چرا شوهرم دوست دارد زن دوم بگیرد؟
مدتی است در بین برخی از خانواده های ایرانی مردان چند همسری زیاد شده اند. تمام زنان وقتی با این مشکل مواجه می شوند زندگی شان به هم ریخته و مختل می شود. با ما همراه شوید و دلیل تمایل مردان به داشتن همسر دوم را بدانید.

علت تمایل مردان به همسر دوم چیست؟

یک مشاور خانواده در همدان از مهمترین علل گرایش مردان به داشتن همسر دوم را تنوع‌ طلبی به ویژه در مردانی با موقعیت اقتصادی مطلوب برشمرد.
ناهید کرمی اظهار کرد : اختلالات روانی شامل اختلال مانیک یا سرخوشی و شیدایی و اختلال دون‌ژوانیسم یا شخصیت خودشیفته، نازایی، نبود پیوند عاطفی قوی میان زوجین، سرد مزاجی خانم‌ها، عدم داشتن فرزند پسر از دیگر علل گرایش مردان به داشتن همسر دوم است.

وی یکی دیگر از عوامل را داشتن مشکلات جنسی از سوی خانم‌ها عنوان و تصریح کرد: بعضی از زنان با مشکل سردمزاجی مواجه بوده و متأسفانه به دنبال درمان آن نیستند که این موضوع موجب سردی رابطه بین زوجین می‌شود.

کرمی عنوان کرد: با وجود اینکه از لحاظ شرعی مجوز چند همسری برای عده‌ای فراهم است اما در جامعه ما از لحاظ عرفی مورد قبول قرار نگرفته و کاملا مخالف هستند به طوریکه کسی‌که به سوی تعدد زوجات می‌رود برچسب‌های منفی به او زده می‌شود.

وی به عوارض چند همسری در زندگی مردان اشاره کرد و گفت: به وجود آمدن ترس در زندگی فرد، اختلالات در کارکردهای روزانه، پنهان‌کاری و دروغ که باعث شک و تردید و سوءظن در همسر اول می‌شود، ایجاد اضطراب در بین کودکان در خانه، از بین رفتن جایگاه و ارزش پدر، اختلال در خواب، کم شدن کیفیت در زندگی و از بین رفتن اعتبار و آبروی مرد در بین همکاران از عوارض تعدد زوجات است.

یک مشاور خانواده در کمیته امداد استان همدان با تأکید بر آموزش‌های پیش از ازدواج تصریح کرد : دختران و پسران باید بسیاری از مهارت‌های زندگی را از پایه حتی از سنین پایین آموزش ببینند.
وی با اشاره به آموزش مهارت‌های زندگی و آداب همسرداری به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد اظهار کرد: مسائلی همچون شناخت مردان و زنان نسبت به هیجانات، عواطف و مسائل جسمانی یکدیگر آموزش داده می‌شود و کتاب‌های فراوانی در این زمینه معرفی می‌کنیم تا دو طرف با دید علمی و منطقی نسبت به هم وارد زندگی شوند به طوریکه این عمل باعث کم شدن مشکلات در زندگی آینده آنها می‌شود.

این مشاور خانواده تأکید کرد: دختران و پسران در بدو ازدواج بهتر است پیش از عقد به مشاوره‌های خانواده رجوع کنند تا از مهارت‌های زندگی و پیش از ازدواج برای پیشگیری از بسیاری مشکلات برخوردار شوند.
وی به پر رنگ کردن کارگاه‌های آموزش مهارت‌های زندگی در بین زوجین اشاره کرد و ادامه داد: اگر با همکاری نهادهای مختلف چنین کارگاه‌هایی برگزار شود، نتیجه مطلوب‌تری خواهیم گرفت.

کرمی به مردانی که قصد تجدید فراش دارند پیشنهاد کرد: به عواقب این عمل بیشتر فکر کرده و اگر امکان اصلاح رفتار از سوی همسر یا تغییر وجود دارد، موضوع را به همسرشان اطلاع دهند.
وی یادآور شد: تنوع‌طلبی پس از اصلاح سبک زندگی از رفتارهای پر استرس به رفتارهای کم استرس کاهش پیدا می‌کند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : isna.ir