پسر مورد علاقه ام به خواستگاری خواهرم آمده است!!
2 سال است به پسر خاله ام به شدت علاقه مند شده ام ولی او به تازگی به خواستگاری خواهرم امده است. مانده ام چه کنم؟

سوال کاربر

دختری هستم 15 ساله. 2 سال است که به پسر خاله ام علاقه مند هستم؛ اما مدتی قبل متوجه شدم او از خواهر بزرگ تر من خوشش می آید و به خواهرم پیشنهاد ازدواج داده است. نمی دانم چه کار کنم. اگر او داماد ما بشود چطور باید رفتار بکنم؟ با این موضوع چگونه کنار بیایم؟ من به او علاقه دارم و او هم می داند.

 

پاسخ کارشناس

می دانم که برایتان خیلی سخت است که به فردی علاقه مند باشید ولی ایشان فرد دیگری را دوست داشته باشد. عشق یک طرفه عشقی است که میل به معشوق در آن امری ذهنی است یعنی عاشق در افکار و پیش فرض هایش باور دارد که فرد مورد نظر به او علاقه مند است و او از احساسات معشوقش بی اطلاع است یا آن فرد به او میلی ندارد. اما سوال این است که وقتی فردی را دوست دارید که دوست تان ندارد، چه باید بکنید؟

 

واقعیت را بپذیرید

ممکن است احساس کنید می توانید برای همه عمر به آن فرد متعهد باشید؛ اما فرد مقابل این احساس را به شما ندارد. پس به جای سعی و تلاش برای برقراری ارتباط با آن فرد، سعی کنید این واقعیت را بپذیرید که این عشق یک طرفه است و او را فراموش کنید. دیگر وقت و فکر و انرژی صرف آن فرد نکنید. پذیرش این واقعیات باعث می شود بتوانید تمرکزتان را تغییر دهید و اولین قدم را برای فراموش کردن آن فرد بردارید. درباره آن فرد خیال پردازی نکنید و به جنبه های دیگر زندگی هم نگاه کنید. در عوض رو به کارهایی بیاورید که مشغول تان می کنند، مثل گذراندن وقت با دوستانتان، انجام کارهایی که دوست دارید و از آن لذت می برید. این کار باعث می شود احساساتتان نسبت به آن فرد تقویت نشود.

 

افکارتان را تغییر دهید

در عمق تمام احساساتمان، باورهایی وجود دارد که موجب بروز احساسات منفی می شود؛ برای مثال وقتی باور دارید چیزی را از دست داده اید، غمگین می شوید یا وقتی هدفی برایتان مهم است و به آن نمی رسید، عصبانی می شوید و وقتی چیزی را خوب می دانید و به آن دست می یابید، شاد می شوید. با تغییر دادن افکارتان ممکن است نتوانید شرایط ناراحت کننده را تغییر دهید؛ اما می توانید از اثرگذاری باورها روی احساساتتان بکاهید اما این تمرین زمانی که پسرخاله شما دامادتان شود هم خیلی می تواند کمک کننده باشد. شما به جای این که دایم در افکار خودتان او را عشقتان ببینید، می توانید ایشان را شوهر خواهر ببینید و باورهای خودتان را نسبت به او عوض کنید. قبل از هرچیز، یادتان باشد که پذیرفته شدن یا نشدن از طرف دیگری خیلی اوقات به سلیقه و خواسته های طرف مقابل بستگی دارد. پس اگر رابطه عاطفی تان به جایی نرسید یا محبوبتان شما را نپسندید، خودتان را از این بابت سرزنش نکنید. یادتان باشد که پذیرفته نشدن از طرف یک نفر به معنی تمام شدن دنیا نیست. همه ما دوست داریم محبوب فردی باشیم که به او عشق می ورزیم، ولی خب! خیلی اوقات شرایط بر وفق مراد پیش نمی رود.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com