلبی و یا بعضی بیماری های نورولوژیک داشته باشند، یا زن به دلیل بارداری و یا واژینیسم و یا قاعدگی تمایلی به نزدیکی نشان ندهد، و ده ها موقعیت دیگر، نزدیکی جنسی بسیار دشوار می شود. در این مواقع توصیه کلی به زن و یا شوهری که تمایل و آمادگی لازم را برای نزدیکی دارد این است که طرف دیگر را برای رابطه جنسی تحت فشار نگذارد. البته این هم به معنی آن نیست که به طور کلی آنها کاری به کار هم نداشته باشند بلکه به جای فشار آوردن برای نزدیکی که بیشتر دافعه ایجاد می کند، بهتر است از هر دریچه ای که همسر بیشتر می پسندد با او وارد رابطه غیر جنسی لذت بخش بشود.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رابطه جنسی

 

رابطه غیر جنسی چه فایده هایی دارد؟

وقتی مانعی بر سر راه رابطه جنسی ایجاد می شود، خواه ناخواه یک جور فاصله عاطفی بین زن و شوهر شکل می گیرد. برای مثال مردی که همسرش به دلیل یک مشکلی تمایلی به رابطه نشان نمی دهد ممکن است این مسئله را حمل بر بی علاقگی او بکند در حالی که در همین موقع زن به خاطر فاصله ای که ناخواسته بینشان ایجاد شده احساس تنهایی بکند. در چنین موقعیتی برقراری رابطه غیر جنسی لذت بخش کمک می کند که آن فاصله کم بشود و زن و شوهر از همراهی هم در حین عبور از مراحل سخت بهره مند بشوند. مقاله از سایت تنظیم خانواده، فایده دیگر این شکل از رابطه آن است که باعث از بین بردن استرس، افزایش صمیمیت، صداقت و رضایتمندی زن و شوهر می شود. همین طور کمک می کند که هر دو طرف به تدریج برای پذیرش لذت جنسی و نیز بخشیدن لذت به همسرشان آماده بشوند.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رابطه جنسی در این مواقع ممنوع است!!!

 

تمرین هایی برای لذت بردن غیر جنسی

نباید بدون مقدمه و صحبت وارد رابطه غیر جنسی بشوید چون ممکن است همسرتان آن را حمل بر سماجت شما بکند و بیشتر از رابطه و حتی شاید خود شما فراری بشود لازمه رابطه غیر جنسی لذت بخش این است که اولاً محیط مناسبی را که فاقد محرک های جنسی باشد برای این کار فراهم کنید (مثلاً داخل رختخواب که تداعی گر نزدیکی است نباشید). دوماً رفتارهای جنسی نداشته باشید. و سوماً بدن همسرتان را لمس کنید و او را هم به تماس جسمی با خودتان ترغیب کنید. برای اینکه این اتفاق به درستی بیفتد به نکته های زیر توجه کنید:

او را آماده کنید

نباید بدون مقدمه و صحبت وارد رابطه غیر جنسی بشوید چون ممکن است همسرتان آن را حمل بر سماجت شما بکند و بیشتر از رابطه و حتی شاید خود شما فراری بشود. با صمیمیت و صراحت کارهایی را که می خواهید بکنید به او توضیح بدهید.

 

رو راست باشید

همسرتان را مطمئن کنید که در طی این رابطه دخول به هیچ شکل آن انجام نمی گیرد.

 

آرام و راحت باشید

طوری بنشینید که هر دو نفرتان احساس راحتی بکنید. بهتر است قبل از هر کاری از آرامسازی (ریلکسیشن) استفاده کنید. دمای محل را معتدل مایل به گرم نگه دارید و از نور و موسیقی ملایم استفاده کنید.

 

لمس را شروع کنید

موقعیت هایی پیش می آید که در آنها رابطه جنسی دشوار می شود. برای مثال اگر زنی به دلیل سرطان پستان تحت درمان باشد و یا مردی مشکل در پروستات داشته باشد، اگر زن یا مرد بیماری های دیگری مثل دیابت، بیماری های قلبی و یا بعضی بیماری های نورولوژیک داشته باشند به آرامی و نرمی طوری اجزای صورت همسرتان را لمس کنید که انگار تازه می خواهید آن را کشف کنید. لذت این مکاشفه را به همسرتان منتقل کنید. سپس دست های او را تا سر انگشتان به نرمی ماساژ بدهید و وقتی می خواهید به سراغ دست دیگر بروید به همسرتان اطلاع بدهید. همین کار را برای پاهای او هم بکنید.

در مرحله بعد، برهنه بشوید و از همسرتان بخواهید که روی شکم راحت دراز بکشد. بدنش را از سر به پا به تدریج لمس کنید و در عین اینکه احساس خودتان را از این کار به او می گویید از او هم بخواهید تا احساسش را از این لمس شدن به شما منتقل کند. اگر همسرتان دوست داشته باشد در هر کدام از این مراحل می توانید از بوسیدن و در آغوش کشیدن هم استفاده کنید.

 

کار را دو نفره کنید

وقتی رضایت همسرتان جلب شد، از او بخواهید که این کار را دو نفره انجام بدهید. به این ترتیب که شما بدن او را لمس کنید و اوهم بدن شما را.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : در رابطه جنسی چرا باید همسرتان را بغل کنید؟!!

 

به حساسیت های او احترام بگذارید

در ابتدای کار ممکن است همسرتان آن اعتمادی را که انتظار داشته اید به شما نکند و مثلاً حاضر به برهنه شدن نشود. در این شرایط به هیچ وجه او را مجبور به کاری نکنید و اجازه بدهید رابطه در شرایط راحتی کامل او صورت بگیرد. به طور کلی توصیه می شود که رابطه به صورت تدریجی انجام بشود یعنی اول وقتی انجام بشود که لباس به تن همسرتان است، بعد وقتی که او آماده شد با لباس زیر رابطه انجام بشود و در مرحله آخر اگر او تمایل و رضایت داشت در برهنگی کامل. یا مثلاً اگر دوست نداشت که شما پستان و یا ناحیه تناسلی او را لمس کنید از انجام این کار پرهیز کنید. و یا اگر دوست داشت اول از پاهای او شروع کنید همین کار را بکنید.

 

پا پس نکشید

ممکن است همسر شما جزء آن دسته آدم هایی باشد که به لمس خیلی حساس نیستند و یا آن استقبالی را که شما انتظار داشته اید از این رابطه نکند. به خاطر داشته باشید اگر این رابطه را درست انجام بدهید و در عین حال صبور هم باشید به تدریج به موفقیت نزدیکتر خواهید شد.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : tebyan.net