همسرم چند وقتی است با یکی از آشنایانم رابطه دارد!!
همسرم را خیلی دوست دارم ولی مدتی است متوجه شده ام با یکی از آشنایانم در تماس است. مانده ام طلاق بگیرم یا او را ببخشم، نمی دانم چه کنم؟

سوال کاربر

همسرم که خیلی هم دوستش داشتم با یکی از آشنایانم چند وقتی رابطه داشته است. حالا من مانده ام سر دو راهی طلاق و زندگی. زندگی کردن به خاطر فرزندم و آبرویم و طلاق دادن به دلیل زجر روزانه ای که می کشم.

 

پاسخ کارشناس

ای کاش توضیحات بیشتری درباره زمان و نوع این رابطه مطرح می کردید تا با شناخت بیشتر از مسئله امکان راهنمایی بهتر فراهم می شد؛ با این حال در این زمینه توضیحاتی می دهیم و امیدواریم برای شما راهگشا باشد.

به خاطر خودتان زندگی کنید

در ابتدای پیامکتان به نکته ای اشاره کرده اید که می تواند در حکم یک شاه کلید برای باز کردن بسیاری از قفل های فرآیند زندگی مشترک به همه انسان ها کمک کند. این وسیله همان علاقه عاطفی و دوست داشتن است که لازمه هر مشارکت و تعاملی است ولی آنچه مهم است نحوه استفاده از این مکانیسم قدرتمند در روابط زوجین است که اگر بجا، به موقع و به اندازه از آن استفاده شود، پذیرش بسیاری از واقعیت های تلخ و شیرین زندگی را آسان می کند. اینکه شما نیز همچون بسیاری از همسران دلیل ادامه زندگی خود را فرزندان و آبرو یا خواسته دیگران و امثالهم می دانید به هیچ عنوان دلیل خوبی نیست؛ زیرا فردی که به خاطر خودش زندگی نمی کند انگیزه کافی برای ممتاز بودن و بروز رفتارهایی مانند گذشت و صبوری و تحمل سختی و تلاش بیشتر برای پیشرفت و ... را ندارد، در نتیجه یک همسر نمونه و یک والد خوب نخواهد بود. واقعیت این است که هر فردی اگر به خاطر خودش زندگی کند و بتواند یک زندگی ایده آل برای خودش بسازد و در آرامش کامل باشد، خودبه خود برای شریک زندگی اش یک همسر مناسب و برای فرزندانش یک پدر یا مادر خوب و برای والدینش یک فرزند شایسته خواهد بود، پس سعی کنید برای خودتان زندگی کنید تا دیگران هم در کنار شما لذت ببرند.

 

دید مثبت توام با گذشت داشته باشید

همان طور که می دانید عوارض و تبعات طلاق در زندگی مشترک بسیار سخت و آزار دهنده است و این سختی زمانی بیشتر می شود که فرزندی هم در این زندگی باشد؛ بنابراین اگر دید مثبت و توام با گذشت نسبت به این مسئله داشته باشید، متوجه خواهید شد که آثار و تبعات بخشیدن همسرتان و فراموش کردن گذشته او به مراتب خوشایندتر از جدایی است زیرا اگر شما بخواهید طلاق را انتخاب کنید علاوه بر فشارهای روانی و سختی هایی که در نحوه زندگی آینده تان گریبانگیر شما خواهد شد بحث توجیه دیگران و سنگینی نگاه و قضاوت های دیگران نیز مزید بر علت خواهد بود.

 

با هیچ فردی در این باره صحبت نکنید

با این حال به شما توصیه می کنیم ضمن پرهیز از تصمیم گیری عجولانه و احساسی درباره این موضوع با هیچ فردی صحبتی نکنید و سعی کنید با تلاش برای بخشیدن همسرتان شرایطی را به وجود آورید تا وی بتواند گذشته و اشتباه خود را جبران کند. مراجعه به یک مشاور خانواده را موکدا به شما پیشنهاد می کنیم و مطمئن باشید اگر صبوری کنید و بتوانید این موضوع را با کمک مشاور و به مرور زمان مدیریت کنید، بعد از عبور از این بحران آرامش به زندگی تان باز می گردد و زندگی خوبی خواهید داشت.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com