رگ خواب همسر بد قلق تان را با این ترفندها به دست آورید!!
باور كنید كه توی دست گرفتن رگ خواب همسرتان كار سختی نیست و اگر برخی ریزه‌كاری‌ها را رعایت كنید، می‌توانید بدون بالا رفتن صدا یا برگرداندن روی‌تان، گفت‌وگوی امروز‌تان با آقای همسر را به سرانجام برسانید. ما این نكات ساده اما مهم را با شما در میان می‌گذاریم.

ترفندهایی برای پیدا کردن رگ خواب همسران بد قلق

شاید از نظر شمایی كه نمی‌توانید 5 دقیقه در مورد گرفتن یك تصمیم ساده با همسرتان حرف بزنید و بی‌آنكه میانه‌تان شكراب شود از پای میز مذاكره بلند شوید، مردها عجیب‌ترین آدم‌های روی زمین باشند. اما واقعیت این است كه مردها چندان هم عجیب نیستند. اغلب آقایان الگوهای واحدی برای فكر كردن و واكنش نشان دادن دارند و البته از آنجا كه اغلب خانم‌ها هم به شیوه‌های ثابتی می‌خواهند با همسرشان وارد گفت‌وگو شوند و حاضر نیستند با آزمون و خطا این روش‌ها را تغییر دهند، شانس ختم به خیر شدن بحث‌های زن و شوهری پایین می‌آید.
اما باور كنید كه توی دست گرفتن رگ خواب همسرتان كار سختی نیست و اگر برخی ریزه‌كاری‌ها را رعایت كنید، می‌توانید بدون بالا رفتن صدا یا برگرداندن روی‌تان، گفت‌وگوی امروز‌تان با آقای همسر را به سرانجام برسانید. ما این نكات ساده اما مهم را با شما در میان می‌گذاریم.

بیشتر بدانید : رگ خواب همسرتان را با این روش ها به دست آورید!

قبل از تصمیم گرفتن چرت بزنید!

اگر شما هم از آن دسته خانم‌هایی هستید كه بی‌ مقدمه و در یك لحظه مهم‌ترین تصمیم‌های زندگی‌شان را می‌گیرند و انتظار دارند همسرشان گوش به فرمان‌شان شود، خبر خوبی برای‌تان نداریم. گذشته از اینكه مردها نمی‌توانند مثل شما در لحظه تصمیم‌گیری كنند، باید بدانید كه خود شما هم پیش از چیدن برخی مقدمات نمی‌توانید بهترین تصمیم را بگیرید.
اگر فكری به سرتان زده، پیش از آنكه با همسرتان آن را در میان بگذارید، خودتان را به یك چرت نیم ساعته ‌مهمان كنید. محققان می‌گویند، چرت زدن قدرت تصمیم‌گیری را بالا می‌برد و به افكار شما سر و سامان می‌دهد؛ پس بخوابید و بگذارید فكری كه به سرتان زده ته‌نشین شود و اگر بعد از بیداری باز هم در موردش مصمم بودید، آن را با همسرتان در میان بگذارید.

 

پازل را كامل كنید

پیش از آنكه همسرتان را به بی‌توجهی محكوم كنید، به شرایطی كه برای بحث كردن انتخاب كرده‌اید نگاه كنید. مردها مثل خانم‌ها نمی‌توانند چند كار را در یك زمان انجام دهند و اگر همسرتان مشغول سفت كردن پیچ‌های در است یا برنامه نود می‌بیند، نمی‌توانید از او انتظار داشته باشید با شما در مورد چیزهایی كه تمام روز به آنها فكر می‌كردید صحبت كند و بی‌مقدمه تصمیمش را هم بگیرد.
بهتر است زمانی كه همسرتان در وضعیت مناسب است از او بپرسید كه آیا آماده گفت‌وگو هست و بعد هم به جای اینكه در لحظه گفت‌وگو منتظر پاسخ نهایی‌اش باشید، از همسرتان بخواهید به حرف‌های‌تان فكر كرده و چند ساعت بعد نتیجه را اعلام كند. البته نباید این احتمال را كه همسرتان فكر كردن به حرف‌های شما را فراموش خواهد كرد هم نادیده بگیرید و از چنین اتفاقی تعجب نكنید.

 

خودتان را جای دیگران نگذارید

اگر ملاک گرفتن تصمیم‌تان، اطلاعاتی است كه دیگران به شما داده‌اند یا برداشت‌هایی است كه با مشاهده زندگی آنها پیدا كرده‌اید، باید بگوییم خطر بزرگی تهدید‌تان می‌كند. درست است كه شما می‌توانید از سختی‌ها و شكست‌های دیگران درس بگیرید و البته با نگاه كردن به موفقیت‌های‌شان چند قدم به پیدا كردن كلید موفقیت نزدیك‌ شوید اما یادتان نرود شما دقیقا در شرایط آنها نیستید و ممكن است آنها هم با قرار گرفتن در موقعیت شما، تصمیمی متفاوت از آنچه امروز می‌گیرند اتخاذ كنند.
اگر دوست‌تان آزادی زیادی دارد اما همسرتان شما را محدود می‌كند، چاره كار شما دقیقا الگو گرفتن از سبك زندگی او نیست. شما قرار نیست تا پایان عمر بسوزید و بسازید اما برای گرفتن تصمیم‌های تازه، باید قدم‌به‌قدم پیش بروید و مقدمات تغییر را پیش از اتفاق افتادن تغییر فراهم كنید. شما نمی‌توانید از همسرتان انتظار داشته باشید باورهایی را كه سال‌های سال در ذهن و زندگی‌اش خانه كرده‌اند یك‌شبه كنار بگذارد و با همه تصمیم‌های شما همراه شود. گاهی برای رسیدن به نتیجه دلخواه‌تان به زمان و صبوری بیشتری نیاز دارید.

 

از هیچ چیز تعجب نكنید

شما نمی‌توانید تصمیمی تازه بگیرید و هیچ پیامدی را در زندگی‌تان احساس نكنید. همه راه‌های تازه‌ای كه انتخاب می‌كنید، هزینه‌هایی را هم به زندگی‌تان تحمیل می‌كنند. گرچه شما قبل از رفتن از آن راه‌ها باید هزینه‌های‌شان را هم محاسبه كنید اما فراموش نكنید كه بخشی از پیامد‌های آن اتفاق‌ها از چشم شما پنهان می‌ماند و تا زمانی كه در شرایط پیش آمده قرار نگیرید، نمی‌توانید احساس‌شان كنید.
به همین دلیل اگر همسرتان همیشه به تغییر‌ها به شیوه خاصی واكنش نشان می‌داده، باید انتظار كمی تعدیل شدن واكنش یا تشدید شدنش در این گفت‌وگو را داشته باشید و از چنین پیشامد‌هایی تعجب نكنید. گذشته از این همسرتان هم مثل همه آدم‌ها ممكن است خط‌قرمزهایی داشته باشد و عجیب نیست اگر شما از برخی از این خط‌قرمز‌ها بی‌خبر باشید. به همین دلیل است كه گاهی به خیال خودتان یك بحث ساده را پیش می‌كشید اما با واكنش اغراق شده او روبه‌رو می‌شوید. این موقعیت دقیقا همان موقعیتی است كه ندانسته در آن از خط‌قرمزهای پنهان همسرتان عبور كرده‌اید.

 

معده‌تان را پر نكنید

وقتی می‌خواهید در مورد یك موضوع مهم بحث كنید و تصمیم بگیرید، شكم‌تان را از غذا پر نكنید. محققان ثابت كرده‌اند كه وقتی غذای سبكی می‌خورید و نه با افت قند خون و نه با سنگینی معده روبه‌رو هستید، بهتر می‌توانید فكر كنید. گفتیم كه قبل از گرفتن تصمیم نهایی، باید یك چرت بزنید.
حالا اگر آرامش بدن و ذهن‌تان را با چنین تغذیه‌ای هم همراه كنید، شانس‌تان در زدن تیر به هدف و بالا بردن توان‌تان برای راضی كردن همسرتان بالا می‌رود. حتی اگر ساعت‌ها از غذاخوردن‌تان گذشته، حتما قبل از بحث یك میان‌وعده میل كنید؛ چراكه وقتی میزان گلوكز خون شما پایین است، مغزتان ناگهانی واكنش نشان می‌دهد و نمی‌تواند عواقب واكنش‌هایی را كه نشان می‌دهد پیش‌بینی كند.

 

درهای گفت‌ و گو را نبندید

این بار هم به نتیجه‌ای كه می‌خواستید نرسیدید؟ اشكالی ندارد. شما هنوز هم برای تغییر دادن مسیر زندگی‌تان و اصلاح كردن برخی ایرادهایی كه به رابطه‌تان وارد می‌دانید زمان دارید. اگر امروز در بحث در مورد یك موضوع خاص به نتیجه‌ای كه می‌خواستید نرسیدید، نباید ماجرا را تمام‌شده بدانید.
شاید این بار هم درجا زده باشید و دستاوردی نداشته باشید، شاید هم تنها یك قدم به حل مشكل نزدیك‌تر شده باشید؛ مهم این است كه شما نظرتان را به همسرتان گفته و بیهوده او را در این خیال كه همه چیز ایده‌آل است نگه نداشته باشید. مطمئن باشید بیان نارضایتی اولین و مهم‌ترین قدم  برای خلاص شدن از آن است.

 

پشت دیوار ترس قایم نشوید

ترس از باخت می‌تواند باعث عقب‌نشینی شما شود. عجیب نیست كه وقتی پاسخ منفی همسرتان را می‌دانید، حتی فكر مذاكره كردن با او را هم نكنید. تحمل كردن چیزهای آزار‌دهنده به‌خاطر ترس از باختن در گفت‌وگو‌های زن و شوهری یا ترس از دعواهای زناشویی، یكی از خطرناك‌ترین اتفاقاتی است كه در كمین شما نشسته است. تصور نكنید یك زندگی بی‌دعوا و بحث، زندگی موفقی است.
روانشناسان می‌گویند نبودن تنش و دعوا یكی از زنگ‌خطر‌هایی است كه می‌تواند از رو به پایان بودن خوشبختی شما خبر دهد. نگران نباشید؛ قرار نیست جنجال بزرگی درست كنید. قرار است با زبان درست و در شرایط مناسب حرفی كه فكر می‌كنید درست است را بزنید و برای خلاص شدن از وضعیتی كه هر روز آزارتان می‌دهد، كاری كنید.

 

پوست بتركانید

روی همسرتان، رفتارها و حرف‌هایش ذره‌بین بگذارید؛ نه به این دلیل كه اشتباهات او را بزرگتر ببینید بلكه برای پیش‌بینی كردن خواسته‌ها و واكنش‌هایش با دقت به لحظه‌لحظه زندگی او خیره شوید.
درست است كه همه آدم‌ها و البته همه مردها از كلیشه‌های رفتاری مشابهی پیروی می‌كنند اما نباید فراموش كنید كه همسرتان در نوع خود یك مرد منحصربه‌فرد است كه ممكن است بسیاری از رفتارهایش در آن كلیشه‌ها نگنجد؛ پس به جای اینكه از نویسنده‌ها و مشاورها انتظار داشته باشید همه چیز را با شما در میان بگذارند، خودتان برای خودیك كارگاه همسرشناسی برگزار كنید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : مجله سیب سبز